Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Prawo gospodarki nieruchomościami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo gospodarki nieruchomościami
Specjalność Gospodarka nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 45 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami4
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego4
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa5
T-K-4Najem lokali5
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe5
T-K-6Zabezpieczenia umowne3
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne6
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;4
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;9
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Przygotowywanie projektów umów30
A-K-2Przygotowanie i ocena referatów20
A-K-3Przygotowanie i rozwiązanie kazusów20
A-K-4uczestnictwo w zajęciach45
A-K-5Udział w konsultacjach w ramach przygotowania ćwiczen5
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/4_W01
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
E_2A_W04, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W01S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04C-1, C-3, C-2, C-4T-K-1, T-K-5, T-K-4, T-K-8, T-K-2, T-K-6, T-K-3, T-K-9, T-K-7M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1, S-4
E_2A_D3/4_W02
Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W03S2A_W01, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-3, C-4, C-1, C-2T-K-9, T-K-3, T-K-6, T-K-2, T-K-4, T-K-5, T-K-8, T-K-7, T-K-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1, S-4, S-3
E_2A_D3/4_W03
Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
E_2A_W05, E_2A_W02, E_2A_W04, E_2A_W03S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05C-4, C-1, C-3, C-2T-K-8, T-K-6, T-K-3, T-K-4, T-K-1, T-K-9, T-K-5, T-K-7, T-K-2M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/4_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
E_2A_U04, E_2A_U01, E_2A_U02S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-3, C-4, C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-8, T-K-5, T-K-4, T-K-7, T-K-9, T-K-3, T-K-6M-1, M-3, M-2S-1, S-3, S-2
E_2A_D3/4_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
E_2A_U03S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07C-4, C-2, C-1, C-3T-K-7, T-K-6, T-K-3, T-K-1, T-K-4, T-K-8, T-K-5, T-K-2, T-K-9M-2, M-1, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D3/4_U03
Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
E_2A_U03, E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-4, C-1, C-3, C-2T-K-7, T-K-8, T-K-4, T-K-9, T-K-3, T-K-1, T-K-2, T-K-6, T-K-5M-1, M-3, M-2S-3, S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/4_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K06C-4, C-1, C-2, C-3T-K-4, T-K-9, T-K-2, T-K-8, T-K-1, T-K-3, T-K-5, T-K-7, T-K-6M-2, M-3S-2, S-1, S-3
E_2A_D3/4_K02
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
E_2A_K02, E_2A_K01, E_2A_K03S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K06C-3, C-4, C-1, C-2T-K-8, T-K-7, T-K-9, T-K-6, T-K-3, T-K-2, T-K-5, T-K-4, T-K-1M-3, M-2S-3, S-2, S-1
E_2A_D3/4_K03
Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_2A_K04, E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K06C-3, C-1, C-2, C-4T-K-3, T-K-6, T-K-4, T-K-8, T-K-7, T-K-5, T-K-1, T-K-9, T-K-2M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/4_W01
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomościami
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
E_2A_D3/4_W02
Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
2,0Student nie posiada wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
3,0Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dostateczny na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dobry na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
E_2A_D3/4_W03
Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
2,0Student nie posiada wiedzy o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz nie posiada wiedzy w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
3,0Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dostateczny o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dobry o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/4_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_2A_D3/4_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
2,0Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy.
3,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy.
3,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D3/4_U03
Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/4_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
3,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D3/4_K02
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D3/4_K03
Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
2,0Absolwent nie jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
3,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami4
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego4
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa5
T-K-4Najem lokali5
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe5
T-K-6Zabezpieczenia umowne3
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne6
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;4
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;9
45

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Przygotowywanie projektów umów30
A-K-2Przygotowanie i ocena referatów20
A-K-3Przygotowanie i rozwiązanie kazusów20
A-K-4uczestnictwo w zajęciach45
A-K-5Udział w konsultacjach w ramach przygotowania ćwiczen5
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
Cel przedmiotuC-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
Treści programoweT-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-4Najem lokali
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomościami
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
3,5Student posiada w stopniu większym niż dostateczny wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
4,5Student posiada w stopniu większym niż dobry wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_W02Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-4Najem lokali
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
3,0Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dostateczny na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dobry na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_W03Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-4Najem lokali
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz nie posiada wiedzy w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
3,0Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dostateczny o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu większym niż dobry o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno - gospodarczych oraz posiada wiedzę w zakresie obszarów jego aktywności społeczno - gospodarczej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-4Najem lokali
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-6Zabezpieczenia umowne
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_U02Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
Treści programoweT-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-4Najem lokali
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy.
3,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy.
3,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_U03Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-4Najem lokali
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
Treści programoweT-K-4Najem lokali
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-6Zabezpieczenia umowne
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
3,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygtowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_K02Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-4Najem lokali
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej indentyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/4_K03Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
Treści programoweT-K-3Wspólnota mieszkaniowa
T-K-6Zabezpieczenia umowne
T-K-4Najem lokali
T-K-8Podstawy prawa i postępowania administracyjnego: - zasady ogólne prawa administracyjnego, - struktura i kompetencje organów administracji publicznej, - postępowanie administracyjne - organy i ich właściwość miejscowa i rzeczowa, - strony postępowania administracyjnego i ich pełnomocnicy, - decyzje i postanowienia, - odwołania, - wznowienie postępowania uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji, - wydawanie zaświadczeń, - postępowanie sądowoadministracyjne, - postępowanie egzekucyjne w administracji;
T-K-7Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-5Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-9Gospodarka nieruchomościami: - kompetencje organów administracji publicznej w zakresie gospodarowania nieruchomościami, - pojęcie zasobów nieruchomości, - zasady obrotu nieruchomościami Skarbu Państwa i jednostek samorządu terytorialnego (preferencyjny obrót nieruchomościami między Skarbem Państwa a jednostkami samorządu terytorialnego, zasada jawności obrotu nieruchomościami, pierwszeństwa w nabyciu nieruchomości, zbywanie nieruchomości w drodze przetargu i w drodze bezprzetargowej, ustalanie cen i zasady przyznawania bonifikat, ustalanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego), - pojęcie trwałego zarządu, - prawo pierwokupu nieruchomości, - podziały oraz scalenia nieruchomości, - opłaty adiacenckie z tytułu wzrostu warości nieruchomości, - wywłaszczenia nieruchomości, odszkodowania i zwroty;
T-K-2Odrębna własność lokalu mieszkalnego
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
3,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu większym niż dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu większym niż dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne w stopniu bardzo dobrym