Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Marketing II - przedmiot do wyboru:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing II - przedmiot do wyboru
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Leonid Worobjow <Leonid.Worobjow@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji2
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów1
T-A-4Model zachowania konsumenta1
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu1
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania1
T-A-7Pomiar efektywności marketingu1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3Samodzielna praca studenta6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
E_2A_W10S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3S-1, S-3
E_2A_O19_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
E_2A_W04, E_2A_W15S2A_W04, S2A_W11C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-4, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_O19_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
E_2A_W13S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09C-1, C-2T-A-4, T-A-5, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2
E_2A_O19_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
E_2A_W15S2A_W11C-1, C-2T-A-2, T-A-7M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
E_2A_U18S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05C-1, C-2T-A-3M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_O19_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
E_2A_U18S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05C-1, C-2T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
E_2A_O19_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
E_2A_U18S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05C-2T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-1, S-3
E_2A_O19_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-1, C-2T-A-4, T-A-6, T-A-7M-1, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O19_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
E_2A_K06S2A_K07C-1, C-2T-A-1, T-A-3, T-A-6M-1, M-3S-2
E_2A_O19_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
E_2A_K05S2A_K05C-1, C-2T-A-4M-1, M-3S-2
E_2A_O19_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
E_2A_K09S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_W01
student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W02
student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W03
student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_W04
student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_U01
student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U02
powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U03
określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_U04
stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O19_K01
rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
E_2A_O19_K02
mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu badzo dobrym
E_2A_O19_K03
organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Felberg SJA, arszawa, 1999, lub nowsze
  2. Sztucki T., Marketing. Sposób myślenia, system działania, Wyd. Placet, Warszawa, 1994, lub nowsze
  3. Baruk A.I., Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Wyd. Dom Organizatora, Toruń, 2008
  4. zbior., Pomiar efektywności marketingu, „Problemy Zarządzania” nr 2, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Michalski E, Marketing. Podręcznik akademicki, PWE, Wrszawa, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1System informacji marketingowej2
T-A-2Analiza konkurencji2
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów1
T-A-4Model zachowania konsumenta1
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu1
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania1
T-A-7Pomiar efektywności marketingu1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2przygotowanie do zajęć15
A-A-3Samodzielna praca studenta6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_W01student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma posiadać wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_W02student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student ma gromadzić i interpretować informacje związane z bieżącą sytuacją rynkową
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_W03student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych a także o ich historycznej ewolucji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0student powinien analizować czynniki wpływające na zachowanie konsumentów
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_W04student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-2Analiza konkurencji
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5student ma identyfikować cele firm konkurencyjnych oraz oceniać silne i słabe strony konkurencji
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_U01student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5student powinien stosować odpowiednie instrumenty pozycjonowania oferty
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_U02powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0powinien identyfikować docelowe audytorium komunikacji
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_U03określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-2praca w grupach
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5określać cele komunikacji i projektować zakres przekazu
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_U04stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0stosować odpowiednie wskaźniki do oceny efektywności i skuteczności działań marketingowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_K01rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0rozumieć wpływ działań marketingowych na pozycjonowanie podmiotu i oferty
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_K02mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-4Model zachowania konsumenta
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0mieć świadomość społecznych efektów działalności podmiotu
4,5Opanował w stopniu dobrym plus
5,0Opanował w stopniu badzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O19_K03organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1studenci maja pogłębić teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wykorzystywania marketingu w działalności przedsiębiorstw
C-2studenci powinni oceniać efektywnośc i skuteczność marketingu
Treści programoweT-A-1System informacji marketingowej
T-A-2Analiza konkurencji
T-A-3Strategie pozycjonowania produktów
T-A-4Model zachowania konsumenta
T-A-5Badanie procesu podejmowania decyzji zakupu
T-A-6Instrumenty procesu różnicowania. Opakowania
T-A-7Pomiar efektywności marketingu
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny
M-3dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie opanował
3,0Opanował w stopniu dostatecznym
3,5Opanował w stopniu dostatecznym plus
4,0Opanował w stopniu dobrym
4,5organizować struktury marketingu i ich działalność w firmie
5,0Opanował w stopniu bardzo dobrym