Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy handlu zagranicznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy handlu zagranicznego
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.2
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.4
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych4
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.4
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.4
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.4
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu4
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/9_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-1, C-2T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-3M-2, M-1S-2
E_1A_D9/9_W02
Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego
E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W02S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-2, C-1T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/9_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-1S-2
E_1A_D9/9_U02
Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego
E_1A_U08, E_1A_U02, E_1A_U09, E_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/9_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
E_1A_K03, E_1A_K02, E_1A_K01, E_1A_K09, E_1A_K06, E_1A_K04S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07C-2, C-1T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-2
E_1A_D9/9_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K10, E_1A_K07, E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K02S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1, C-2T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-1
E_1A_D9/9_K03
potrafi pracować w grupie
E_1A_K06, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K01S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07C-2, C-1T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/9_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/9_W02
Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego
2,0nie zna pojęcia i metod realizacji handlu zagranicznego
3,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/9_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/9_U02
Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego
2,0Nie identyfikuje głownyxch kierunków i form handlu zagranicznego
3,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/9_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0Nie potrafi uzupełniać i doskonalić wiedzy i umiejętności
3,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym
4,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/9_K02
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/9_K03
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Białecki K. P., Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa, 2008
  2. J. Rymarczyk, Handel zagraniczny Organizacja i Technika, PWE, Warszawa, 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.2
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.4
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych4
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.4
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.4
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.4
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu4
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej4
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
Treści programoweT-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_W02Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
Treści programoweT-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęcia i metod realizacji handlu zagranicznego
3,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
Treści programoweT-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_U02Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
Treści programoweT-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownyxch kierunków i form handlu zagranicznego
3,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_K01potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
Treści programoweT-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uzupełniać i doskonalić wiedzy i umiejętności
3,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym
4,5Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym
5,0Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_K02ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
C-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
Treści programoweT-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/9_K03potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego.
Treści programoweT-W-1Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą.
T-W-5Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego.
T-W-2Pojęcie rynku i jego rodzaje.
T-W-8Nowe formy wymiany miedzynarodowej
T-W-3Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych
T-W-6Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą.
T-W-4Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym.
T-W-7Ogólna koncepcja kontraktu
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy