Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Metodyka badań rynkowych - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka badań rynkowych - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Sienkiewicz <joanna.sienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>, Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć opanowane treści kształcenia z zakresu mikro i makroekonomii, marketingu, negocjacji, prawa a także być komunikatywnym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi umiejętnie obserwować procesy zachodzące na rynku, a także przedstawić wyniki oraz opisać nastroje występujące na rynku i w grupach społecznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Badania społeczne i rynkowe. Dostępne źródła danych (pierwotnych i wtórnych. | 3 |
T-W-2 | Metoda gromadzenia danych wtórnych. Rodzaje i źródła danych wtónych. Jakość i czynniki wiarygodności danych wtórnych. | 3 |
T-W-3 | Metody badań dokumentów. Metoda badań dokumentów. Analiza treści. | 2 |
T-W-4 | Metody gromadzenia danych rynkowych: wywiad, wywiad kwestionariuszowy, ankieta, wywiad swobodny, wywiad biograficzny. Konstrukcja kwestionariusza badawczego. Zasady układania pytań i interpretacja danych. | 4 |
T-W-5 | Metody ilościowe i jakościowe. Budowanie programu aeania i pomiaru satysfakcji konsumenta. Metody pomiaru lojalności klientów. | 4 |
T-W-6 | Najczęściej stosowane metody badań rynkowych. Skuteczność wybranego rodzaju badań. | 4 |
T-W-7 | Wspólne opracowanie kwestionariusza ankiety. | 2 |
22 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 22 |
A-W-2 | Poszukiwanie i studiowanie wskazanej literatury | 10 |
A-W-3 | Konsultacje z prowadzącym wykłady. | 8 |
A-W-4 | Przygotowanie kwestionariusza ankiety do zaliczenia przedmiotu. | 6 |
A-W-5 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 6 |
A-W-6 | Samodzielne opracowanie wyników przeprowadzonej ankiety - interpretacja wyników. | 8 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny. |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium cząstkowego. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę przygotowanego kwestionariusza ankiety. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_W01 Ma podstawową wiedzę o cechach wiedzy naukowej | E_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-3, S-1 |
E_1A_O2_W02 Ma podstawową wiedzę o metodach gromadzenia informacji | E_1A_W06 | S1A_W06 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_U01 Potrafi zidentyfikować cechy wiedzy naukowej | E_1A_U01 | S1A_U01 | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy naukowej w działaniu praktycznym | E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06 | C-1 | T-W-7, T-W-4, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_W01 Ma podstawową wiedzę o cechach wiedzy naukowej | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat badań rynkowych. Wie co to są badania rynkowe i społeczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_W02 Ma podstawową wiedzę o metodach gromadzenia informacji | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę na temat badań rynkowych. Wie co to są badania rynkowe i społeczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_U01 Potrafi zidentyfikować cechy wiedzy naukowej | 2,0 | |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_K01 Ma świadomość znaczenia wiedzy naukowej w działaniu praktycznym | 2,0 | |
3,0 | w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wyd. AE w Krakowie, Kraków, 2001
- Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa, 2004
- Kędzior Z., Karcz K., Baedania marketingowe w praktyce- seria: Marketing bez tajemnic, PWE, Warszawa, 2001
Literatura dodatkowa
- Lutyńska K., Wejland A.P. (red.), Wywiad kwestionariuszowy. Analizy teoretyczne i badania empiryczne (wybór tekstów), Ossolineum, Wrocław, 1983
- Nowak S., Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa, 2008