Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo międzynarodowe | ||
Specjalność | Międzynarodowe stosunki ekonomiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie elementów prawa międzynarodowego; |
C-2 | Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową; |
C-3 | Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych | 4 |
T-K-2 | Międzynarodowe prawo ochrony środowiska, kwestie transgraniczne | 5 |
T-K-3 | Ochrona praw człowieka, prawo lotnicze, kosmiczne, prawo morza, użycie siły zbrojnej według reguł współczesnego prawa międzynarodowego | 4 |
T-K-4 | Prawo międzynarodowe w sądach krajowych | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarys historii prawa międzynarodowego; | 2 |
T-W-2 | Prawo traktatów; | 3 |
T-W-3 | Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych; | 2 |
T-W-4 | Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych. | 3 |
T-W-5 | Charakter i rozwój prawa międzynarodowego | 2 |
T-W-6 | Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie; | 2 |
T-W-7 | Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych; | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | Udział w konsultacjach | 5 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygotowania zagadnień z wykładów; | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie; | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-2 | Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-3 | Prezentacje i prace studentów; |
M-4 | Rozwiązywanie kazusów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/10_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | E_1A_W04, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
E_1A_D9/10_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | E_1A_W03, E_1A_W02, E_1A_W06, E_1A_W04, E_1A_W05, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06 | C-2 | T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D9/10_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | E_1A_W03, E_1A_W02, E_1A_W04, E_1A_W06, E_1A_W01, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06 | C-3 | T-K-3, T-K-2, T-K-4 | M-1, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/10_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | E_1A_U04, E_1A_U06, E_1A_U01, E_1A_U05, E_1A_U02, E_1A_U03 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-3, C-2 | T-W-3, T-K-1, T-W-6, T-W-7, T-K-2, T-W-2, T-W-5, T-W-4, T-K-3, T-K-4, T-W-1 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-4, S-3, S-1 |
E_1A_D9/10_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | E_1A_U06, E_1A_U05, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U01, E_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-K-1, T-W-7, T-K-3, T-K-4, T-K-2, T-W-2, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5 | M-1, M-3, M-4, M-2 | S-2, S-4, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/10_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | E_1A_K02, E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-2, C-3, C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-K-1, T-W-3, T-W-6, T-K-2, T-W-5, T-W-7 | M-4, M-3, M-1, M-2 | S-1, S-4, S-3, S-2 |
E_1A_D9/10_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-2, C-3, C-1 | T-W-7, T-W-3, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-K-2, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-K-3, T-W-6 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
E_1A_D9/10_K03 Potrafi pracować zespołowo. | E_1A_K05, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-3, C-1, C-2 | T-W-5, T-W-7, T-K-1, T-K-3, T-W-1, T-W-4, T-K-4, T-W-3, T-W-6, T-K-2, T-W-2 | M-4, M-1, M-3, M-2 | S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/10_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D9/10_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | 2,0 | Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa. |
3,0 | Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa. | |
3,5 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D9/10_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | 2,0 | Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. |
3,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | |
3,5 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/10_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł |
3,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniubardzo dobrym | |
E_1A_D9/10_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | 2,0 | Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł. | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/10_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | 2,0 | Student nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia |
3,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
3,5 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/10_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze |
3,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D9/10_K03 Potrafi pracować zespołowo. | 2,0 | Student nie potrafi pracować zespołowo |
3,0 | Student potrafi pracować zespołowo | |
3,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
- Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
- Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008