Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Informatyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Theory of Needs and Consumption:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Theory of Needs and Consumption | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 14 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy na temat zachowań konsumenckich |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat efektywnego wykorzystania zasad teorii potrzeb i konsumpcji w działalności przedsiębiorstwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Terminologia i typologia sfery konsumpcji | 4 |
T-W-2 | Teorie potrzeb | 6 |
T-W-3 | Podejmowanie decyzji przez konsumenta | 4 |
T-W-4 | Źródła informacji i metody badania konsumpcji | 4 |
T-W-5 | Ochrona konsumenta (aspekty prawne, konsumeryzm) | 4 |
T-W-6 | Determinanty konsumpcji | 4 |
T-W-7 | Nowe zjawiska w sferze konsumpcji | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie eseju | 20 |
A-W-3 | Prezentacja esejów i dyskusja | 5 |
A-W-4 | Prace indywidualne | 25 |
A-W-5 | Prezentacje prac grupowych podczas zajęć i dyskusja | 10 |
A-W-6 | Przygotowanie do zajęć | 60 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność podczas zajęć |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja problemu i jego rozwiązania |
S-3 | Ocena podsumowująca: Esej - opis problemu i jego rozwiązania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_OJ5_W04 Student powinien znać terminologię dotyczącą sfery konsumpcji oraz objasniać jej istotę | Z_1A_W10, Z_1A_W05 | S1A_W04, S1A_W07 | C-1 | T-W-1 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_OJ5_U01 Student powinien potrafić analizować proces podejmowania decyzji konsumenckich | Z_1A_U04, Z_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_OJ5_K01 Student powinien mieć świadomość wagi obserwacji zachowań konsumenckich | Z_1A_K10, Z_1A_K02, Z_1A_K06 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07 | C-2 | T-W-3, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Z_1A_OJ5_K02 Student powinien rozumieć rolę badań zachowań konsumenckich w zarządzaniu przedsiębiorstwem | Z_1A_K03, Z_1A_K06, Z_1A_K02, Z_1A_K04 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K07 | C-2 | T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_OJ5_W04 Student powinien znać terminologię dotyczącą sfery konsumpcji oraz objasniać jej istotę | 2,0 | |
3,0 | powinien definiować podstawowe pojecia | |
3,5 | powinien wymieniac podstawowe teorie potrzeb | |
4,0 | powinien potrafić opisac podstawowe teorie potrzeb; powinien znać aspekty prawne | |
4,5 | student powinien rozróżniać potrzeby i preferencje konsumenta; powinien dobierać źródła informacji o potrzebach odbiorców | |
5,0 | student powinien opisać typologię sfery konsumpcji jak i proces podejmowania decyzji przez konsumenta |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_OJ5_U01 Student powinien potrafić analizować proces podejmowania decyzji konsumenckich | 2,0 | |
3,0 | interpretować czynniki kształtujące konsumpcję | |
3,5 | opracować informacje wymagane przy analizie sfery konsumpcji | |
4,0 | strukturyzować etapy procesu koncumpcji | |
4,5 | uporządkować proces podejmowania decyzji | |
5,0 | wykorzystać formułę procesu konsumpcji do planowania działań rynkowych podmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_OJ5_K01 Student powinien mieć świadomość wagi obserwacji zachowań konsumenckich | 2,0 | |
3,0 | potrafić argumentować wagę obserwacji zachowań konsumenckich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_OJ5_K02 Student powinien rozumieć rolę badań zachowań konsumenckich w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 2,0 | |
3,0 | potrafic argumentować rolę badań zachowan konsumenckich | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gerrit Antonides, Fred W. van Raaij, Consumer behaviour. A European perspective, Chichester: Wiley, 1998
- Evans M, Applied Consumer Behaviour, Financial Times/ Prentice Hall, 1996
- East R, Consumer Behaviour: Advances and Applications in Marketing, Prentice Hall, 1997
Literatura dodatkowa
- Olson J. Paul, Consumer behaviour, 2007
- Foxall Gordon R, Understanding Consumer Choice, 2005