Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, Teresa Kiziukiewicz <Teresa.Kiziukiewicz@zut.edu.pl>, Antoni Mickiewicz <Antoni.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Spychalski <Grzegorz.Spychalski@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>, Czesław Sułkowski <Czeslaw.Sulkowski@zut.edu.pl>, Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>, Jan Zawadzki <Jan.Zawadzki@zut.edu.pl>, Tadeusz Ziejewski <Tadeusz.Ziejewski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie seminarium z sem.2

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza konstrukcji prac5
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy4
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć5
A-S-3analiza części empirycznej pracy5
A-S-4przygotowanie autoreferatu pracy5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A3_W01
student umie wykorzystać metody analizy ekonomicznej do opisu zjawisk ekonomicznych ujętych w pracy, a także wie jaki je odpowiednio przedstawić
E_2A_W12S2A_W03, S2A_W06, S2A_W08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A3_U01
student potrafi opracować projekt badawczy, dokonać jego analizy oraz prezentacji, a także potrafi wyciągać wnioski
E_2A_U01, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-1T-S-3, T-S-2, T-S-1M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A3_K01
Student potrafi dokonac prezentacji wyników badań
E_2A_K03S2A_K03

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A3_W01
student umie wykorzystać metody analizy ekonomicznej do opisu zjawisk ekonomicznych ujętych w pracy, a także wie jaki je odpowiednio przedstawić
2,0
3,0student wie jak opisać zjawiska ekonomiczne
3,5student wie jak zbudować strukturę pracy i od czego zależą jej modyfikacje
4,0student zna metodologię pisania prac i prowadzenia analiz ekonomicznych
4,5student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy
5,0student bardzo dobrze zna zasady prezenowania pracy i wie jak dobierać argumenty przy prezentacji jej wyników

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A3_U01
student potrafi opracować projekt badawczy, dokonać jego analizy oraz prezentacji, a także potrafi wyciągać wnioski
2,0
3,0student potrafi wytłumaczyć strukturę pisanej pracy
3,5student potrafi korzystać z programów komputerowych przy pisaniu i prezentowaniu pracy
4,0student umie łączyć metody badawcze z różnych dziedzin
4,5student potrafi posługiwać sie fachowym językiem podczas prezentowania pracy
5,0student potrafi samodzielnie rozwiązywac problemy decyzyjne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A3_K01
Student potrafi dokonac prezentacji wyników badań
2,0
3,0student potrafi logicznie przedstawić wyniki badań
3,5student ma świadomość roli systematycznej pracy i rzetelności
4,0student postepuje zgodnie z zasadami etyki badaczy
4,5student jest chętny do podejmowania kolejnych projektów
5,0student jest zdolny do samodzielnego zaplanowania i realizacji kolejnych prac

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza konstrukcji prac5
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy4
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych6
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie sie do zajęć5
A-S-3analiza części empirycznej pracy5
A-S-4przygotowanie autoreferatu pracy5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A3_W01student umie wykorzystać metody analizy ekonomicznej do opisu zjawisk ekonomicznych ujętych w pracy, a także wie jaki je odpowiednio przedstawić
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Analiza konstrukcji prac
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wie jak opisać zjawiska ekonomiczne
3,5student wie jak zbudować strukturę pracy i od czego zależą jej modyfikacje
4,0student zna metodologię pisania prac i prowadzenia analiz ekonomicznych
4,5student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy
5,0student bardzo dobrze zna zasady prezenowania pracy i wie jak dobierać argumenty przy prezentacji jej wyników
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A3_U01student potrafi opracować projekt badawczy, dokonać jego analizy oraz prezentacji, a także potrafi wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy
T-S-1Analiza konstrukcji prac
Metody nauczaniaM-3Dyskusje po prezentacji referatów
M-2Referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wytłumaczyć strukturę pisanej pracy
3,5student potrafi korzystać z programów komputerowych przy pisaniu i prezentowaniu pracy
4,0student umie łączyć metody badawcze z różnych dziedzin
4,5student potrafi posługiwać sie fachowym językiem podczas prezentowania pracy
5,0student potrafi samodzielnie rozwiązywac problemy decyzyjne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A3_K01Student potrafi dokonac prezentacji wyników badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi logicznie przedstawić wyniki badań
3,5student ma świadomość roli systematycznej pracy i rzetelności
4,0student postepuje zgodnie z zasadami etyki badaczy
4,5student jest chętny do podejmowania kolejnych projektów
5,0student jest zdolny do samodzielnego zaplanowania i realizacji kolejnych prac