Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Organization And Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organization And Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 10 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren't any |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Develop a working knowledge of Organization And Management |
C-2 | Link Organization And Management theory with Organization And Management practice |
C-3 | Analyze Organization And Management case studies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The process of management | 2 |
T-W-2 | The manager and the organization | 3 |
T-W-3 | Management styles | 4 |
T-W-4 | Delegation | 3 |
T-W-5 | Motivation | 4 |
T-W-6 | Leadership | 4 |
T-W-7 | Managing stress | 5 |
T-W-8 | Managing conflict | 3 |
T-W-9 | The control process | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, opowiadanie, opis, wyjaśnienie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy) |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt badawczy z wykorzystaniem formularza metod realizowany w dwuosobowych grupach oraz zaliczenie ustne z przerobionego materiału |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - podać definicję procesu zarządzania - podać definicję organizacji - scharakteryzować role kierownicze - podać definicję przywództwa - wymienić etapy procesu delegacji | ZN1_1A_W01, ZN1_1A_W06 | S1A_W01, S1A_W05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji - umieć posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi - być przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji - umieć posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji - umieć zastosować w praktyce techniki redukowania stresu | ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U09, ZN1_1A_U17 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiedniich narzędzi organizacji i zarządzania - będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania - będzie chętny do upwoszechniania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania | ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - podać definicję procesu zarządzania - podać definicję organizacji - scharakteryzować role kierownicze - podać definicję przywództwa - wymienić etapy procesu delegacji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu organizacji i zarządzania |
3,0 | Student poprawnie definiuje niektóre pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania | |
3,5 | Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu organizacji i zarządzania oraz identyfikuje kluczowe problemy | |
4,0 | Student zna definicje wszystkich pojęć z zakresu organizacji i zarządzania | |
4,5 | Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania oraz identyfikuje kluczowe problemy | |
5,0 | Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania, przytacza kluczowe informacje, a także samodzielnie identyfikuje narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: - rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji - umieć posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi - być przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji - umieć posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji - umieć zastosować w praktyce techniki redukowania stresu | 2,0 | Student nie rozumie problematyki organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie oraz nie umie posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania ludźmi |
3,0 | Student rozumie problematykę organizacji i zarządzania, ale posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w ograniczonym zakresie | |
3,5 | Student posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu | |
4,0 | Student posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu, dodatkowo umie posługiwać się niektórymi technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz technikami redukowania stresu | |
4,5 | Student posługuje się wszystkimi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi, umie posługiwać się wszystkimi technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz technikami redukowania stresu | |
5,0 | Student rozumie problematykę organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie, umie posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi, jest przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji, umie posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz zastosować w praktyce techniki redukowania stresu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ4_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student: - wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiedniich narzędzi organizacji i zarządzania - będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania - będzie chętny do upwoszechniania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania | 2,0 | Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć problemtykę organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie |
3,0 | Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczej wiedzy, świadczą o tym, że tylko w ograniczonym stopniu jest w stanie poradzić sobie z wprowadzeniem w życie wiedzy jaką posiada | |
3,5 | Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć problematykę organizacji i zarządzania w przedsiębiorstwie, ale posługuje się technikami zarządzania ludźmi w bardzo ograniczonym zakresie | |
4,0 | Student posiada kompetencje umożliwiające mu wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu organizacji j zarządzania, ale posługuje się metodami i technikami zarządzania ludźmi w ograniczonym zakresie | |
4,5 | Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu | |
5,0 | Student wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiednich narzędzi organizacji i zarządzania, będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania, będzie chętny do upowszechniania wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w organizacji |
Literatura podstawowa
- Michael Armstrong, Armstrong's Essential Human Resource Management Practice. A Guide to People Management, Kogan Page, 2010
Literatura dodatkowa
- Michael Armstrong, Armstrong's Handbook of Human Resource Management Practice, Kogan Page, London and Philadelphia, 2009, 11th Edition
- John Adair, Not Bosses but Leaders: How to Lead the Way to Success, Kogan Page, 3rd Edition, 2004
- David R. Caruso, Peter Salovey, The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership, Jossey-Bass, 2004
- Michael Morris, The First-Time Manager. The First Steps to a Brilliant Management Career, Kogan Page, London and Sterling, VA, 2005, 3rd Edition
- Michael Armstrong, How To Be an Even Better Manager, Kogan Page, London, 1994
- David Levis, 10-Minute Time and Stress Management. How to Gain an Extra 10 Hours a Week, Piatkus, 1995
- Marilyn Manning,Patricia Handdock, Office Management. Increasing Efficiency and Effectiveness, Kogan Page, 1990
- David Rees, The Skills of Management, Routledge, 1991