Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Metody wyceny nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody wyceny nieruchomości
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Leokadia Kiszczak <Leokadia.Kiszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 20 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości, podstaw ekonomii ,statystyki
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie
W-4Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości, podstaw ekonomii ,statystyki
W-5Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-6Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
C-3Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-4Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów6
T-A-2Metoda porównywania parami i korygowania ceny średniej6
T-A-3Metoda pozostałościowa, kosztów likwidacji3
T-A-4Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastąpienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika wskaźnikowa5
20
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości1
T-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości3
T-W-3Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny2
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do zajęć - zgromadzenie danych8
A-A-2Czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury15
A-A-3Czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury17
A-A-4Przygotowanie do rozwiazywania zadań10
A-A-5Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-6Przygotowanie do rozwiazywania zadań10
A-A-7Przygotowanie do sprawdzianów10
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Przygotowanie do egzaminu8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-4Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-5Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-6Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-4Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-5Ocena formująca: F - ocena zadań
S-6Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
E_2A_W01S2A_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D8/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
E_2A_W08S2A_W07C-1, C-2T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D8/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
E_2A_W07S2A_W06C-1, C-2T-A-1, T-W-3, T-A-3, T-W-2, T-A-2, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-1, C-2T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_D8/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
E_2A_U08S2A_U03C-1, C-2T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
E_2A_K04, E_2A_K03S2A_K03, S2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
E_2A_D8/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
E_2A_D8/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
E_2A_D8/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
  2. Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
  3. Mączyńska E., Prystupa M., Rygiel K., Ile warta jest nieruchomość?, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
  5. Cymerman R. Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2009
  6. PFSRM, Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia, PFSRM, 2003
  2. xxx, Wycena, Educaterra, Olsztyn, 2011, Kwartalnik
  3. xxx, Rzeczoznawca majątkowy, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2011, Kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów6
T-A-2Metoda porównywania parami i korygowania ceny średniej6
T-A-3Metoda pozostałościowa, kosztów likwidacji3
T-A-4Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastąpienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika wskaźnikowa5
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości1
T-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości3
T-W-3Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny2
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny4
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do zajęć - zgromadzenie danych8
A-A-2Czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury15
A-A-3Czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury17
A-A-4Przygotowanie do rozwiazywania zadań10
A-A-5Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-6Przygotowanie do rozwiazywania zadań10
A-A-7Przygotowanie do sprawdzianów10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych5
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
A-W-4Przygotowanie do egzaminu8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W01Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-W-3Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W02Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-4Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastąpienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika wskaźnikowa
T-A-2Metoda porównywania parami i korygowania ceny średniej
T-A-3Metoda pozostałościowa, kosztów likwidacji
T-A-1Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_W03Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-W-3Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-A-3Metoda pozostałościowa, kosztów likwidacji
T-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-A-2Metoda porównywania parami i korygowania ceny średniej
T-A-4Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastąpienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika wskaźnikowa
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_U01Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_U02Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/6_K01Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-2Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym