Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke MB <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę na temat podziału terytorialnego państwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z podstawowymi pojęciami teoretycznymi wystęoującymi w nauce prawa administarcyjnego; |
C-2 | Zaznajomienie studentów ze strukturą i funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych administarcji centralnej; |
C-3 | Zapoznanie z podziełem terytorialnym państwa; |
C-4 | Zapoznanie z podstawami prawnymi działania samorządu terytorialnego; |
C-5 | Zaznajomienie z funkcjonowaniem administarcji w Polsce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Kontrola administracji | 1 |
T-K-2 | Wybrane zagadnienia administracyjnoprawnej regulacji gospodarki | 2 |
T-K-3 | Administracja spraw zdrowia, zatrudnienia i spraw socjalnych | 2 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia teoretyczne w nauce prawa administracyjnego | 2 |
T-W-2 | Administracja centralna | 2 |
T-W-3 | Podziały terytorialne państwa | 2 |
T-W-4 | Terenowa administracja rządowa zespolona | 2 |
T-W-5 | Terenowe jednostki organizacyjne administracji specjalnej | 2 |
T-W-6 | Samorząd terytorialny | 2 |
T-W-7 | Prawne formy działania administracji | 2 |
T-W-8 | Rola sądów w funkcjonowaniu administracji publicznej | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-K-2 | Uczestnictwo w konsultacjach związanych z realizacją materiału z ćwiczeń | 5 |
A-K-3 | Rozwiązywanie kazusów | 10 |
A-K-4 | Prezentacje i prace studentów | 5 |
A-K-5 | Przyfotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach związanych z realizacją ćwiczeń | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych; |
M-2 | Konwensatoria z zastosowaniem prezentacji multimedialnych; |
M-3 | Rozwiązywanie kazusów; |
M-4 | Prezentacje i prace studentów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach; |
S-3 | Ocena formująca: Ocena przygotowanych prezentacji; |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego | E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W03, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-4, C-3, C-5, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
E_1A_D5/9_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej | E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W04, E_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05 | C-2, C-1, C-4, C-3, C-5 | T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-4, S-3, S-1, S-2 |
E_1A_D5/9_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego | E_1A_W04, E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-4, C-1, C-2, C-3, C-5 | T-W-8, T-K-2, T-W-7, T-K-1 | M-4, M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-2, C-3, C-1, C-5, C-4 | T-K-1, T-W-1, T-K-2, T-W-8, T-W-7, T-K-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
E_1A_D5/9_U02 Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce | E_1A_U05, E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U02, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-4, C-3, C-5, C-2, C-1 | T-K-2, T-W-1, T-W-3, T-K-1, T-W-2, T-K-3, T-W-8 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-3, S-1, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D5/9_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | E_1A_K01, E_1A_K03, E_1A_K05, E_1A_K04, E_1A_K02 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-3, C-5, C-1, C-4, C-2 | T-K-3, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-K-2, T-K-1 | M-2, M-4, M-3, M-1 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac. | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac. | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze z zakresu pojec z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi sie nimi swobodnie posługiwac. | |
E_1A_D5/9_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. |
3,0 | Student posiada dostateczna wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
3,5 | Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
4,0 | Student posiada dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
4,5 | Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. | |
E_1A_D5/9_W03 Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu wiekszym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_D5/9_U02 Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce | 2,0 | Student nie potrafi własciwie analizowac przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niz dobry własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym własciwie analizowac przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D5/9_K01 Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja) | 2,0 | Student nie potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracowac samodzielnie ani w zespole. |
Literatura podstawowa
- Leoński Z., Materialne prawo administracyjne, CH Beck, Warszawa, 2008
- Maciejko W., Osobowe prawo administracyjne, CH Beck, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Maciejko W., Prawo administarcyjne. Zarys wykładu części szczególnej, CH Beck, Warszawa, 2011