Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Zarządzanie i pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. Wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę | 20 |
A-W-3 | praca własna studentów, przygotowanie prezentacji | 20 |
A-W-4 | przygotowanie zaliczenia | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_W01 Ma podstawową techniczną wiedzę z zakresu budownictwa z uwzględnieniem jej aspektu ekonomicznego i zarządzania oraz jej mejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | ZN1_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | ZN1_1A_U17 | S1A_U06 | C-1 | — | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | ZN1_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06 | C-1 | — | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_W01 Ma podstawową techniczną wiedzę z zakresu budownictwa z uwzględnieniem jej aspektu ekonomicznego i zarządzania oraz jej mejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniowaś podstawowych pojęć. |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy program materiałowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędó w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował podstwowy program materiałowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; w zakresie wyrazania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie. | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
4,5 | Student w zakresie do wiedzy opanował niemal cały materiał programowy;w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
5,0 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia opanował bez zastrzerzen całość treści programowych; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; wykazuje zainteresowanie i ciekawość poznawczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; zdobytą wiedzę w sposób dostateczny wykorzystuje do rostrzygania dylematów pojawiających się w pracy. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy, dodatkowo przy pomocy nauczyciala potrafi przyjęć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystywać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Samodzielnie potrafi przyjęć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystywać do rozstrzygania dylematów i problemów pojawiających w pracy. Umie orgaizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać do roztrzygania dylematów dylematów i problemów pojawiających się w pracy. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąc odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zkresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D9/4_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest przygotowany i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | |
4,0 | Student jest przygotowany i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniając i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest przygotowany i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniając i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności z zainteresowaniem | |
5,0 | Student jest przygotowany i świadomy oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie uzupełniając i doskonaląc wiedzę oraz umiejętności w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006