Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Międzynarodowe stosunki ekonomiczne

Sylabus przedmiotu Psychologia pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Psychologia pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Tadeusz Ziejewski <Tadeusz.Ziejewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 25 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość anatomii człowieka a szczególnie budowy i funkcjonowania ukladu nerowego na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.2
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.2
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.4
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).2
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.4
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.4
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.4
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.2
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Przygotowanie do bieżących zajęć, przygotowanie pracy kontrolnej, praca z literaturą przedmiotu i czasopismem fachowym, udział w konsultacjach dotyczących realizowanego przedmiotu.65
A-K-2Uczestnictwo w zajęciach25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E2_W01
Zna budowę i funkcjonowanie układu nerwowego człowieka.
E_1A_W05S1A_W05C-2, C-1, C-3, C-4T-K-1, T-K-2M-1S-1
E_1A_E2_W02
Zna pojęcia, definiuje je, rozumie procesy psychiczne.
E_1A_W01S1A_W01C-2T-K-3, T-K-2, T-K-1M-1S-1
E_1A_E2_W03
Wyjaśnia znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy.
E_1A_W05, E_1A_W04, E_1A_W09S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07C-1, C-3, C-2T-K-6, T-K-3, T-K-1M-1S-1
E_1A_E2_W04
Rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
E_1A_W05, E_1A_W04, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W04, S1A_W05C-1, C-4, C-2T-K-4, T-K-5, T-K-8, T-K-3, T-K-1, T-K-9, T-K-7, T-K-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E2_U01
Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej.
E_1A_U03, E_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-1, C-3, C-4, C-2T-K-9, T-K-7, T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-8, T-K-4, T-K-6, T-K-5M-1S-1
E_1A_E2_U02
Umie analizować zawody i stanowiska pracy.
E_1A_U10S1A_U06C-3, C-4T-K-8, T-K-5, T-K-9, T-K-4, T-K-6, T-K-7M-1S-1
E_1A_E2_U03
Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania).
E_1A_U11S1A_U07C-3, C-2, C-4, C-1T-K-6, T-K-7, T-K-9, T-K-8, T-K-4, T-K-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E2_K01
Docenia znaczenie psychologii w pracy zawodowej.
E_1A_K04, E_1A_K01, E_1A_K06, E_1A_K10S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07C-2, C-1, C-4, C-3T-K-9, T-K-4, T-K-7, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-1, T-K-8, T-K-5M-1S-1
E_1A_E2_K02
Korzysta z wiedzy psychologicznej i stara sie ją pogłębiać (buduje własną mapę pojęciową).
E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K04S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04C-2, C-4, C-3, C-1T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-9, T-K-7, T-K-4, T-K-8, T-K-6, T-K-5M-1S-1
E_1A_E2_K03
Stosuje podejście w psychologiczne w analizie zjawisk społecznych i zawodowych ekonomisty.
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K01S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-2, C-1, C-4, C-3T-K-7, T-K-4, T-K-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E2_W01
Zna budowę i funkcjonowanie układu nerwowego człowieka.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy w z zakresu budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
E_1A_E2_W02
Zna pojęcia, definiuje je, rozumie procesy psychiczne.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu psychologii pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
E_1A_E2_W03
Wyjaśnia znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy.
2,0Nie zna znaczenia wiedzy psychologicznej w procesie pracy.
3,0tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
E_1A_E2_W04
Rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
2,0Nie rozumie relacji międzyludzkich w zakładzie i procesie pracy.
3,0tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E2_U01
Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej.
2,0Nie umie definiować pojęć i korzystać z wiedzy psychologicznej.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
E_1A_E2_U02
Umie analizować zawody i stanowiska pracy.
2,0Nie potrafi analizować zawodów i stanowisk pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
E_1A_E2_U03
Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania).
2,0Nie umie stosować narzędzi motywcji pracowniczej oraz metod organizacji pracy (stylów zarządzania).
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E2_K01
Docenia znaczenie psychologii w pracy zawodowej.
2,0Student nie jest świadomy znaczenia psychologii w pracy zawodowej.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
E_1A_E2_K02
Korzysta z wiedzy psychologicznej i stara sie ją pogłębiać (buduje własną mapę pojęciową).
2,0Nie stara się pogłębiać wiedzy psychologicznej, nie ma własnej mapy pojęciowej.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
E_1A_E2_K03
Stosuje podejście w psychologiczne w analizie zjawisk społecznych i zawodowych ekonomisty.
2,0Nie potrafi zastosować podejścia psychologicznego w analizie zjawisk społecznych i zawodowych (ekonomisty).
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.

Literatura podstawowa

  1. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991
  2. Bańka A., Psychopatologia pracy, PWN, Warszawa, 1996
  3. Biegieleisen-Żelazowski J., Psychologia pracy, PWN, Warszawa, 1987
  4. Cooper C.L. i in., Stres w pracy, PWN, Warszawa, 1987
  5. Dana D., Rozwiązywanie konfliktów, PWN, Warszawa, 1993
  6. Gliszczyńska X., Psychologia pracy.Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa, 1977
  7. Half R., Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych pracowników, WNT, 1995
  8. Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, PIW, 1995
  9. Kozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa, 1977
  10. Majka J., Rozważania o etyce pracy, Wrocław, 1987
  11. Pietrasiński Z., Podstawy psychologii pracy, WSiP, Warszawa, 1979
  12. Pietrasiński J., Twórcze kierownictwo, PWN, Warszawa, 1975
  13. Bańka A., Żródła psychologii pracy, Poznań, 2011, wyd. II
  14. Kostera M., Zarządzanie personelem, PWN Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Sikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, PWN Warszawa, 1999
  2. Terelak J., Psychologia pracy i bezrobocia, PWN Warszawa, 1993

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.2
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.2
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.4
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).2
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.4
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.4
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.4
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.2
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.1
25

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Przygotowanie do bieżących zajęć, przygotowanie pracy kontrolnej, praca z literaturą przedmiotu i czasopismem fachowym, udział w konsultacjach dotyczących realizowanego przedmiotu.65
A-K-2Uczestnictwo w zajęciach25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_W01Zna budowę i funkcjonowanie układu nerwowego człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
Treści programoweT-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy w z zakresu budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_W02Zna pojęcia, definiuje je, rozumie procesy psychiczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
Treści programoweT-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu psychologii pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_W03Wyjaśnia znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
Treści programoweT-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna znaczenia wiedzy psychologicznej w procesie pracy.
3,0tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_W04Rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
Treści programoweT-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie relacji międzyludzkich w zakładzie i procesie pracy.
3,0tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_U01Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
Treści programoweT-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie definiować pojęć i korzystać z wiedzy psychologicznej.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_U02Umie analizować zawody i stanowiska pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
Treści programoweT-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi analizować zawodów i stanowisk pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_U03Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
Treści programoweT-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie stosować narzędzi motywcji pracowniczej oraz metod organizacji pracy (stylów zarządzania).
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_K01Docenia znaczenie psychologii w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
Treści programoweT-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.
T-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy znaczenia psychologii w pracy zawodowej.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_K02Korzysta z wiedzy psychologicznej i stara sie ją pogłębiać (buduje własną mapę pojęciową).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
Treści programoweT-K-3Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy.
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
T-K-2Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze.
T-K-9Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy.
T-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-8Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny.
T-K-6Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne.
T-K-5Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie stara się pogłębiać wiedzy psychologicznej, nie ma własnej mapy pojęciowej.
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E2_K03Stosuje podejście w psychologiczne w analizie zjawisk społecznych i zawodowych ekonomisty.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy.
C-1Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia.
C-4Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji).
C-3Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy.
Treści programoweT-K-7Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji.
T-K-4Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa).
T-K-1Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa.
Metody nauczaniaM-1M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zastosować podejścia psychologicznego w analizie zjawisk społecznych i zawodowych (ekonomisty).
3,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
3,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
4,5Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.
5,0Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej.