Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Ekonomika środowiska
Sylabus przedmiotu Geografia polityczna i gospodarcza Europy - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Geografia polityczna i gospodarcza Europy - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy znajomości mikro i makroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobywa wiedzę na temat założeń i głównych kierunków geografii politycznej i ekonomicznej. Poznaje relacje między środowiskiem geograficznym, a zjawiskami ekonomicznymi i politycznymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Geografia ekonomiczna i polityczna jako nauka. | 2 |
T-A-2 | Struktura i rozwój przemysłu europejskiego. | 2 |
T-A-3 | Sektor usług (handel i turystyka). | 2 |
T-A-4 | Geografia ekonomiczna wybranych krajów i regionów Europy | 2 |
T-A-5 | Geopolityczne problemy współczesnej Europy Polityczne zróżnicowanie Europy | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 22 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: przezentacja zaliczeniowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O16_W01 Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych i politycznych w Europie | E_2A_W02, E_2A_W13 | S2A_W02, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09 | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O16_U01 posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych i społecznych | E_2A_U02, E_2A_U03 | S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07 | C-1 | T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O16_K01 potrafi pracować w grupie | E_2A_K02 | S2A_K02, S2A_K03 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O16_W01 Student ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych i politycznych w Europie | 2,0 | Nie potrafi okreslić głównych problemów gospodarczych i politycznych |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe problemy państw europejskich ale ich nie rozumie | |
3,5 | Student posiada ograniczoną umiejetność analizowania i wyjąśniania podstawowych problemów politycznych i gospodarczych w Europie | |
4,0 | Student dobrze identyfikuje i anlizuje glówne problemy gospodarcze i polityczne w Europie | |
4,5 | Student potrafi na podstawie przeprowadzonych analiz procesów i zjawisk wyciągać wnioski w zakresie bieżacych problemów Europy | |
5,0 | Student jest wsanie określić scenariusze przyszłego rozwoju stosunków politycznych i gospodarczych w Europie i potrafi obronić swoje tezy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O16_U01 posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk ekonomicznych i społecznych | 2,0 | Student nie rozumie zjawisk społecznych i ekonomicznych zachodzących w Europie |
3,0 | Student ma ograniczone wiadomości na temat geografi politycznej w Europie. Nie zna wszystkich ugrupowań integracyjnych funkcjonujących w Europie | |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować europejskie ugrupowania integracyjne | |
4,0 | Student dobrze porusza się w zagadnieniach związanych z polityką i gospodarką współczesnej Europy | |
4,5 | Student samodzielnie analizuje gospodarki poszczególnych krajów | |
5,0 | Student potrafi formułować wnioski w oparciu o przeprowadzone analizy i jest w stanie bronić swego stanowiska |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O16_K01 potrafi pracować w grupie | 2,0 | Nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy |
Literatura podstawowa
- Dębowski Tomasz, Sienkiewicz Marcin (red.), Z badań nad geografią polityczną i gospodarczą, Wrocław, 2008
- Blacksell Mark, Geografia polityczna, Warszawa, 2008