Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D1/14_U01 | Student wykorzystuje metody prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U09 | Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych |
---|
E_1A_U13 | Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
E_1A_U20 | Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań |
E_1A_U07 | Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych |
E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U12 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
E_1A_U14 | Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
E_1A_U02 | Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U08 | Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
E_1A_U11 | Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
E_1A_U18 | Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie praktycznych umiejętności stosowania metod ilościowych w prognozowaniu i planowaniu gospodarczym z wykorzystaniem pakietów statystycznych Statgraphics, Statistica oraz arkusza kalkulacyjnego Excel. |
---|
Treści programowe | T-L-3 | Prognozowanie na podstawie klasycznych modeli szeregu czasowego. |
---|
T-L-4 | Budowa prognoz za pomocą modelu Browna i Holta. |
T-L-8 | Przygotowanie projektu. |
T-L-5 | Prognozowanie za pomocą metod Holta-Wintersa. |
T-L-2 | Prognozowanie za pomocą metody kart kontrolnych . |
T-L-1 | Szacowanie równań ekonometrycznych i budowa prognoz z wykorzystaniem pakietu Statgraphics. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne polegające na rozwiązywaniu zadań z zakresu zgodnego z treścią wykładów, przy wykorzystaniu do obliczeń arkusza kalkulacyjnego EXCEL i programów komputerowych:Statgraphics i Statistica. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Praca projektowa sprawdzająca wiedzę oraz umiejętność stosowania jej w prognozowaniu i planowaniu oraz wykorzystania narzędzia informatycznych: programów Excel, Statgraphics oraz Statistica. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zastosować metod prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
3,0 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać niektóre metody prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
3,5 | Student potrafi przy pomocy nauczyciela wykorzystać większość metod prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać większość metod prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wykorzystać metody prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |
5,0 | Student potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykorzystać metody prognozowania i planowania gospodarczego do rozwiązywania problemów praktyki gospodarczej. |