Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 7 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 8 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 7 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 8 1,01,00zaliczenie
seminariaS5 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 10 2,01,00zaliczenie
seminariaS7 5 1,01,00zaliczenie
seminariaS8 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień elektrotechniki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.7
7
seminaria
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.10
10
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.7
7
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.5
5
seminaria
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.8
8
seminaria
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.8
8
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Badania naukowe, opracowywanie raportów i publikacji.50
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe.13
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem doktoratu.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.50
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowywanie raportów i publikacji.22
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
EL_3A_W02, EL_3A_W04, EL_3A_W05C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_U01
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
EL_3A_U05, EL_3A_U03, EL_3A_U04, EL_3A_U07, EL_3A_U06C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_K01
Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Elektrotechnika.
EL_3A_K03, EL_3A_K02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_U01
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
2,0
3,0Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_K01
Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Elektrotechnika.
2,0
3,0Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Elektrotechnika.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Badania naukowe, opracowywanie raportów i publikacji.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe.13
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem doktoratu.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowywanie raportów i publikacji.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
EL_3A_W04Ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych.
EL_3A_W05Ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki; ma wiedzę na temat sposobów przygotowywania publikacji naukowych i publicznej prezentacji wyników badań naukowych; ma podstawową wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_U01Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U05Potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych.
EL_3A_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika.
EL_3A_U04Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce.
EL_3A_U07Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
EL_3A_U06Potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika; potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także wjęzyku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_K01Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Elektrotechnika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K03Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Elektrotechnika.
EL_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika; przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinie Elektrotechnika.
3,5
4,0
4,5
5,0