Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy gospodarowania nieruchomościami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnyc

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości2
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości1
T-W-3Rynek nieruchomości1
T-W-4Zasoby nieruchomości1
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd4
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami2
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami2
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi3
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości2
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości4
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości1
T-W-12Elementy prawa budowlanego2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowanie referatów20
A-W-2Rozwiązywanie kazusów20
A-W-3Analiza rynku nieruchomości20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E4_W01
przyswaja informacje z zakresu nieruchomości
E_1A_W01S1A_W01C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-12, T-W-11, T-W-8, T-W-3, T-W-10, T-W-2, T-W-4M-3, M-4, M-1, M-2S-2, S-1, S-4, S-3
E_1A_E4_W02
definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-3, C-2, C-1T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-6, T-W-12, T-W-8, T-W-5, T-W-11, T-W-3, T-W-9, T-W-2M-4, M-3, M-1, M-2S-4, S-1, S-3, S-2
E_1A_E4_W03
ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości
E_1A_W12, E_1A_W04S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W08C-3, C-1, C-2T-W-12, T-W-3, T-W-5, T-W-11, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-6, T-W-9M-2, M-1, M-3, M-4S-4, S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E4_U01
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych
E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-5, T-W-6, T-W-12, T-W-10, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-8, T-W-11M-4, M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3
E_1A_E4_U02
umie zorganizować pracę własną i otoczenia
E_1A_U05S1A_U05C-1, C-3, C-2T-W-7, T-W-8, T-W-11, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-W-12, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-4, M-3S-1, S-2, S-3
E_1A_E4_U03
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
E_1A_U06S1A_U02, S1A_U05C-2, C-3, C-1T-W-9, T-W-2, T-W-12, T-W-11, T-W-7, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-8M-3, M-2, M-1, M-4S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E4_K01
przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
E_1A_K03S1A_K03C-1, C-3, C-2T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-8, T-W-6, T-W-12, T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-10M-2, M-1, M-3, M-4S-3, S-1, S-2
E_1A_E4_K02
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
E_1A_K05S1A_K05C-3, C-1, C-2T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-12, T-W-3, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-11M-1, M-3, M-4, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_E4_K03
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
E_1A_K06S1A_K07C-1, C-3, C-2T-W-5, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-9, T-W-2M-1, M-3, M-2, M-4S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E4_W01
przyswaja informacje z zakresu nieruchomości
2,0Nie przyswaja informacji z zakresu z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym.
3,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomościami w stopniu dostatecznym.
3,5Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym.
4,5Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_E4_W02
definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dostatecznym.
3,5Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dobrym.
4,5Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_E4_W03
ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu nieruchomości.
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym.
3,5Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym.
4,5Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E4_U01
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych
2,0Nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy przy ocenie zjawisk społecznej.
3,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dostatecznym.
3,5Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dobrym.
4,5Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_E4_U02
umie zorganizować pracę własną i otoczenia
2,0Nie umie zorganizować pracy własnej ani otoczenia w stopniu dostatecznym.
3,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dostatecznym.
3,5Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dobrym.
4,5Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu bardzo dobrym dobrym.
E_1A_E4_U03
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
2,0Nie potrafi zinterpretować zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym.
3,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym.
3,5Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym.
4,5Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E4_K01
przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
2,0w stopniu niedostatecznym
3,0w stopniu poprawnym student wykorzystuje jedynie kilka narzędzi gospodarki nieruchomościami
3,5student wykorzystuje wszystkie narzędzia gospodarki nieruchomościami
4,0student wykorzystuje wszystkie narzędzia gospodarki nieruchomościami podchodząc do nich w sposób analityczny
4,5umiejętność porównania poszczególnych narzędzi gospodarki nieruchomościami
5,0umiejętność wykorzystania oraz oceny wszytskich narzędzi gospodarki nieruchomościami
E_1A_E4_K02
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie.
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_E4_K03
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Błażej Wierzbowski, Gospodarka nieruchomościami, Lexis nexis, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, S. Rudnicki, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
  2. M. Nowak, T. Skotarczak, Rynek nieruchomości w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, 2010, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości2
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości1
T-W-3Rynek nieruchomości1
T-W-4Zasoby nieruchomości1
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd4
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami2
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami2
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi3
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości2
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości4
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości1
T-W-12Elementy prawa budowlanego2
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie referatów20
A-W-2Rozwiązywanie kazusów20
A-W-3Analiza rynku nieruchomości20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_W01przyswaja informacje z zakresu nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie przyswaja informacji z zakresu z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym.
3,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomościami w stopniu dostatecznym.
3,5Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym.
4,5Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Przyswaja informacje z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_W02definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dostatecznym.
3,5Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu dobrym.
4,5Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Definiuje podstawowe pojęcia związane z nieruchomosciami w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_W03ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Zaliczenie - kolokwium: test i kazusy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu nieruchomości.
3,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dostatecznym.
3,5Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu dobrym.
4,5Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma podstawową wiedzę z zakresu nieruchomości w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_U01potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
Metody nauczaniaM-4Analiza przypadków
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy przy ocenie zjawisk społecznej.
3,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dostatecznym.
3,5Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu dobrym.
4,5Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę przy ocenie zjawisk społecznych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_U02umie zorganizować pracę własną i otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-2dyskusja
M-4Analiza przypadków
M-3Rozwiązywanie zadań
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie zorganizować pracy własnej ani otoczenia w stopniu dostatecznym.
3,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dostatecznym.
3,5Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu dobrym.
4,5Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Umie zorganizować pracę własną i otoczenia w stopniu bardzo dobrym dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_U03Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
Treści programoweT-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
Metody nauczaniaM-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-4Analiza przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zinterpretować zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym.
3,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dostatecznym.
3,5Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu dobrym.
4,5Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Potrafi zinterpretować zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_K01przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0w stopniu niedostatecznym
3,0w stopniu poprawnym student wykorzystuje jedynie kilka narzędzi gospodarki nieruchomościami
3,5student wykorzystuje wszystkie narzędzia gospodarki nieruchomościami
4,0student wykorzystuje wszystkie narzędzia gospodarki nieruchomościami podchodząc do nich w sposób analityczny
4,5umiejętność porównania poszczególnych narzędzi gospodarki nieruchomościami
5,0umiejętność wykorzystania oraz oceny wszytskich narzędzi gospodarki nieruchomościami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_K02Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-2Elementy wyceny nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Rozwiązywanie zadań
M-4Analiza przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie.
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E4_K03Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z nieruchomościami
C-3Zrozumienie podstawowych instytucji związanych z gospodarką nieruchomościami publicznymi
C-2Pozanie i zrozumienie podstawowych zasad funkcjonowania rynku nieruchomościami
Treści programoweT-W-5Obrót nieruchomościami publicznymi oraz trwały zarząd
T-W-12Elementy prawa budowlanego
T-W-10Wywłaszczanie nieruchomości
T-W-11Rozgraniczanie nieruchomości
T-W-4Zasoby nieruchomości
T-W-7Zawody w gospodarce nieruchomościami
T-W-8Gospodarowanie nieruchomościami publicznymi
T-W-1Pojęcia i definicje nieruchomości
T-W-6Organy administracji publicznej i ich zadania w gospodarce nieruchomościami
T-W-3Rynek nieruchomości
T-W-9Opłaty adiacenckie i podziały nieruchomości
T-W-2Elementy wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacją multimedialną
M-3Rozwiązywanie zadań
M-2dyskusja
M-4Analiza przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności oceny zjawisk związanych z gospodarką nieruchomościami
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania w grupie w trakcie tworzenia prezentacji
S-1Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu.
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym.