Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Z_1A_E12_W01 | Posiada wiedzę instrumentów państwa z zakresu wspierania przedsiębiorczości rolnej, agrobiznesu.
Ma wiedzę nt. powiązań gospodarczy między agrobiznesem i gospodarką kraju traktowaną całościowo. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Z_1A_W04 | ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia |
---|
Z_1A_W03 | ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją |
Z_1A_W15 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_W02 | posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach |
---|
S1A_W03 | ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej |
S1A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu doradztwa w agrobiznesie, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki Polski. |
---|
C-2 | Rozumienie wpływu środowiska na przedsiębiorstwo oraz gospodarki na środowisko na przykładzie roli agrobiznesu w polskiej gospodarce. Rozumienie znaczenia doradztwa rolniczego dla rozwoju agrobiznesu. |
C-3 | Znajomość i umiejętność interpretacji zjawisk oraz przepisów w zakresie doradztwa w agrobiznesie. Uwzględnianie, jako kompetencji z zakresu zarządzania rozwoju przedsiębiorczości zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju. |
Treści programowe | T-A-3 | Systemy upowszechniania wiedzy rolniczej, organizacja służb doradztwa rolniczego na świecie, udział placówek naukowych i oświatowych w systemie doradztwa. |
---|
T-A-1 | Zadania, organizacja oraz formy pracy ODR w realizacji integracji polskiego rolnictwa ze strukturami UE i strategii wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich. |
T-A-2 | Sylwetka doradcy. Sylwetka i przygotowanie kandydata do zawodu doradcy rolniczego, cechy osobowości idealnego doradcy, zasady sprawnego działania doradcy, etyka zawodowa doradcy; System doradztwa rolniczego w wybranych krajach. |
T-W-2 | Formy i rodzaje doradztwa rolniczego. Funkcja i zasady doradztwa rolniczego, elementy procesu doradczego, pozarolnicze działanie instytucji doradczej, procedura rozwiązywania problemów, metody wspólnej realizacji założeń edukacyjnych w procesie rozwiązywania problemów. |
T-W-1 | Podstawy doradztwa rolniczego. Doradztwo w świetle literatury, definicja doradztwa rolniczego, doradztwo rolnicze jako działalność społeczno – zawodowa, ludność rolnicza jako podmiot doradztwa rolniczego, problemy ludności rolniczej jako przedmiot doradztwa rolniczego, właściwa identyfikacja problemów rolniczych. |
T-A-4 | Komunikacja interpersonalna w doradztwie rolniczym. Model procesu komunikacji interpersonalnej, komunikowanie jako działanie społeczne, wykorzystanie elementów psychologii w procesie komunikacji. |
T-W-3 | Upowszechnianie postępu w rolnictwie. Podstawowe pojęcia, sposoby upowszechniania postępu w rolnictwie, rodzaje i czynniki postępu, zasady upowszechniania postępu, innowacje, planowanie działalności upowszechnieniowej. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające (opowiadanie, opis, wyjaśnianie). |
---|
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna). |
M-3 | Metody eksponujące ( film, ekspozycja). |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe). |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Poprawne odpowiedzi na pytania sprawdzające zadawane w trakcie zajęć nagradzane są jako aktywność i podnoszą ocenę końcową. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy zaliczeniowej w formie prezentacji bądź referatu w grupach. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test z zakresu materiału realizowany na ostatnich zajęciach, czas na test do 1h zegarowej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej nie na temat, po terminie, sprzeczne z podanymi zaleceniami lub testu z mniejszą niż 50% liczbą odpowiedzi. |
3,0 | Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi lub merytorycznymi lub test na poziomie powyżej 50%. |
3,5 | Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami merytorycznymi i formalnymi lub test na poziomie od ok. 60%. |
4,0 | Dobrze wykonana praca projektowa, wnioski mogą zawierać drobne błędy, lub test na poziomie od ok. 70%. |
4,5 | Poprawnie i bez błędów, z poprawnym wnioskami, wykonana praca projektowa lub test na poziomie od ok. 80%. |
5,0 | Bardzo dobrze wykonana praca, bez błędów, zawierająca wszystkie wymagane elementy i poprawną analizę merytoryczną oraz wnioski lub test na poziomie ok. 90%. |