Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Prawo pracy i prawo socjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo pracy i prawo socjalne | ||
Specjalność | Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych instytucji prawnych oraz znajomość podstawowych zasad prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy |
C-2 | Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce |
C-3 | Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kierunki rozwoju prawa pracy | 1 |
T-W-2 | Pojęcie prawa pracy | 1 |
T-W-3 | Źródła i zasady prawa pracy | 5 |
T-W-4 | Indywidualne stosunki pracy | 3 |
T-W-5 | Obowiązki pracownika i pracodawcy | 5 |
T-W-6 | Wynagrodzenie | 4 |
T-W-7 | Czas pracy | 5 |
T-W-8 | Ochrona pracy kobiet | 3 |
T-W-9 | Związki zawodowe | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 30 |
A-W-2 | przygotowywanie referatów | 20 |
A-W-3 | Poszukiwanie i czytanie literatury | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacja |
M-2 | Konwersatorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_W01 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy | E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W05 | C-2, C-1, C-3 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2, S-4 |
E_1A_D2/4_W02 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy | E_1A_W06, E_1A_W08, E_1A_W09, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W06, S1A_W07 | C-2, C-3, C-1 | T-W-3 | M-2, M-1 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
E_1A_D2/4_W03 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy | E_1A_W03, E_1A_W08, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W09 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07 | C-2, C-3, C-1 | T-W-6, T-W-4, T-W-7 | M-2, M-1 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
E_1A_D2/4_W04 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy | E_1A_W06, E_1A_W04, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06 | C-3, C-2, C-1 | T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06 | C-1, C-2, C-3 | T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-4, S-1 |
E_1A_D2/4_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | E_1A_U02, E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-9, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie | E_1A_K03, E_1A_K01, E_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | C-1, C-3, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-5, T-W-8 | M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_W01 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu pojęcia prawa pracy | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu prawa pracy i polityki socjalnej. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prawa pracy i polityki socjalnej w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D2/4_W02 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu żródeł i zasad prawa pracy | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu źródeł i zasad prawa pracy. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie źródeł i zasad prawa pracy w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D2/4_W03 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu indywidualnych stosunków pracy | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu indywidualnych stosunków pracy. |
3,0 | Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę z zakresu indywidualnych stosunków pracy w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D2/4_W04 Zapoznanie studenta z zagadnieniami z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu obowiązków pracownika i pracodawcy. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie obowiązków pracownika i pracodawcy w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_D2/4_U02 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii | 2,0 | Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_K01 Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie | 2,0 | Student nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie |
3,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie | |
3,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- K Rączka, Prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- A. Świątkowski, Polskie prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2010