Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie w AUTOCAD:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie w AUTOCAD
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 18 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika1
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.3
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.2
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.2
T-L-5Centrum danych projektowych.1
T-L-6Praca z mapami geodezyjnymi.3
T-L-7Tworzenie planu instalacji elektrycznej.3
T-L-8Tworzenie schematu elektrycznego.3
18
projekty
T-P-1Projekt dokumentacji rysunkowej stosowanej w elektrotechnice sporządzony na podstawie wymagań, założeń projektowych oraz przy użyciu AutoCAD.18
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń.22
60
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-P-2Przygotowanie projektu.30
A-P-3Uzupełnienie wiedzy z literatury.12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-02_W01
Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
EL_1A_W11, EL_1A_W18T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-L-1, T-L-4, T-L-8, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-3M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-02_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U12, T1A_U13InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05C-1, C-2T-L-1, T-L-4, T-L-8, T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-2, T-L-3M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-02_W01
Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
2,0
3,0Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-02_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Michel K, Sapiński T, Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste

Literatura dodatkowa

  1. Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika1
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.3
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.2
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.2
T-L-5Centrum danych projektowych.1
T-L-6Praca z mapami geodezyjnymi.3
T-L-7Tworzenie planu instalacji elektrycznej.3
T-L-8Tworzenie schematu elektrycznego.3
18

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt dokumentacji rysunkowej stosowanej w elektrotechnice sporządzony na podstawie wymagań, założeń projektowych oraz przy użyciu AutoCAD.18
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.20
A-L-3Pisanie sprawozdań z poszczególnych ćwiczeń.22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-P-2Przygotowanie projektu.30
A-P-3Uzupełnienie wiedzy z literatury.12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O07-02_W01Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W11Ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji sieci i instalacji niskiego napięcia oraz instalacji oświetleniowych a także zna techniki oraz oprogramowanie wykorzystywane przy projektowaniu instalacji, zna języki opisu elementów składowych
EL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.
Treści programoweT-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.
T-L-8Tworzenie schematu elektrycznego.
T-L-6Praca z mapami geodezyjnymi.
T-L-7Tworzenie planu instalacji elektrycznej.
T-L-5Centrum danych projektowych.
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe możliwości AutoCAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O07-02_U01Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków technicznych w AutoCAD.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków w programie AutoCAD na potrzeby konkretnych projektów elektrycznych.
Treści programoweT-L-1Przystosowanie AutoCAD do indywidualnych potrzeb użytkownika
T-L-4Wczytywanie, oglądanie, wydruki, modyfikacje rysunków.
T-L-8Tworzenie schematu elektrycznego.
T-L-6Praca z mapami geodezyjnymi.
T-L-7Tworzenie planu instalacji elektrycznej.
T-L-5Centrum danych projektowych.
T-L-2Rysowanie oraz edycja podstawowych obiektów 2D i 3D.
T-L-3Techniki precyzyjnego rysowania.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne, metoda projektów.
M-2Metody programowane: z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać AutoCAD przy tworzeniu prostych rysunków technicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0