Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Ekonomika środowiska

Sylabus przedmiotu Język obcy I (niemiecki):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język obcy I (niemiecki)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl>, Iwona Lewandowska <Iwona.Lewandowska@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Struktura bilansu2
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.2
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.2
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.4
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.2
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.2
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.4
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów3
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.3
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować3
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.6
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy2
T-A-13Makroekonomia - koniunktura2
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie2
T-A-15Makroekonomia- inflacja2
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe2
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć30
A-A-3Udział w konsultacjach5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu8
A-A-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A6/N1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
C-1T-A-4, T-A-13, T-A-10, T-A-11, T-A-3, T-A-9, T-A-15, T-A-8, T-A-1, T-A-17, T-A-16, T-A-14, T-A-5, T-A-2, T-A-7, T-A-6, T-A-12M-1, M-2, M-3, M-6S-1, S-2, S-3, S-4
E_2A_A6/N1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
C-2T-A-17, T-A-8, T-A-2, T-A-9, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-1, T-A-13, T-A-10, T-A-15, T-A-11, T-A-3, T-A-12, T-A-6, T-A-14, T-A-16M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-7S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A6/N1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-1T-A-12, T-A-2, T-A-14, T-A-8, T-A-15, T-A-9, T-A-5, T-A-10, T-A-6, T-A-1, T-A-16, T-A-4, T-A-11, T-A-7, T-A-17, T-A-13, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-3, S-4
E_2A_A6/N1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-2T-A-1, T-A-15, T-A-11, T-A-16, T-A-6, T-A-2, T-A-17, T-A-4, T-A-13, T-A-10, T-A-7, T-A-12, T-A-9, T-A-8, T-A-3, T-A-5, T-A-14M-1, M-2, M-3, M-4, M-7S-1, S-3, S-4
E_2A_A6/N1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-3T-A-15, T-A-14, T-A-11, T-A-12, T-A-10, T-A-9, T-A-2, T-A-1, T-A-8, T-A-17, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-7, T-A-13, T-A-4, T-A-16M-1, M-6S-1, S-4
E_2A_A6/N1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
E_2A_U13, E_2A_U14, E_2A_U15, E_2A_U20S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11C-4T-A-7, T-A-10, T-A-17, T-A-11, T-A-14, T-A-12, T-A-8, T-A-1, T-A-3, T-A-15, T-A-16, T-A-6, T-A-13, T-A-4, T-A-5, T-A-2, T-A-9M-2, M-6, M-7S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A6/N1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
E_2A_K03S2A_K03C-1, C-2, C-3T-A-13, T-A-11, T-A-10, T-A-7, T-A-15, T-A-6, T-A-2, T-A-12, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-8, T-A-14, T-A-1, T-A-9, T-A-16, T-A-17M-2, M-5S-3
E_2A_A6/N1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-3, C-4T-A-5, T-A-1, T-A-14, T-A-12, T-A-10, T-A-11, T-A-13, T-A-8, T-A-17, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-16, T-A-7, T-A-4, T-A-9, T-A-15M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A6/N1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
E_2A_A6/N1_W02
wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A6/N1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
E_2A_A6/N1_U02
potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
E_2A_A6/N1_U03
potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
E_2A_A6/N1_U04
potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A6/N1_K01
potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
E_2A_A6/N1_K02
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.

Literatura podstawowa

  1. St. Bęza, Blickpunkt Wirtschaft cz. 1 i 2, 2011
  2. XYZ, Niemiecko-polski słownik tematyczny. Ekonomia, 2011
  3. XYZ, Czasopismo Markt (przedruki z prasy niemieckiej), 2011
  4. XYZ, Geschäftskommunikation Verhandlungssprache, Huber, 2012
  5. Lothar Jung, Betriebswirtschaft, Hueber, 1993

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Struktura bilansu2
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.2
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.2
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.4
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.2
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.2
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.4
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów3
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.3
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować3
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.6
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy2
T-A-13Makroekonomia - koniunktura2
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie2
T-A-15Makroekonomia- inflacja2
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe2
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.2
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Zajęcia praktyczne45
A-A-2Przygotowanie się do zajęć30
A-A-3Udział w konsultacjach5
A-A-4Przygotowanie się do egzaminu8
A-A-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-1Struktura bilansu
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5Student posiada więcej niż podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,0Student posiada dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_W02wykazuje znajomość słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-1Struktura bilansu
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,0Student zna 60 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
3,5Student zna 68 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,0Student zna 76 % lub więcej wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
4,5Student zna co najmniej 84 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
5,0Student zna co najmniej 92 % wymaganego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-1Struktura bilansu
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować ustnych wypowiedzi na tematy techniczne.
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5Student potrafi formułować krótkie, przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne.
4,0Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na tematy techniczne
4,5Student potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi na różnorodne tematy techniczne.
5,0Student potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na tematy techniczne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_U02potrafi wysłuchać ze zrozumieniem wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
Treści programoweT-A-1Struktura bilansu
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,0Student rozumie ok. 60 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
3,5Student rozumie ok. 70 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,0Student rozumie ok. 80 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
4,5Student rozumie ok. 85 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
5,0Student rozumie ok. 90 % wykładów na tematy związane ze swoją specjalnością.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_U03potrafi czytać ze zrozumieniem teksty ze swojej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-1Struktura bilansu
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-6praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie czytanych tekstów specjalistycznych.
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5Student rozumie co najmniej 68 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,0Student rozumie co najmniej 76 % czytanych tekstów specjalistycznych.
4,5Student rozumie co najmniej 84 % czytanych tekstów specjalistycznych.
5,0Student rozumie co najmniej 92 % czytanych tekstów specjalistycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_U04potrafi zebrać informacje, koncepcje i opinie ze specjalistycznych źródeł związanych ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U13Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U14Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 plus Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-1Struktura bilansu
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6praca z tekstem
M-7słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wyszukiwać potrzebnych informacji.
3,0Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje.
3,5Student poprawnie wyszukuje i rozumie potrzebne informacje.
4,0Student poprawnie wyszukuje, rozumie, a także analizuje potrzebne informacje.
4,5Student potrafi wykorzystywać i analizować wszystkie potrzebne informacje, a także rozumie ich znaczenie dla studiowanego kierunku.
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie potrzebne informacje pochodzące z różnych specjalistycznych źródeł, potrafi je porównywać, a także samodzielnie identyfikować je jako właściwe dla studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_K01potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania określonego przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność słuchania i czytania ze zrozumieniem tekstów specjalistycznych dla danego kierunku.
C-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
Treści programoweT-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-15Makroekonomia- inflacja
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-1Struktura bilansu
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-5rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić priorytetów służących do realizacji zadania.
3,0Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania.
3,5Student potrafi określić niezbędne priorytety służące do realizacji zadania.
4,0Student potrafi określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
4,5Student potrafi dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
5,0Student potrafi bardzo dobrze określić wszystkie priorytety służące do realizacji zadania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A6/N1_K02ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-3Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia.
C-4Wykorzystanie języka obcego jako narzędzia poznania.
Treści programoweT-A-5Sporządzanie rachunku zysków i strat w wariancie porównawczym i kalkulacyjnym.
T-A-1Struktura bilansu
T-A-14Makroekonomia- bezrobocie
T-A-12Makroekonomia-wzrost gospodarczy
T-A-10Scenariusze dla Polski, Europy i świata, jeśli globalizacja nadal będzie w tak szybkim tempie postępować
T-A-11Bankowość i nadzór bankowy (Wybrane systemy niektórych krajów, w tym Polski) Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-13Makroekonomia - koniunktura
T-A-8Globalizacja – pozytywne i negatywne strony dla świata i poszczególnych krajów
T-A-17Rola i zadania banku centralnego w Polsce i w wybranych krajach.
T-A-6Omówienie poszczególnych składowych RZS również w odniesieniu do możliwości użycia ich w innych, nie związanych z RZS strukturach językowych.
T-A-2Omówienie poszczególnych składowych bilansu również w odniesieniu do możliwości użycia ich w pozabilansowych strukturach językowych.
T-A-33. Analiza bilansu na podstawie przykładowych bilansów.
T-A-16Makroekonomia - rynki finansowe
T-A-7Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w RZS. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-4Próba sporządzenia opinii na temat firmy przy wykorzystaniu informacji zawartych w bilansie. Oczywiście jeżeli firma jest spółką giełdową, gdyż takie firmy zobowiązane są do przejrzystości w swoim działaniu.
T-A-9Zmiany w Polsce i w Europie wymuszone przez globalizację.
T-A-15Makroekonomia- inflacja
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: tekst kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
3,5Student rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,0Student dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
4,5Student bardzo dobrze rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
5,0Student doskonale rozumie potrzebę dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.