Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_D6/6_U01 | Student potrafi przeprowadzić wspomaganą komputerowo symulację wybranego procesu w ramach łańcucha logistycznego. Dotyczyć to może m.in. procesu sterowania zapasami, procesu technologicznego lub procesów handlowo-finansowych. Potrafi zbudować model takiego procesu i dokonać oceny jego wiarygodności. Potrafi dokonać wyboru odpowiedniego oprogramowania i przeprowadzić analizę określonego przypadku. Potrafi modelować zachowania zespołów decyzyjnych w ramach gry symulacyjnej. Potrafi zaprojektować model procesu logistycznego oraz określić przebiegi jego symulacji celem usprawnianienia procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U12 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej |
---|
E_2A_U18 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
E_2A_U07 | Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych |
E_2A_U08 | Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
E_2A_U10 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
E_2A_U09 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych |
E_2A_U17 | Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT) |
E_2A_U11 | Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności organizowania procesu budowy i weryfikacji modelu symulacyjnego, wykorzystanie zbudowanego wirtualnego modelu do przeprowadzenia eksperymentu. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Wspomagana komputerowo symulacja procesu sterowania zapasami. Budowa modelu systemu logistycznego. |
---|
T-L-2 | Analiza przypadku, tworzenie struktury systemu logistycznego, symulacja, analiza wyników symulacji. |
T-L-3 | Przykłady budowy modeli i przeprowadzania symulacji za pomocą wybranych pakietów symulacyjnych: Taylor. |
T-L-4 | Przykłady budowy modeli i przeprowadzania symulacji za pomocą wybranych pakietów symulacyjnych Crystal Ball i Simprocess. |
T-L-5 | Modelowanie zachowań biznesowych zespołów decyzyjnych w ramach gry symulacyjnej. Projekt modelu procesu logistycznego oraz jego symulacja, której celem będzie usprawnianie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
M-3 | Objaśnienie |
M-4 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić wspomaganą komputerowo symulację wybranego procesu w ramach łańcucha logistycznego. |
3,0 | Student potrafi dokonać wyboru odpowiedniego oprogramowania i przeprowadzić wstępną analizę danych i założeń. |
3,5 | Student potrafi przeprowadzić wspomaganą komputerowo symulację prostego procesu w ramach łańcucha logistycznego. |
4,0 | Student potrafi przeprowadzić wspomaganą komputerowo symulację procesu sterowania zapasami. |
4,5 | Student potrafi zbudować model złożonego procesu w systemie logistycznym i dokonać oceny jego wiarygodności. |
5,0 | Student potrafi przeprowadzić wspomaganą komputerowo symulację zachowań zespołów decyzyjnych w ramach gry symulacyjnej. |