Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy

Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarki nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy gospodarki nieruchomościami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.1
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)2
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)1
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.1
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1rozwiązywanie kazusów30
A-K-2analiza rynku nieruchomości30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
ZN1_1A_W10, ZN1_1A_W02S1A_W02, S1A_W07C-1, C-2, C-3T-K-5, T-K-1, T-K-4, T-K-6, T-K-3, T-K-2M-2, M-4, M-3, M-1S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
ZN1_1A_U17, ZN1_1A_U01S1A_U01, S1A_U06C-3, C-1, C-2T-K-6, T-K-5, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-1M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-4
ZN1_1A_E3_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U07, ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U05, ZN1_1A_U06S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-3, C-1, C-2T-K-1, T-K-5, T-K-4, T-K-3, T-K-6, T-K-2M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-3, S-2, S-4
ZN1_1A_E3_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
ZN1_1A_U12, ZN1_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2, C-3T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-5, T-K-6, T-K-2M-3, M-4, M-1, M-2S-3, S-1, S-4, S-2
ZN1_1A_E3_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
ZN1_1A_U04S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2, C-3T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-3, T-K-6, T-K-1M-2, M-1, M-4, M-3S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E3_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
ZN1_1A_K03, ZN1_1A_K02, ZN1_1A_K01S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-3, C-2, C-1T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-1, T-K-2, T-K-5M-3, M-4, M-1, M-2S-4, S-1, S-2, S-3
ZN1_1A_E3_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
ZN1_1A_K02S1A_K02, S1A_K03C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-3, T-K-6, T-K-2, T-K-4, T-K-5M-2, M-1, M-4, M-3S-1, S-4, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E3_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego
3,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
ZN1_1A_E3_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu
3,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dobrym
4,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu bardzo dobrym
ZN1_1A_E3_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii
3,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
ZN1_1A_E3_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
2,0Student nie potrafi wykorzytywać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E3_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym
ZN1_1A_E3_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
2,0Absolwent nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
  2. M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.1
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)2
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)1
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami3
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.1
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1rozwiązywanie kazusów30
A-K-2analiza rynku nieruchomości30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W10zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
ZN1_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego
3,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym
3,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym
4,5Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student ma podstawową widzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U17wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
ZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_U02Umie organizować pracę własną i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
ZN1_1A_U07potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
ZN1_1A_U03potrafi organizować pracę własną i zespołu
ZN1_1A_U05realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
ZN1_1A_U06posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu
3,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu dobrym
4,5Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną i zespołu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_U03Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U12potrafi określić oczekiwania rynku
ZN1_1A_U05realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii
3,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi posługiwać się normami i regułami prawno - organizacyjnymi w celu rozwiązywania prblemów z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_U04Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzytywać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystywać zdobytą widzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K03jest przygotowany do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
ZN1_1A_K02jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
ZN1_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E3_K02Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K02jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
Treści programoweT-K-1Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców.
T-K-3Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem)
T-K-6Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne.
T-K-2Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.)
T-K-4Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-K-5Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności.
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu więcej niż dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym