Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;1
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych1
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;2
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2Obecność na konsultacjach realizowanych w ramach przerabianego materiału;7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia; zaliczenie w formie testu.8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
M-2Dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/7_W01
Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
E_1A_W01, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W02S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-7, C-3, C-1, C-6, C-4, C-5, C-2T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-3, S-2, S-1
E_1A_D10/7_W02
Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
E_1A_W04, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-5, C-6, C-1, C-4, C-3, C-7, C-2T-A-7, T-A-3, T-A-2, T-A-5, T-A-4, T-A-6, T-A-1, T-A-8M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/7_U01
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
E_1A_U02, E_1A_U01, E_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-2, C-4, C-6, C-5, C-7, C-1, C-3T-A-3, T-A-2, T-A-1M-2, M-1S-1, S-3, S-2
E_1A_D10/7_U02
Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
E_1A_U03, E_1A_U02, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-A-8, T-A-7, T-A-6, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1, S-3, S-2
E_1A_D10/7_U03
Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
E_1A_U06, E_1A_U05, E_1A_U03, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-3, C-1, C-7, C-5, C-4, C-6, C-2T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-4, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/7_K01
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K01, E_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06C-7, C-4, C-6, C-5, C-3, C-1, C-2T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-8, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2
E_1A_D10/7_K02
Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
E_1A_K04, E_1A_K03, E_1A_K05S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05C-6, C-2, C-3, C-1, C-7, C-4, C-5T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-3, T-A-8M-2, M-1S-3, S-2, S-1
E_1A_D10/7_K03
Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
E_1A_K05, E_1A_K06, E_1A_K02S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K07C-1T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-6, T-A-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/7_W01
Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
E_1A_D10/7_W02
Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/7_U01
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
E_1A_D10/7_U02
Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
2,0Student nie jest w stanie samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,0Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,5Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,0Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,5Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
5,0Student jest w satnie w sposób bardzo dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
E_1A_D10/7_U03
Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
2,0Student nie rozumie, nie potrafi wykorzystać oraz nie posiada wiedzy w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
5,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/7_K01
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D10/7_K02
Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
2,0nie orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomościach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,0Orientuje się w stopniu dostateczym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,5Orientuje się w stopniu więcej niż dostatecznym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,0Orientuje się w stopniu dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,5Orientuje się w stopniu więcej niż dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
5,0Orientuje się w sopniu bardzo dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
E_1A_D10/7_K03
Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
2,0nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
3,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. D. Falcenloben, Kataster nieruchomości rejestrem publicznym, GALL, Katowice, 2009
  2. Ł. Grzechnik, Hipoteka w obrocie gospodarczym, Beck, Warszawa, 2011
  3. A. Zaremba, Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Świat Nieruchomości, Kraków, 2009, 69

Literatura dodatkowa

  1. W. Sługiewicz, Jak czytać księgę wieczystą, Twigger, Warszawa, 2007, I

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;1
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych1
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;2
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2Obecność na konsultacjach realizowanych w ramach przerabianego materiału;7
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia; zaliczenie w formie testu.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_W01Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
Treści programoweT-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_W02Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
Treści programoweT-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna.
M-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_U01Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
Treści programoweT-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna.
M-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_U02Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,0Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,5Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,0Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,5Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
5,0Student jest w satnie w sposób bardzo dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_U03Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
Treści programoweT-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie, nie potrafi wykorzystać oraz nie posiada wiedzy w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
5,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_K01Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
Treści programoweT-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna.
M-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_K02Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-7Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
T-A-8Mapy tematyczne i inne źródła informacji o nieruchomosciach.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna.
M-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomościach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,0Orientuje się w stopniu dostateczym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,5Orientuje się w stopniu więcej niż dostatecznym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,0Orientuje się w stopniu dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,5Orientuje się w stopniu więcej niż dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
5,0Orientuje się w sopniu bardzo dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/7_K03Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
Treści programoweT-A-2Postępowanie wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych
T-A-4Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-1Sądy wieczysto-księgowe i księgi wieczyste;
T-A-6Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-3Zasady wieczysto-księgowe, wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy z ksiąg wieczystych;
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia przedmiotowe; wykorzystanie prezentacji multimedialnych;
M-2Dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
3,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym