Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Kształcenie na odległość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Kształcenie na odległość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta3
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu4
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość5
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4d.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
EL_3A_W07C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4d.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
EL_3A_U02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F4d.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
EL_3A_K02C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4d.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu pasywnym i aktywnym na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4d.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F4d.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Content Management for E-Learning, Springer, 2011, 978-1-4419-6959-0 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4419-6959-0/page/1
  2. Praca zbiorowa, Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education, Springer, 2007, 978-1-4020-6262-9 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4020-6262-9/page/1
  3. Praca zbiorowa, The Impact of Virtual, Remote, and Real Logistics Labs, Springer, First International Conference, ImViReLL 2012 Bremen, Germany, February 28 – March 1, 2012 Proceedings, 2012, 978-3-642-28816-6 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-28816-6/page/1

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
  2. Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
  3. Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta3
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu4
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość5
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4d.1_W01Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu pasywnym i aktywnym na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4d.1_U01Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U02Posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
Metody nauczaniaM-2Pokaz połączony z przeżyciem
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F4d.1_K01Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika
3,5
4,0
4,5
5,0