Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Ekonomika środowiska
Sylabus przedmiotu Zachowania ludzi w przedsiębiorstwach - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zachowania ludzi w przedsiębiorstwach - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji |
C-2 | Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji |
C-3 | Uzyskiwanie zdolności identyfikacji i kreowania mechanizmów wpływających na zachowania ludzi w organizacjach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zachowania jednostki w organizacjach | 3 |
T-A-2 | Grupy i typowe mechanizmy zachowań grupowych w organizacjach | 3 |
T-A-3 | Kultura organizacyjna | 3 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 8 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 12 |
A-A-4 | Uczestnictwo w kolokwium zaliczeniowym | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
S-2 | Ocena formująca: Dyskusja wyników i propozycji w zakresie przyjętych rozwiązań problemów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O13_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | E_2A_W09 | S2A_W07 | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O13_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opracowywać własne rozwiązania w zakresie wpływu na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie | E_2A_U12, E_2A_U11 | S2A_U07, S2A_U08 | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-2 |
E_2A_O13_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie prezentować wyniki realizacji zadań ćwiczeniowych | E_2A_U14 | S2A_U10 | C-1, C-3, C-2 | T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-2 |
E_2A_O13_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać ze źródeł literaturowych pozwalających na formułowanie przyczyn zmian zachowań ludzi w przedsiębiorstwach | E_2A_U10 | S2A_U06 | C-3, C-2, C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O13_K01 Student potrafi scharakteryzowac determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K06, E_2A_K09 | S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K07 | C-3, C-1, C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O13_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | 2,0 | Student nie posiada wiedzy na temat detereminant zachowań indywidulanych i grupowych w organizacji |
3,0 | Student potrafi charakteryzować kilka determinant zachowań i indywidualnych w organizacji | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować wszystkie przedstawione determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | |
4,0 | Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | |
4,5 | Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych oraz wytłumaczyć ich znaczenie dla organizacji | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie determinaty zachowań indywidualnych i grupowych, określić ich wpływ na organizację oraz zależności pomiędzy nimi |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O13_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi opracowywać własne rozwiązania w zakresie wpływu na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie | 2,0 | Student nie potrafi opracowywać w sposób właściwy własnych rozwiązań mających wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie |
3,0 | Student potrafi opracowywać własne rozwiązania mające wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie charakteryzujące się licznymi błędami | |
3,5 | Student potrafi opracowywać własne rozwiązania mające wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie mające niewielkie uchybienia | |
4,0 | Student potrafi opracowywać w sposób właściwy własne rozwiązania mające wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie | |
4,5 | Student potrafi sporządzać w sposób właściwy własne rozwiązania mające wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie oraz przeprowadzić ich analizę | |
5,0 | Student potrafi sporządzać w sposób właściwy własne rozwiązania mające wpływ na zachowania ludzi w przedsiębiorstwie, przeprowadzić ich analizę i podkreślić ich problematyczność | |
E_2A_O13_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie prezentować wyniki realizacji zadań ćwiczeniowych | 2,0 | Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego |
3,0 | Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych | |
3,5 | Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników | |
4,0 | Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników | |
4,5 | Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia | |
5,0 | Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań | |
E_2A_O13_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać ze źródeł literaturowych pozwalających na formułowanie przyczyn zmian zachowań ludzi w przedsiębiorstwach | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystywać źródeł literaturowych do wyjaśniania przyczyn zachowań ludzi w organizacjach |
3,0 | Student potrafi w sposób ograniczony korzystać ze źródeł literaturowych do wyjaśniania zachowań ludzi w organizacjach | |
3,5 | Student umie korzystać ze źródeł literaturowych do wyjaśniania zachowań ludzi w organizacjach | |
4,0 | Student potrafi odpowiednio dobrać istniejące źródła literaturowe do wyjaśniania zachowań ludzi w organizacjach | |
4,5 | Student umie dobrać i porządkować informacje ze źródeł literaturowych w zależności od zjawiska majacego związek z zachowaniami ludzi w organizacjach | |
5,0 | Student potrafi korzystać ze źródeł literaturowych, potrafi porządkować treści w nich zawarte oraz szacować możliwość ich wykorzystania do wyjaśniania zachowań ludzkich |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O13_K01 Student potrafi scharakteryzowac determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | 2,0 | Brak wiedzy na temat deteminant zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji |
3,0 | Student potrafi scharakteryzowac niektóre determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzowac wszzystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji | |
4,0 | Student potrafi opracować własne rozwiązania mające wpływ na zachowanie ludzi w przedsiębiorstwie | |
4,5 | Student potrafi powiązać deteminanty zachowania ludzi w przedsiebiorstwie z przeprowadzeniem zmiany w ich zachowaniu | |
5,0 | W sposób praktyczny potrafi pokierować zmianą |
Literatura podstawowa
- Moczydłowska J., Kuc B., Zachowania organizacyjne, Difin, Warszawa, 2009
- Potocki A., Zachowania organizacyjne. Wybrane zagadnienia., Difin, Warszawa, 2005
- Robbins S., Judge Timothy A., Zachowania organizacyjne, PWE, Warszawa, 2012, 3
- Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa, 2011, 3
Literatura dodatkowa
- Bugdol M., Gry i zachowania nieetyczne w organizacji, Difin, Warszawa, 2007