Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Fundraising:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundraising
Specjalność Ekonomia społeczna
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Będzik <Beata.Bedzik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 18 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu rachunkowości i finansów oraz źródeł finansowania działalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
C-2Znajomość podstawowych pojęć tj. fundraising, sponsoring, itp.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim2
T-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera2
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.3
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.2
T-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.3
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia3
T-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajeciach18
A-A-2uczestnictwo w konsultacjach niezbędne do przygotowania studium przypadku6
A-A-3przejrzenie i przeczytanie literatury niezbędnej do przygotowania studium przypadku12
A-A-4opracowanie studium przypadku10
A-A-5przygotowanie do kolokwium cząstkowego10
A-A-6poszukiwanie bieżących informacji prasowych na temat zagadnień fundraisingu16
A-A-7Przygotowanie do zaliczenia zajęć15
A-A-8Zaliczenie zajęć3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające i metody problemowe
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-4Studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanej i wygłoszonej prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/9_W01
Znajomość fundrisingu, jako ważnej kategorii w procesie zdobywania środków finansowych przez podmioty ekonomii społecznej
E_1A_W05, E_1A_W15S1A_W05, S1A_W11C-2, C-1T-A-2, T-A-7, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-4M-3, M-1, M-4, M-2S-3, S-1, S-4, S-2
E_1A_D3/9_W02
Znajomość nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
E_1A_W08, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-7M-4, M-3, M-2, M-1S-3, S-4, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/9_U01
Posiada umiejetność opracowywania i wdrażania nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
E_1A_U06, E_1A_U11S1A_U02, S1A_U05, S1A_U07C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-1, M-4, M-2, M-3S-4, S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/9_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06C-2, C-1T-A-7, T-A-2, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-3M-1, M-4, M-3, M-2S-3, S-4, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/9_W01
Znajomość fundrisingu, jako ważnej kategorii w procesie zdobywania środków finansowych przez podmioty ekonomii społecznej
2,0Nie zna podstawowych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,0Zna podstawowe metody poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,5Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
4,0Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji oraz szczegółowo wybraną kategorię tj. fundrising
4,5Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji, ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu także z praktyki gospodarczej
5,0Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji, w tym nowoczesne instrumenty zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu. Ma wiedzę nt. działalności organizacji pozarządowych i wykorzystywanych przez nie intrumentów
E_1A_D3/9_W02
Znajomość nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
2,0Nie zna nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,0Zna nowoczesne metody poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,5Zna szeroki wachlarz nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
4,0Zna szeroki wachlarz nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji oraz szczegółowo wybraną kategorię tj. fundrising
4,5Zna szeroki wachlarz nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu
5,0Zna szeroki wachlarz nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu. Ma wiedzę nt. działalności organizacji pozarządowych i wykorzystywanych przez nie intrumentów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/9_U01
Posiada umiejetność opracowywania i wdrażania nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
2,0Nie potrafi przygotować intrumentu dotyczącego poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
3,0Potrafi przygotować intrument dotyczący poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
3,5Potrafi opracować i przygotować podstawowe intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
4,0Potrafi opracować i przygotować podstawowe intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji oraz skonstruować umowę sponsoringową
4,5Potrafi opracować i przygotować intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji, potrafi skonstruować umowę sponsoringową, twórczo myśleć i realizować wyznaczone cele
5,0Potrafi opracować i przygotować intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji, potrafi skonstruować umowę sponsoringową, biznes plan, twórczo myśleć i realizować wyznaczone cele

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/9_K01
Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu ekonomicznego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu ekonomicznego, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach fundraisingu z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace

Literatura podstawowa

  1. Datko M., Sponsoring: strategia, promocja, komunikacja, Wyższa Szkoła Komunikacji i Zarządzania, Poznań, 2003
  2. Tokarz B, Fundrising to sztuka której można się nauczyć! Dobre pomysły na pozyskiwanie funduszy w lokalnej społeczności, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Głażewska D. (red.), Finanse w organizacji pozarządowej, Wiedza i Doświadczenie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa, 2006
  2. Głażewska D., Schimanek T., Tokarz B. (red.), Fundraising to sztuka. Dobre pomysły na pozyskiwanie funduszy w lokalnej społeczności, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim2
T-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera2
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.3
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.2
T-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.3
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia3
T-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.3
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajeciach18
A-A-2uczestnictwo w konsultacjach niezbędne do przygotowania studium przypadku6
A-A-3przejrzenie i przeczytanie literatury niezbędnej do przygotowania studium przypadku12
A-A-4opracowanie studium przypadku10
A-A-5przygotowanie do kolokwium cząstkowego10
A-A-6poszukiwanie bieżących informacji prasowych na temat zagadnień fundraisingu16
A-A-7Przygotowanie do zaliczenia zajęć15
A-A-8Zaliczenie zajęć3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/9_W01Znajomość fundrisingu, jako ważnej kategorii w procesie zdobywania środków finansowych przez podmioty ekonomii społecznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Znajomość podstawowych pojęć tj. fundraising, sponsoring, itp.
C-1Znajomość metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
Treści programoweT-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera
T-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.
T-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia
T-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody podające i metody problemowe
M-4Studia przypadków
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanej i wygłoszonej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,0Zna podstawowe metody poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,5Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
4,0Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji oraz szczegółowo wybraną kategorię tj. fundrising
4,5Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji, ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu także z praktyki gospodarczej
5,0Zna szeroki wachlarz metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji, w tym nowoczesne instrumenty zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu. Ma wiedzę nt. działalności organizacji pozarządowych i wykorzystywanych przez nie intrumentów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/9_W02Znajomość nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Znajomość metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
C-2Znajomość podstawowych pojęć tj. fundraising, sponsoring, itp.
Treści programoweT-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia
T-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim
T-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.
T-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.
Metody nauczaniaM-4Studia przypadków
M-3Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-1Metody podające i metody problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanej i wygłoszonej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,0Zna nowoczesne metody poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
3,5Zna szeroki wachlarz nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
4,0Zna szeroki wachlarz nowoczesnych metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji oraz szczegółowo wybraną kategorię tj. fundrising
4,5Zna szeroki wachlarz nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu
5,0Zna szeroki wachlarz nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych oraz ma wiedzę szczegółową nt. fundrisingu. Ma wiedzę nt. działalności organizacji pozarządowych i wykorzystywanych przez nie intrumentów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/9_U01Posiada umiejetność opracowywania i wdrażania nowoczesnych instrumentów zarządzania podmiotem ekonomii społecznej w sferze poszukiwania środków finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Znajomość metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
C-2Znajomość podstawowych pojęć tj. fundraising, sponsoring, itp.
Treści programoweT-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim
T-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.
T-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.
T-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia
Metody nauczaniaM-1Metody podające i metody problemowe
M-4Studia przypadków
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-3Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanej i wygłoszonej prezentacji
S-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi przygotować intrumentu dotyczącego poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
3,0Potrafi przygotować intrument dotyczący poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
3,5Potrafi opracować i przygotować podstawowe intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji
4,0Potrafi opracować i przygotować podstawowe intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji oraz skonstruować umowę sponsoringową
4,5Potrafi opracować i przygotować intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji, potrafi skonstruować umowę sponsoringową, twórczo myśleć i realizować wyznaczone cele
5,0Potrafi opracować i przygotować intrumenty poszukiwania i pozyskiwania funduszy na działalność organizacji, potrafi skonstruować umowę sponsoringową, biznes plan, twórczo myśleć i realizować wyznaczone cele
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/9_K01Student potrafi pracować w grupie, jest kreatywny i otwarty na pomysły innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Znajomość podstawowych pojęć tj. fundraising, sponsoring, itp.
C-1Znajomość metod poszukiwania i pozyskiwania funduszy zewnętrznych na działalność organizacji
Treści programoweT-A-7Biznes plan jako niezbędny element w procesie pozyskiwania środków finansowych.
T-A-2Zasady planowania działalności fundraisingowej - elementy dialogu i zarządzania strategicznego. Etyczne uwarunkowania pracy fundraisera
T-A-1Pojecie fundraisingu. Jego miejsce w społeczeństwie obywatelskim
T-A-5Kampanie publiczne i medialne - analiza najlepszych przykładów polskich i zagranicznych. Sponsoring jako jedna z metod fundrisingu.
T-A-6Metody pracy z darczyńcami indywidualnymi. Skuteczny fundraiser - warunki powodzenia
T-A-4Metody finansowania działalności administracyjnej, kampanii i projektów.
T-A-3Pięć uniwersalnych zasad działania fundraisera. Międzynarodowa Deklaracja Zasad Etycznych w Fundraisingu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające i metody problemowe
M-4Studia przypadków
M-3Objaśnienie, dyskusja dydaktyczna
M-2Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena stopnia opanowania wiedzy i ewentualnych jej deficytów na podstawie kolokwium cząstkowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena stopnia osiągnięcia efektów kształcenia na podstawie zaliczenia formy zajęć
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania do zajęć weryfikowana w ich trakcie analizą biężacego zagadnienia
S-2Ocena formująca: Ocena przyswojenia danej partii materiału i umiejetności formułowania własnych poglądów w ramach przygotowanej i wygłoszonej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat
3,0Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
3,5Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy
4,0Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu ekonomicznego
4,5Student potrafi efektywnie współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia ekonomicznego, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu ekonomicznego, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze
5,0Student potrafi efektywnie pracować w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach fundraisingu z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace