Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Human Resources Management:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Human Resources Management | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 7 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | There aren’t any. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Develop a working knowledge of Human Resources Management |
C-2 | Link Human Resources Management theory with Human Resources Management practice |
C-3 | Analyze Human Resources Management case studies |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The meaning and aims of human resources management (HRM) | 3 |
T-W-2 | Human resource planning | 2 |
T-W-3 | Recruitment and selection | 4 |
T-W-4 | Motivation | 3 |
T-W-5 | The importance of communication | 2 |
T-W-6 | Appraisal, training and counselling | 4 |
T-W-7 | Managing conflict | 3 |
T-W-8 | Handling people problems | 3 |
T-W-9 | Managing stress | 4 |
T-W-10 | Disciplinary handling | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Konsultacje do wykładu. | 20 |
A-W-3 | Praca własna (czytanie literatury) | 45 |
A-W-4 | Przygotowanie projektu zaliczeniowego | 20 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia. | 33 |
A-W-6 | Obecność na zaliczeniu. | 2 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, opowiadanie, opis, wyjaśnienie). |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy). |
M-3 | Metody aktywizujące (metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: W trakcie zajęć ocenie podlega aktywność studentów oraz umiejętność zastosowania posiadanej wiedzy w odniesieniu do omawianego przypadku. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt badawczy z wykorzystaniem formularza metod realizowany w dwuosobowych grupach oraz zaliczenie ustne z zrealizowanego materiału. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: Podać definicję zarządzania zasobami ludzkimi Scharakteryzować funkcje zarządzania zasobami ludzkimi Wyjaśnić znaczenie planowania zasobów ludzkich w organizacji Podać definicję procesu rekrutacji i selekcji | ZN1_1A_W12 | S1A_W08, S1A_W09 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_U01 Rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie Umieć posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi Umieć zastosować odpowiednie teorie do zarządzania ludźmi w organizacji Być przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji Umieć posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji Umieć zastosować w praktyce techniki redukowania stresu | ZN1_1A_U17, ZN1_1A_U19 | S1A_U06, S1A_U10 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_K01 Wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi Będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi Będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji | ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: Podać definicję zarządzania zasobami ludzkimi Scharakteryzować funkcje zarządzania zasobami ludzkimi Wyjaśnić znaczenie planowania zasobów ludzkich w organizacji Podać definicję procesu rekrutacji i selekcji | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
3,0 | Student poprawnie definiuje niektóre pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi | |
3,5 | Student poprawnie definiuje większość pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,0 | Student zna definicje wszystkich pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi | |
4,5 | Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz identyfikuje kluczowe problemy | |
5,0 | Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, przytacza kluczowe informacje, a także samodzielnie identyfikuje narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_U01 Rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie Umieć posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi Umieć zastosować odpowiednie teorie do zarządzania ludźmi w organizacji Być przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji Umieć posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji Umieć zastosować w praktyce techniki redukowania stresu | 2,0 | Student nie rozumie problematyki zarzadzania zasobami ludzkimi w organizacji oraz nie umie posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania ludźmi |
3,0 | Student rozumie problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, ale posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w ograniczonym zakresie | |
3,5 | Student posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu | |
4,0 | Student posługuje się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu, dodatkowo umie posługiwać się niektórymi technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz technikami redukowania stresu | |
4,5 | Student posługuje się wszystkimi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi, umie posługiwać się wszystkimi technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz technikami redukowania stresu | |
5,0 | Student rozumie problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, umie posługiwać się podstawowymi metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi, umieć zastosować odpowiednie teorie zarządzania ludźmi w organizacji, jest przygotowany do wykorzystania w praktyce podstawowych teorii motywacji, umie posługiwać się metodami i technikami rozwiązywania konfliktów w organizacji oraz zastosować w praktyce techniki redukowania stresu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_OJ1_K01 Wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi Będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi Będzie chętny do upowszechnienia wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji | 2,0 | Student nie uzyskał kompetencji, by rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie |
3,0 | Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczej wiedzy, świadczą o tym, że tylko w ograniczonym stopniu jest w stanie poradzić sobie z wprowadzeniem w życie wiedzy jaką posiada | |
3,5 | Student posiada podstawowe kompetencje, by rozumieć problematykę zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie, ale posługuje się technikami zarządzania ludźmi w bardzo ograniczonym zakresie | |
4,0 | Student posiada kompetencje umożliwiające mu wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, ale posługuje się metodami i technikami zarządzania ludźmi w ograniczonym zakresie | |
4,5 | Student posiada kompetencje oceny dobrej, a ponadto potrafi posługiwać się metodami i technikami zarządzania zasobami ludzkimi w wystarczającym stopniu | |
5,0 | Student wykaże się kreatywnością w zakresie wykorzystania odpowiednich narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi, będzie zdolny do wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w ogranizacji |
Literatura podstawowa
- M. Armstrong, The Handbook of Human Resource Management Practice, Kogan Page, 2003
Literatura dodatkowa
- M. Dale, Successful Recruitment and Selection. A Practical Guide for Managers, Kogan Page, London, 1995
- L. Rae, Planning and Designing Training Programmes, Gower, Aldershot, Hampshire, 1997
- F. Poels, Job Evaluation and Remunaration Strategies, Kogan Page, London, 1997