Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_2A_D.ST02_U01 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie, potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników, potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_2A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie. |
---|
ET_2A_U03 | Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników. |
ET_2A_U07 | Potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia, w razie potrzeby modyfikując istniejące lub opracowując nowe metody analizy. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-4 | Ukształtowanie umiejętności projektowania sieci WDM. |
---|
C-6 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu korzystania z właściwie dobranych metod i urządzeń umożliwiających pomiar podstawowych wielkości charakteryzujących sieci WDM. |
C-5 | Nabycie umiejętności wykonywania pomiarów w sieciach WDM. |
Treści programowe | T-L-4 | Wykrywanie uszkodzeń w sieciach światłowodowych. |
---|
T-L-3 | Pomiary eksploatacyjne w sieciach światłowodowych. |
T-L-2 | Zestawianie sieci światłowodowej do pomiarów eksploatacyjnych. |
T-L-9 | Rozliczenie zajęć. Wystawianie ocen. |
T-L-7 | Pomiary charakterystyk widmowych wybranych komponentów światłowodowych. |
T-L-5 | Testowanie działania wybranych urządzeń w sieci światłowodowej. |
T-L-6 | Pomiary mocy optycznej w światłowodowej linii wielomodowej. |
T-L-8 | Interferometryczne badania czół ferrul w złączach światłowodowych. |
T-P-1 | Wykonywanie zadań cząstkowych z zakresu projektowania sieci i systemów WDM. Zadania projektowe realizowane z wykorzystaniem wspomagających programów komputerowych. |
T-L-1 | Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. |
T-P-2 | Zaliczenie zadań projektowych. |
Metody nauczania | M-3 | Zajęcia projektowe. |
---|
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne realizowanie na stanowiskach wyposażonych w elementy i urządzenia stosowane do budowy sieci teleinformatycznych oraz odpowiednie przyrządy pomiarowe. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu zajęć projektowych na podstawie wykonanego zadania projektowego. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana po zakończeniu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych oraz oceny zaangażowania studenta w realizację ćwiczeń laboratoryjnych. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena wystawiana po złożeniu sprawozdań po każdym cyklu ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie ocenić czasochłonność zadania; potrafi kierować małym zespołem w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie, potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników, potrafi dokonać analizy złożonych sygnałów i systemów ich przetwarzania stosując odpowiednie narzędzia. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |