Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Badania marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>, Zbigniew Mongiało <Zbigniew.Mongialo@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci maja poznać istotę i zasady prowadzenia badań marketingowych |
C-2 | Studenci mają samodzielnie prowadzić proste badania marketingowe |
C-3 | Studenci powinni umieć tworzyc kwestionariusz ankiety |
C-4 | Studenci powinni dobierać moetody badawcze do możliwości i potrzeb informacyjnych podmiotu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formułowanie problemów badawczych | 2 |
T-A-2 | Konstruowanie formularza ankiety, specyfika badań ankietowych | 2 |
T-A-3 | Wywiady, obserwacje, eksperymenty, burza mózgów, metoda delficka - zasady stosowania | 6 |
T-A-4 | Techniki projekcyjne i asocjacyjne | 2 |
T-A-5 | Zasady przygotowywania raportu z badań | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, geneza, cel stosowania badań marketingowych | 2 |
T-W-2 | Rodzaje badań marketingowych | 2 |
T-W-3 | Przedmiot badań marketingowych | 2 |
T-W-4 | Metody prowadzenia badań - zarys | 2 |
T-W-5 | Etapy prowadzenia badań. Dobór próby badawczej | 4 |
T-W-6 | Opracowywanie wyników badań | 2 |
T-W-7 | Etyka badacza - kodeksy branżowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Praca nad projektem (w grupach) | 25 |
A-A-2 | Przygotowanie do kolokwium (ćw.) | 10 |
A-A-3 | Film | 3 |
A-A-4 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-5 | Przygotowywanie prac domowych | 7 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Wykład problemowy | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do kolokwium (wykł.) | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady problemowe |
M-2 | Dyskusja nad tekstem |
M-3 | Film |
M-4 | Praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Oddawane prace (hipotezy badawcze, ankieta) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt badawczy - raport z samodzielnie przeprowadzonego badania (praca w grupach) |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C6_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | Z_1A_W01 | S1A_W01 | C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-3 | S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C6_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | Z_1A_U02, Z_1A_U10 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 | C-2, C-4 | T-W-5, T-A-2, T-W-7, T-A-1 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C6_K01 Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | Z_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-2 | T-A-2, T-W-6, T-W-4 | M-4, M-1 | S-3 |
Z_1A_C6_K02 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | Z_1A_K04 | S1A_K04 | C-1, C-4 | T-A-5, T-W-7 | M-2, M-1 | S-4, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C6_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | 2,0 | |
3,0 | student powinien wymieniac podstawowe metody badawcze | |
3,5 | student powinien opisać sytuacje, w których badania są konieczne | |
4,0 | student powinien objaśniać genezę badań markeingowych | |
4,5 | student winien scharakteryzować cele prowadzenia badań | |
5,0 | student powinien identyfikować symptomy i formułować problemy badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C6_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | student powinien posługiwać się formularzem ankiety | |
3,5 | student powinien sporządzać formularz ankiety | |
4,0 | student powinien wykorzystywać w praktyce takie metody jak wywiad, burza mózgów, obserwacja, czy test | |
4,5 | strudent powinien sporządzać raport z badań | |
5,0 | strudent powinien analizować wyniki badań i wyciągać wnioski |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C6_K01 Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | 2,0 | |
3,0 | Student umie brać odpowiedzialność za organizowanie pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_C6_K02 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa, 2003
- Churchill G., Badania Marketingowe, PWN, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999