Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Psychologia pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Psychologia pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tadeusz Ziejewski <Tadeusz.Ziejewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość anatomii człowieka a szczególnie budowy i funkcjonowania ukladu nerowego na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie znaczenia wiedzy psychologicznej w życiu i pracy, zna definicje i pojęcia. |
C-2 | Poznanie procesów psychologicznych, metod uczenia się i racjonalizacji pracy. |
C-3 | Zrozumienie relacji człowiek-człowiek, człowiek-maszyna w zakładzie pracy. |
C-4 | Umiejętnośc wykorzystania wiedzy psychologicznej w poznawaniu ludzi, motywowaniu, rozwiązywaniu konfliktów i wdrażania postępu (innowacji). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Cele, zakres i zadania przedmiotu, wymagania i warunki zaliczenia, definicje podstawowych pojęć, siatka (mapa) pojęciowa. | 2 |
T-K-2 | Przypomnienie wiadomości o ukladzie nerwowym człowieka. Budowa ukladu nerwowego, typy ukladu nerwowego, temperament, inteligencja, procesy psychiczne poznawcze. | 2 |
T-K-3 | Psychologiczne aspekty pracy: teoria rozwoju psychicznego człowieka, sposoby poznawania ludzi, podstawowe procesy uczenia się, struktura pracy. | 4 |
T-K-4 | Zawód, praca ludzka. Znaczenie ekonomiczno-społeczne zawodu i pracy (analiza zawodów). Zasady doboru pracowników (przydatność zawodowa). | 2 |
T-K-5 | Struktura procesu pracy, usprawnianie czynności ruchowych, normowanie pracy. Metody badania pracy i jej usprawniania. Wybrane aspekty cybernetyki. | 4 |
T-K-6 | Psychologiczne aspekty zarządzania (style zarządzania), organizacja przedsiębiorstw z analizą psychologiczną. relacje międzyludzkie w procesie pracy, grupy formalne i nieformalne. | 4 |
T-K-7 | Motywacja i procesy decyzyjne pracy, narzędzia motywacji, teorie motywacji (piramida B.Maslowa). Konflikt w zakladzie pracy (rozwiazywanie konfliktów, implikacja dla zakladu pracy i produkcji. | 4 |
T-K-8 | Pojęcie innowacji, ich rodzaje i znaczenie we współczesnym przedsiebiorstwie. Postęp techniczny i ekonomiczny. | 2 |
T-K-9 | Rola i miejsce psychologa w zakladzie pracy. | 1 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Przygotowanie do bieżących zajęć, przygotowanie pracy kontrolnej, praca z literaturą przedmiotu i czasopismem fachowym, udział w konsultacjach dotyczących realizowanego przedmiotu. | 65 |
A-K-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 studium literatury przedmiotu M2 metoda konwersatoryjna M3 dyskusja problemowa M4 burza mózgów M5 metody eksponujące: plansze, foliogramy, fazogramy, projekcje |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: S1 F – obecność na zajęciach. S2 F – ocena aktywności, udział w dyskusji S3 F- ocena pracy kontrolnej. S4 P- odpowiedź ustna. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_W01 Zna budowę i funkcjonowanie układu nerwowego człowieka. | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-K-1, T-K-2 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_W02 Zna pojęcia, definiuje je, rozumie procesy psychiczne. | E_1A_W01 | S1A_W01 | C-2 | T-K-3, T-K-2, T-K-1 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_W03 Wyjaśnia znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy. | E_1A_W05, E_1A_W04, E_1A_W09 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W07 | C-1, C-3, C-2 | T-K-6, T-K-3, T-K-1 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_W04 Rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy. | E_1A_W05, E_1A_W04, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W05 | C-1, C-4, C-2 | T-K-4, T-K-5, T-K-8, T-K-3, T-K-1, T-K-9, T-K-7, T-K-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_U01 Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. | E_1A_U03, E_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-1, C-3, C-4, C-2 | T-K-9, T-K-7, T-K-2, T-K-1, T-K-3, T-K-8, T-K-4, T-K-6, T-K-5 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_U02 Umie analizować zawody i stanowiska pracy. | E_1A_U10 | S1A_U06 | C-3, C-4 | T-K-8, T-K-5, T-K-9, T-K-4, T-K-6, T-K-7 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_U03 Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). | E_1A_U11 | S1A_U07 | C-3, C-2, C-4, C-1 | T-K-6, T-K-7, T-K-9, T-K-8, T-K-4, T-K-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_K01 Docenia znaczenie psychologii w pracy zawodowej. | E_1A_K04, E_1A_K01, E_1A_K06, E_1A_K10 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 | C-2, C-1, C-4, C-3 | T-K-9, T-K-4, T-K-7, T-K-2, T-K-3, T-K-6, T-K-1, T-K-8, T-K-5 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_K02 Korzysta z wiedzy psychologicznej i stara sie ją pogłębiać (buduje własną mapę pojęciową). | E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K04 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-2, C-4, C-3, C-1 | T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-9, T-K-7, T-K-4, T-K-8, T-K-6, T-K-5 | M-1 | S-1 |
E_1A_E2_K03 Stosuje podejście w psychologiczne w analizie zjawisk społecznych i zawodowych ekonomisty. | E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | C-2, C-1, C-4, C-3 | T-K-7, T-K-4, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_W01 Zna budowę i funkcjonowanie układu nerwowego człowieka. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w z zakresu budowy i funkcjonowania układu nerwowego człowieka. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. | |
E_1A_E2_W02 Zna pojęcia, definiuje je, rozumie procesy psychiczne. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. | |
E_1A_E2_W03 Wyjaśnia znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy. | 2,0 | Nie zna znaczenia wiedzy psychologicznej w procesie pracy. |
3,0 | tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. | |
E_1A_E2_W04 Rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy. | 2,0 | Nie rozumie relacji międzyludzkich w zakładzie i procesie pracy. |
3,0 | tudent: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_U01 Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. | 2,0 | Nie umie definiować pojęć i korzystać z wiedzy psychologicznej. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. | |
E_1A_E2_U02 Umie analizować zawody i stanowiska pracy. | 2,0 | Nie potrafi analizować zawodów i stanowisk pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. | |
E_1A_E2_U03 Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). | 2,0 | Nie umie stosować narzędzi motywcji pracowniczej oraz metod organizacji pracy (stylów zarządzania). |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy częściowo obojętny, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, - w zakresie wyrażania widzy popełnia wiele błędów w treści i języku ( jakość wypowiedzi częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania widzy popełnia nieznaczne uchybienia wypowiedzi naogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy -odpowiada poprawnym językiem i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_K01 Docenia znaczenie psychologii w pracy zawodowej. | 2,0 | Student nie jest świadomy znaczenia psychologii w pracy zawodowej. |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
E_1A_E2_K02 Korzysta z wiedzy psychologicznej i stara sie ją pogłębiać (buduje własną mapę pojęciową). | 2,0 | Nie stara się pogłębiać wiedzy psychologicznej, nie ma własnej mapy pojęciowej. |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
E_1A_E2_K03 Stosuje podejście w psychologiczne w analizie zjawisk społecznych i zawodowych ekonomisty. | 2,0 | Nie potrafi zastosować podejścia psychologicznego w analizie zjawisk społecznych i zawodowych (ekonomisty). |
3,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
3,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
4,5 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. | |
5,0 | Prezentuje poglądy i opinie świadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania psychologii w pracy zawodowej. |
Literatura podstawowa
- Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991
- Bańka A., Psychopatologia pracy, PWN, Warszawa, 1996
- Biegieleisen-Żelazowski J., Psychologia pracy, PWN, Warszawa, 1987
- Cooper C.L. i in., Stres w pracy, PWN, Warszawa, 1987
- Dana D., Rozwiązywanie konfliktów, PWN, Warszawa, 1993
- Gliszczyńska X., Psychologia pracy.Wybrane zagadnienia, PWN, Warszawa, 1977
- Half R., Jak znaleźć, zatrudnić i zatrzymać najlepszych pracowników, WNT, 1995
- Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, PIW, 1995
- Kozielecki J., Psychologiczna teoria decyzji, PWN, Warszawa, 1977
- Majka J., Rozważania o etyce pracy, Wrocław, 1987
- Pietrasiński Z., Podstawy psychologii pracy, WSiP, Warszawa, 1979
- Pietrasiński J., Twórcze kierownictwo, PWN, Warszawa, 1975
- Bańka A., Żródła psychologii pracy, Poznań, 2011, wyd. II
- Kostera M., Zarządzanie personelem, PWN Warszawa, 1996
Literatura dodatkowa
- Sikorski C., Zachowania ludzi w organizacji, PWN Warszawa, 1999
- Terelak J., Psychologia pracy i bezrobocia, PWN Warszawa, 1993