Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Marketing międzynarodowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing międzynarodowy
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii.
W-2Opanowanie wiedzy z zakresu MSG i handlu zagranicznego.
W-3Opanowanie podstaw marketingu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.3
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.3
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.3
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.3
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.3
15
wykłady
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.2
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.2
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.2
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.1
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.2
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.2
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.2
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.25
A-A-3Konsultacje z prowadzącym.5
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.25
A-W-3Konsultacje z prowadzącym.5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_W01
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania na rynkach zagranicznych.
E_1A_W08S1A_W07C-1T-W-6, T-W-2, T-A-4, T-W-8, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-A-5, T-W-4, T-W-7M-3, M-1, M-4, M-2S-1
E_1A_D6/7_W02
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1T-W-8, T-W-2, T-W-3, T-A-1, T-W-5, T-W-6, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-W-1, T-W-7, T-W-4, T-A-4M-2, M-1, M-4, M-3S-1
E_1A_D6/7_W03
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
E_1A_W03S1A_W02, S1A_W03C-1T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-W-8, T-A-5, T-A-4, T-W-3, T-W-6, T-A-2, T-W-4, T-A-3, T-W-5M-4, M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_U01
Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
E_1A_U05S1A_U05C-1T-W-2, T-A-5, T-W-1, T-A-3, T-W-3, T-W-8, T-A-4, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-A-2, T-A-1, T-W-5M-2, M-3, M-1, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/7_K01
Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
E_1A_K05S1A_K05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-A-4, T-A-2, T-W-1, T-A-5, T-W-5, T-A-3, T-A-1, T-W-4M-2, M-1, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_W01
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania na rynkach zagranicznych.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
E_1A_D6/7_W02
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
2,0Opanowanie przez studenta poniżej 60% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
3,0Opanowanie przez studenta od 60 do 69% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
3,5Opanowanie przez studenta od 70 do 79% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
4,0Opanowanie przez studenta od 80 do 89% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
4,5Opanowanie przez studenta od 90 do 95% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
5,0Opanowanie przez studenta od 96 do 100% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
E_1A_D6/7_W03
Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
3,5Student opanował od 70 79% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_U01
Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/7_K01
Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.

Literatura podstawowa

  1. Gwiazda A., Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 1998
  2. Sznajder A., Euromarketing. Uwarunkowania na rynku Unii Europejskiej, PWN, Warszawa, 1997
  3. Blajer A., Międzynarodowe reguły handlowe – zasady i praktyka stosowania INCOTERMS 2000, COMBITERMS, RAFTD, Wyd Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk, 2000
  4. K. Fonfara, M. Gorynia, E. Najlepszy, J. Schroeder, Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym, Wydawnictwo A.E. w Poznaniu, Poznań, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Budzyński W., Realizacje kontraktu importowego i eksportowego, ARHZ "Editex", Warszawa, 1992

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.3
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.3
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.3
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.3
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.2
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.2
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.2
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.1
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.2
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.2
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.2
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu.25
A-A-3Konsultacje z prowadzącym.5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.25
A-W-3Konsultacje z prowadzącym.5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/7_W01Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania na rynkach zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Treści programoweT-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
Metody nauczaniaM-3Dyskusje w grupach
M-1Wykład wprowadzający.
M-4Studia przypadku
M-2Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/7_W02Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Treści programoweT-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
M-4Studia przypadku
M-3Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Opanowanie przez studenta poniżej 60% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
3,0Opanowanie przez studenta od 60 do 69% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
3,5Opanowanie przez studenta od 70 do 79% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
4,0Opanowanie przez studenta od 80 do 89% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
4,5Opanowanie przez studenta od 90 do 95% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
5,0Opanowanie przez studenta od 96 do 100% wiedzy na temat kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/7_W03Opanowanie przez studentów wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Treści programoweT-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
Metody nauczaniaM-4Studia przypadku
M-1Wykład wprowadzający.
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student opanował poniżej 60% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
3,0Student opanował od 60 do 69% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
3,5Student opanował od 70 79% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
4,0Student opanował od 80 do 89% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
4,5Student opanował od 90 do 95% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
5,0Student opanował od 96 do 100% wiedzy na temat kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/7_U01Student potrafi zaplanować działania marketingowe na rynkach zagranicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Treści programoweT-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-3Dyskusje w grupach
M-1Wykład wprowadzający.
M-4Studia przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/7_K01Student posiada kompetencje do planowania i prowadzenia działań marketingowych na rynkach międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form działania oraz kształtowania działań marketingowych na rynkach zagranicznych w tym kryteriów wyboru rynków i strategii wejścia na rynki zagraniczne, stosowanych w handlu zagranicznym procedur oraz technik negocjacji, przygotowania, finansowania i rozliczania transakcji międzynarodowych.
Treści programoweT-W-2Międzynarodowe badania rynku.
T-W-3Strategie wejścia na rynki zagraniczne.
T-W-7Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-W-8Ustalanie cen w eksporcie.
T-W-6Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-4Kredyty i ubezpieczenia w handlu zagranicznym.
T-A-2Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-W-1Internacjonalizacja działań firmy.
T-A-5Ustalanie cen w eksporcie.
T-W-5Międzynarodowe reguły handlowe - zasady i praktyka stosowania.
T-A-3Rozliczenia w handlu zagranicznym, nieuwarunkowane i uwarunkowane metody płatności.
T-A-1Międzynarodowy kontrakt handlowy.
T-W-4Międzynarodowy kontrakt handlowy.
Metody nauczaniaM-2Prezentacje multimedialne
M-1Wykład wprowadzający.
M-3Dyskusje w grupach
M-4Studia przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student potrafi wykorzystać poniżej 60% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,0Student potrafi wykorzystać od 60 do 69% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
3,5Student potrafi wykorzystać od 70 do 79% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,0Student potrafi wykorzystać od 80 do 89% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
4,5Student potrafi wykorzystać od 90 do 95% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.
5,0Student potrafi wykorzystać od 96 do 100% posiadanej wiedzy na temat marketingu międzynarodowego.