Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy handlu zagranicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy handlu zagranicznego | ||
Specjalność | Międzynarodowe stosunki ekonomiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego. |
C-2 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą. | 2 |
T-W-2 | Pojęcie rynku i jego rodzaje. | 4 |
T-W-3 | Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych | 4 |
T-W-4 | Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym. | 4 |
T-W-5 | Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego. | 4 |
T-W-6 | Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą. | 4 |
T-W-7 | Ogólna koncepcja kontraktu | 4 |
T-W-8 | Nowe formy wymiany miedzynarodowej | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/9_W02 Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego | E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03 | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_U01 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/9_U02 Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego | E_1A_U08, E_1A_U02, E_1A_U09, E_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04 | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-2, T-W-8, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | E_1A_K03, E_1A_K02, E_1A_K01, E_1A_K09, E_1A_K06, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2 |
E_1A_D9/9_K02 ma świadomość ważności problemów ekonomicznych | E_1A_K10, E_1A_K07, E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
E_1A_D9/9_K03 potrafi pracować w grupie | E_1A_K06, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-7 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | 2,0 | nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych |
3,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/9_W02 Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego | 2,0 | nie zna pojęcia i metod realizacji handlu zagranicznego |
3,0 | Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego stopniu dobrym | |
4,5 | Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna pojęcie i metody realizacji handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_U01 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | 2,0 | nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne |
3,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/9_U02 Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego | 2,0 | Nie identyfikuje głownyxch kierunków i form handlu zagranicznego |
3,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu dobrym | |
4,5 | Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Identyfikuje głowne kierunki i formy handlu zagranicznego w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Nie potrafi uzupełniać i doskonalić wiedzy i umiejętności |
3,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/9_K02 ma świadomość ważności problemów ekonomicznych | 2,0 | Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych |
3,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/9_K03 potrafi pracować w grupie | 2,0 | Nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy |
Literatura podstawowa
- Białecki K. P., Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa, 2008
- J. Rymarczyk, Handel zagraniczny Organizacja i Technika, PWE, Warszawa, 2005