Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)

Sylabus przedmiotu Problemy ekologiczne w technice:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Problemy ekologiczne w technice
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Bursa <Jan.Bursa@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
C-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Aspekty prawne ochrony środowiska.1
T-W-2Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska.1
T-W-3Organizacja ochrony środowiska w Polsce.1
T-W-4Energetyka konwencjonalna.2
T-W-5Odpady i gospodarka odpadami.2
T-W-6Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.1
T-W-7Odnawialne źródła energii.1
T-W-8Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka.2
T-W-9Problematyka hałasu w technice.1
T-W-10Energetyka jądrowa.1
T-W-11Ochrona śodowiska w technice.1
T-W-12Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów14
A-W-3Zaliczenie wykładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O19.2_W01
Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
ET_1A_W20T1A_W06InzA_W01C-1, C-2T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-12, T-W-10, T-W-3, T-W-11, T-W-7, T-W-2, T-W-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O19.2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
ET_1A_K02T1A_K02InzA_K01C-1, C-2T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-12, T-W-8, T-W-11, T-W-10M-1, M-2S-1
ET_1A_O19.2_K02
Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
ET_1A_K06T1A_K07C-2, C-1T-W-12, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-11, T-W-6, T-W-2, T-W-10, T-W-7, T-W-9M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O19.2_W01
Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
2,0
3,0Student ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O19.2_K01
Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
2,0
3,0Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O19.2_K02
Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Aspekty prawne ochrony środowiska.1
T-W-2Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska.1
T-W-3Organizacja ochrony środowiska w Polsce.1
T-W-4Energetyka konwencjonalna.2
T-W-5Odpady i gospodarka odpadami.2
T-W-6Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.1
T-W-7Odnawialne źródła energii.1
T-W-8Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka.2
T-W-9Problematyka hałasu w technice.1
T-W-10Energetyka jądrowa.1
T-W-11Ochrona śodowiska w technice.1
T-W-12Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów14
A-W-3Zaliczenie wykładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_W01Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_W20Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
C-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
Treści programoweT-W-4Energetyka konwencjonalna.
T-W-5Odpady i gospodarka odpadami.
T-W-8Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka.
T-W-9Problematyka hałasu w technice.
T-W-1Aspekty prawne ochrony środowiska.
T-W-12Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-10Energetyka jądrowa.
T-W-3Organizacja ochrony środowiska w Polsce.
T-W-11Ochrona śodowiska w technice.
T-W-7Odnawialne źródła energii.
T-W-2Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-6Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_K01Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
C-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
Treści programoweT-W-6Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
T-W-9Problematyka hałasu w technice.
T-W-2Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-3Organizacja ochrony środowiska w Polsce.
T-W-7Odnawialne źródła energii.
T-W-4Energetyka konwencjonalna.
T-W-1Aspekty prawne ochrony środowiska.
T-W-5Odpady i gospodarka odpadami.
T-W-12Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-8Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka.
T-W-11Ochrona śodowiska w technice.
T-W-10Energetyka jądrowa.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O19.2_K02Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektroniki i telekomunikacji oraz innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska.
C-1Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice.
Treści programoweT-W-12Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska.
T-W-1Aspekty prawne ochrony środowiska.
T-W-5Odpady i gospodarka odpadami.
T-W-3Organizacja ochrony środowiska w Polsce.
T-W-4Energetyka konwencjonalna.
T-W-8Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka.
T-W-11Ochrona śodowiska w technice.
T-W-6Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych.
T-W-2Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska.
T-W-10Energetyka jądrowa.
T-W-7Odnawialne źródła energii.
T-W-9Problematyka hałasu w technice.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera.
3,5
4,0
4,5
5,0