Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
Sylabus przedmiotu Elastyczne formy zatrudnienia w podmiotach ES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elastyczne formy zatrudnienia w podmiotach ES | ||
Specjalność | Ekonomia społeczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstaw prawa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nauczenie rozróżniania podstawowych form zatrudnienia |
C-2 | Przedstawienie umiejętności rozpoznania podstaw i rodzajów zatrudnienia |
C-3 | Nauczenie kształtowania prawidłowej polityki zatrudnienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | system równoważnego czasu pracy w podmiotach ekonomii społecznej | 2 |
T-W-2 | system pracy w ruchu ciągłym | 2 |
T-W-3 | indywidualny rozkład czasu pracy | 1 |
T-W-4 | układy zbiorowe | 2 |
T-W-5 | praca w niedziele i święta, praca w porze nocnej w podmiotach ekonomii społecznej | 5 |
T-W-6 | telepraca | 1 |
T-W-7 | umowa zlecenia a podmioty ekonomii społecznej | 2 |
T-W-8 | system pracy w ruchu ciągłym | 1 |
T-W-9 | indywidualny rozkład czasu pracy | 2 |
T-W-10 | układy zbiorowe | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie prezentacji | 20 |
A-W-2 | Praktyczne zastosowanie układów zbiorowych i regulaminów pracowniczych | 20 |
A-W-3 | Rozwiązywanie kazusów | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie). |
M-2 | Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan). |
M-3 | Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka, opowiadanie, opis, prelekcja, anegdota, odczyt, objaśnienia lub wyjaśnienie). |
M-4 | Metody problemowe ( wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa, metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, inscenizacja, gry dydaktyczne- (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne), seminarium, dyskusja dydaktyczna – (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna, burza mózgów, panelowa, metaplan). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena możliwości wykorzystania wiedzy w praktyce - kazysy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Test prawdzający z elementami opisowymi i praktycznymi - kazusy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/10_W01 Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce. | E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-3, C-1, C-2 | T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-10, T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-9, T-W-1 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/10_U01 Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy. | E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-1, C-3, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D3/10_K01 Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność. | E_1A_K01, E_1A_K04, E_1A_K03, E_1A_K06, E_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-3, C-2, C-1 | T-W-6, T-W-10, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-2 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/10_W01 Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce. | 2,0 | Student nie posiada zadnejh wiedzy w zakresie zarzadzania i prawa, niznajomosc zródeł prawa nie pozwala na zastosowanie ich w poprawnyn sposób w praktyce. |
3,0 | Student posiada dostateczna wiedze na temat zarzadzania. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania zasobami ludzkimi. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi i potrafi zastosowac ja w praktyce. | |
4,5 | Student posiada dobra wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi. | |
5,0 | Student posiada mocno ugruntowana wiedze na temat zarzadzania i prawa, w zakresie odnoszacym sie do zarzadzania zasobami ludzkimi. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/10_U01 Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy. | 2,0 | Student nie posiada umirejetnosci analitycznego postrzegania relacji prawno społecznych w obrebie przedsiebiorstwa jako zakładu pracy. |
3,0 | Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa. | |
3,5 | Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa. | |
4,0 | Student posiada dobre umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa. | |
4,5 | Student posiada dostateczne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce. | |
5,0 | Student posiada ponad przecietne umiejetnosci w analitycznym postrzeganiu relacji prawno - społecznych w obrebie przedsiebiorstwa i potrafi je zastosowac w praktyce. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D3/10_K01 Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność. | 2,0 | Student w zaden sposób nie potrafi realizowac zamierzonych wczesniej celów. Nie posiada kompetencji tj. komunikatywnosc, wrazliwosc i odpowiedzialnosc. |
3,0 | Student stara sie realizowac powierzone mu zadania, ale nie czyni tego w sposób odpowiedzialny. | |
3,5 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dostateczny, wykazujac przy tym odpowiedzialnosc. | |
4,0 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia. | |
4,5 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób należyty, wykazujac sie należytą odpowiedzialnoscią. | |
5,0 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób bardzo dobry, wykazujac sie nalezyta odpowiedzialnoscia. |
Literatura podstawowa
- A. Chobot, Czas pracy w nowelizowanym KP, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2006
- A. Chobot, Czas pracy w nowelizowanym KP, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2006
Literatura dodatkowa
- W. Kajsel, Kodeks pracy - komentarz, CH Beck, Warszawa, 2007
- W. Kajsel, Kodeks pracy - komentarz, CH Beck, Warszawa, 2007