Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora1
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-10Katastrofa budowlana1
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza dokumentacji5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z egzaminu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W02S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-1T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-10, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-5M-1, M-4, M-3, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03, E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U02S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1T-W-1, T-W-10, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-11, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-3M-1, M-2, M-4, M-3S-3, S-2, S-1
E_1A_D10/3_U02
Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05, E_1A_U04, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1T-W-1, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-9, T-W-4, T-W-11, T-W-6, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
E_1A_K01, E_1A_K02S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-1T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-1, T-W-11, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-6M-2, M-3, M-4S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_W01
Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0NIe potrafi wykorzystac wiedzy do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z prawem budowlanym
3,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dostateczny
4,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dobrym
4,5Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dobry
5,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/3_U02
Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowej wiedzy teoretycznej i pozyskać danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/3_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Biliński T, Prawo budowlane. Podręcznik dla studentów kierunków budownictwo i architektura, CH Beck, Warszawa, 2007
  2. Okolski D., Umowa o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym2
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora1
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-10Katastrofa budowlana1
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Analiza dokumentacji5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i obecność na egzaminie10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/3_W01Ma podstawową wiedzę na temat pojęć z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
M-3Dyskusja
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z egzaminu
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu podstawowych pojęć prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/3_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
Metody nauczaniaM-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-4Prezentacje i prace studentów;
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena uzyskana z egzaminu
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0NIe potrafi wykorzystac wiedzy do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z prawem budowlanym
3,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dostateczny
4,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu dobrym
4,5Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu większym niż dobry
5,0Potrafi wykorzystac wiedzę do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych zwiazanych z inwestycjami budowlanymi w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/3_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
Metody nauczaniaM-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-1Wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować podstawowej wiedzy teoretycznej i pozyskać danych do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/3_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i problemami z zakresu prawa budowlanego rozumianego jako prawo inwestycji budowlanej, z uwzględnieniem elementów administracyjnych (np. postępowanie uzyskiwania warunków zabudowy, pozwolenia na budowę, legalizacji samowoli budowlanej) oraz cywilnoprawnych (np. zawarcie umowy o roboty budowalne i innych umów związanych z procesem budowy).
Treści programoweT-W-9Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Katastrofa budowlana
T-W-3Decyzje i pozwolenie w procesie inwestycyjno-budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanej
T-W-11Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-5Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-8Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
Metody nauczaniaM-2Sporządzanie dokumentacji technicznej;
M-3Dyskusja
M-4Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-1Ocena formująca: Ocena poprawności sporządzania dokumentacji technicznej;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu w stopniu bardzo dobrym