Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i Telekomunikacja (N2)
specjalność: Systemy Telekomunikacyjne

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i Telekomunikacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Roman Kaszyński <Roman.Kaszynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza dotycząca tematu dyplomu
W-2Plan realizacji dyplomu
W-3Zakres i środki realizacji przewidywanych badań
W-4Umiejętność prezentacji zagadnienia technicznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu1
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań1
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją8
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu30
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_C06_U01
Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
ET_2A_U04, ET_2A_U21T2A_U04, T2A_U05C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_2A_C06_K01
Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
ET_2A_K04, ET_2A_K01, ET_2A_K02T2A_K01, T2A_K02, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_C06_U01
Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
2,0
3,0Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_2A_C06_K01
Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
2,0
3,0Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura związana z pracą dyplomową

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu1
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań1
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją8
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu30
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_C06_U01Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz przeprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji.
ET_2A_U21Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów, metod projektowania i wytwarzania do projektowania i wytwarzania układów i systemów z zakresu elektroniki i telekomunikacji, zawierających rozwiązania o charakterze innowacyjnym.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
Treści programoweT-S-1Podstawy planowania eksperymentu
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_2A_C06_K01Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu magistra inżyniera elektroniki i telekomunikacji.
ET_2A_K01Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektroniki i telekomunikacji i innych aspektów działalności inżyniera – w zakresie elektroniki i telekomunikacji, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia.
ET_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
Treści programoweT-S-1Podstawy planowania eksperymentu
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0