Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Logistyka turystyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka turystyczna
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna o funkcjonowaniu rynku, przedsiębiorstwie jako podmiocie rynku oraz z zakresy organizacji i zarządzania. Podstawowa wiedza z zakresu logistyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.3
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.3
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.3
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.4
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach21
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu29
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
E_2A_W08, E_2A_W13, E_2A_W01S2A_W01, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
E_2A_U09, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_D4/4_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
E_2A_U18, E_2A_U01, E_2A_U15S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U11C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4M-3, M-2S-1, S-2
E_2A_D4/4_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
E_2A_U07, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U07, S2A_U08C-2T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1M-2, M-3S-2, S-1
E_2A_D4/4_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
E_2A_U08S2A_U03C-2T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/4_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2
E_2A_D4/4_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
E_2A_K02, E_2A_K09S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04C-2, C-1T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-2, M-1, M-3S-2, S-1
E_2A_D4/4_K03
Potrafi pracować zespołowo.
E_2A_K02S2A_K02, S2A_K03C-2T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-3, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
E_2A_D4/4_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
2,0
3,0zdobywa wiedzę w stopniu dostatecznym przy wykorzystaniu literatury tematu;
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/4_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym dokoać przegladu literatury tematu
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/4_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0
3,0Student potrafi działać w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego., Wydaw. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk, 2002
  2. Chudoba T., Teoria i metodyka turystyki., Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2008
  3. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gajewska M., Logistyczne ujęcie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym., "LogForum", nr 2, vol. 5, issue 3, 2009
  2. Bosiacki S., Logistyka w turystyce - moda czy konieczność?, "Logistyka", nr 4, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.3
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.3
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.3
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.4
T-W-5Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach21
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu29
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_W01Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_U01Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_U02Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zdobywa wiedzę w stopniu dostatecznym przy wykorzystaniu literatury tematu;
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_U03Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_U04Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
C-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Treści programoweT-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym dokoać przegladu literatury tematu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/4_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi działać w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0