Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Historia stosunków międzynarodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia stosunków międzynarodowych
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość makro i mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.1
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.2
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.1
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.1
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.1
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.1
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.1
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.1
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.1
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".1
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).1
T-W-12I faza odprężenia (1953-1962).1
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).1
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/2_W01
Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1T-W-14, T-W-6, T-W-12, T-W-11, T-W-8, T-W-10, T-W-4, T-W-2, T-W-13, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-9M-2, M-1S-1
E_1A_D6/2_W02
Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych.
E_1A_W04S1A_W04C-1T-W-12, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-11, T-W-14, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-13, T-W-8, T-W-5M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/2_U01
Student potrafi objaśnić jak kształtowała się historia stosunków międzynarodowych.
E_1A_U12S1A_U08C-1T-W-7, T-W-10, T-W-13, T-W-9, T-W-6, T-W-12, T-W-8, T-W-5, T-W-11, T-W-3, T-W-14, T-W-2, T-W-4, T-W-1M-1, M-2S-1
E_1A_D6/2_U02
Student umie opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
E_1A_U19S1A_U01, S1A_U02, S1A_U09, S1A_U10C-1T-W-4, T-W-6, T-W-14, T-W-1, T-W-9, T-W-13, T-W-12, T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-10, T-W-2, T-W-3, T-W-11M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/2_K01
Student potrafi formułować wnioski na podstawie zdarzeń historycznych.
E_1A_K06S1A_K07C-1T-W-12, T-W-14, T-W-1, T-W-6, T-W-9, T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-13, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-11, T-W-5M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/2_W01
Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60 % histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
E_1A_D6/2_W02
Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych.
2,0Student potrafi podsumować poniżej 60% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi podsumować od 60 do 69% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi podsumować od 70 do 79% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi podsumować od 80 do 89% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi podsumować od 90 do 95% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi podsumować od 96 do 100% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/2_U01
Student potrafi objaśnić jak kształtowała się historia stosunków międzynarodowych.
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
E_1A_D6/2_U02
Student umie opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
2,0Student umie opisać poniżej 60% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
3,0Student umie opisać od 60 do 69% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
3,5Student umie opisać od 70 do 79% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
4,0Student umie opisać od 80 do 89% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
4,5Student umie opisać od 90 do 95% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
5,0Student umie opisać od 96 do 100% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/2_K01
Student potrafi formułować wnioski na podstawie zdarzeń historycznych.
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.

Literatura podstawowa

  1. W.Dobrzycki, Historia stosunków międzynarodowych w czasach nowożytnych 1815-1945, Warszawa, 1996
  2. Przewłocki J., Stolarczyk M. red., Stosunki międzynarodowe w Europie na przełomie XX i XXI wieku Wybrane aspekty, Wyd. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. J. Kukułka, Historia współczesnych stosunków międzynarodowych 1945-1994, Warszawa, 1994
  2. Haliżak E., Kuźniar R., Michałowska G., Parzymies S., Symonides J., Zięba R., Stosunki międzynarodowe w XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa, 2006
  3. Ciosek S., Gawrycki M., Grzeloński B., Jaskiernia Oseski., Koseski A., Kosicki A., Współczesne stosunki międzynarodowe, Wydawnictwo Akademii Finansów, Warszawa, 2008

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.1
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.2
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.1
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.1
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.1
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.1
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.1
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.1
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.1
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".1
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).1
T-W-12I faza odprężenia (1953-1962).1
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).1
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/2_W01Opanowanie wiedzy na temat kształtowania się stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.
Treści programoweT-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.
T-W-12I faza odprężenia (1953-1962).
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60 % histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/2_W02Student potrafi podsumować historyczne zmiany w podejściu do stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.
Treści programoweT-W-12I faza odprężenia (1953-1962).
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi podsumować poniżej 60% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi podsumować od 60 do 69% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi podsumować od 70 do 79% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi podsumować od 80 do 89% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi podsumować od 90 do 95% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi podsumować od 96 do 100% historycznych zmian w podejściu do stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/2_U01Student potrafi objaśnić jak kształtowała się historia stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.
Treści programoweT-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.
T-W-12I faza odprężenia (1953-1962).
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.
Metody nauczaniaM-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/2_U02Student umie opisać główne trendy występujące w historii stosunków międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U19Interpretuje wybrane problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.
Treści programoweT-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).
T-W-12I faza odprężenia (1953-1962).
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student umie opisać poniżej 60% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
3,0Student umie opisać od 60 do 69% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
3,5Student umie opisać od 70 do 79% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
4,0Student umie opisać od 80 do 89% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
4,5Student umie opisać od 90 do 95% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
5,0Student umie opisać od 96 do 100% głównych trendów występujących w historii stosunków międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/2_K01Student potrafi formułować wnioski na podstawie zdarzeń historycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu zakresu zmian w kształtowaniu międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz umiejętności wykrywania trendów i okazji rynkowych.
Treści programoweT-W-12I faza odprężenia (1953-1962).
T-W-14Stosunki międzynarodowe po roku 80.
T-W-1Międzynarodowe stosunki gospodarcze w starożytności.
T-W-6Zmierzch Świętego Przymierza i nowe podziały w Europie.
T-W-9Narodziny, funkcjonowanie i destrukcja wersalskiego ładu pokojowego.
T-W-4Międzynarodowe stosunki gospodarcze w okresie Kongresu Wiedeńskiego i Świętego Przymierza.
T-W-8Narastanie sprzeczności między państwami europejskimi przed I wojną światową, stosunki międzynarodowe w końcu XIX wieku i na początku wieku XX na Zachodniej Półkuli, Dalekim Wschodzie oraz Afryce.
T-W-10Od II wojny światowej do rozpoczęcia "zimnej wojny".
T-W-13I faza odprężenia (1962-1979).
T-W-2Okres średniowiecza w międzynarodowych stosunkach gospodarczych.
T-W-3Rozwój teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych przed okresem rewolucji technicznej.
T-W-7Epoka kolonialno-imperialna (1870-1918): zjednoczenie Niemiec i Włoch, skutki dla stosunków międzynarodowych.
T-W-11Narastanie zimnej wojny (1945-1953).
T-W-5Stosunki międzynarodowe w Ameryce Anglosaskiej i Łacińskiej.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi scharakteryzować poniżej 60% histori stosunków międzynarodowych.
3,0Student potrafi scharakteryzować od 60 do 69% histori stosunków międzynarodowych.
3,5Student potrafi scharakteryzować od 70 do 79% histori stosunków międzynarodowych.
4,0Student potrafi scharakteryzować od 80 do 89% histori stosunków międzynarodowych.
4,5Student potrafi scharakteryzować od 90 do 95% histori stosunków międzynarodowych.
5,0Student potrafi scharakteryzować od 96 do 100% histori stosunków międzynarodowych.