Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S3)

Sylabus przedmiotu Kształcenie na odległość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Kształcenie na odległość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki Przemysłowej i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Pietrusewicz <Krzysztof.Pietrusewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z infomatyki, znajomość sprawnej obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta3
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu4
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość5
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
M-3Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4d.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
AR_3A_W07C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-3, M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4d.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
AR_3A_U02C-1T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_3A_F4d.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
AR_3A_K02C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4d.1_W01
Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu pasywnym i aktywnym na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4d.1_U01
Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AR_3A_F4d.1_K01
Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa, Content Management for E-Learning, Springer, 2011, 978-1-4419-6959-0 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4419-6959-0/page/1
  2. Praca zbiorowa, Innovations in E-learning, Instruction Technology, Assessment, and Engineering Education, Springer, 2007, 978-1-4020-6262-9 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4020-6262-9/page/1
  3. Praca zbiorowa, The Impact of Virtual, Remote, and Real Logistics Labs, Springer, First International Conference, ImViReLL 2012 Bremen, Germany, February 28 – March 1, 2012 Proceedings, 2012, 978-3-642-28816-6 (Online), http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-642-28816-6/page/1

Literatura dodatkowa

  1. Strona internetowa ZUT w Szczecinie poświęcona systemowi Moodle, http://e-edukacja.zut.edu.pl/, 2012, http://e-edukacja.zut.edu.pl/pluginfile.php/2/course/section/35/moodle_kursy.pdf
  2. Strona internetowa Firmy Apple poświęcona oprogramowaniu iTunes U, Apple, 2012, http://www.apple.com/support/itunes-u/
  3. Strona internetowa producenta oprogramowania GoToMeeting, http://www.gotomeeting.co.uk/fec/, 2012

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta3
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu4
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość5
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość3
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z materiałami dostarczonymi przez prowadzącego15
A-W-3Zapoznanie z informacjami wskazanymi przez prowadzącego a dostępnymi w Internecie15
A-W-4Przygotowanie prezentacji podsumowującej15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4d.1_W01Student ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu na odległość w trybach pasywnym i aktywnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_W07Ma wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych i nowoczesnych technik wykorzystywanych w kształceniu studentów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-1Wykład informacyjny
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na podstawową wiedzę w zakresie metodyki zajęć dydaktycznych oraz nowoczesnych technik stosowanych w kształceniu studentów, w tym kształceniu pasywnym i aktywnym na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4d.1_U01Student posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_U02Posiada umiejętności dydaktyczne i zawodowe w zakresie dyscypliny Automatyka i robotyka, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
Metody nauczaniaM-2Pokaz połączony z przeżyciem
M-3Pokaz
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na podstawie prezentacji podsumowującej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności dydaktyczne i zawodowe, umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela akademickiego z wykorzystaniem nowoczesnych technik kształcenia, w tym kształcenia pasywnego i aktywnego na odległość
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAR_3A_F4d.1_K01Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAR_3A_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i robotyka.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy i umiejętności na temat współcześnie dostępnych narzędzi stosowanych w kształceniu na odległość
Treści programoweT-W-2Platformy informatyczne wspierające kształcenie typu e-learning. Pojęcie m-learningu
T-W-1Zagadnienie kontaktu nauczyciela i studenta
T-W-3Platformy informatyczne wspierające prowadzenie wykładów na odległość
T-W-4Wirtualne laboratoria - fikcja czy realna możliwość
Metody nauczaniaM-3Pokaz
M-2Pokaz połączony z przeżyciem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana na podstawie oceny aktywności studentów podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma potrzebę ciągłego podnoszenie kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinach Automatyka i Robotyka
3,5
4,0
4,5
5,0