Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Procedury w zarządzaniu nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Procedury w zarządzaniu nieruchomościami | ||
Specjalność | Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Elżbieta Kicka <Elzbieta.Kicka@zut.edu.pl>, Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw prawa gospodarki nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość systematyki materiału normatywnego stosowanego w zakresie zarządzania nieruchomościami |
C-2 | Opanowanie podstawowych celów i wspłczesnych koncepcji zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi |
C-3 | Umiejętność scharakteryzowania celów strategicznych i analizy uwarunkowań zarządzania wybranymi rodzajami nieruchomości. |
C-4 | Posiadanie wiedzy na temat statusu prawnego, standardów zawodowych i etyki w pracy zarządcy nieruchomości |
C-5 | Znajomość zapisów umowy o zarządzanie nieruchomością |
C-6 | Posiadanie wiedzy z zakresu metodyki sporządzania planów zarządzania nieruchomościami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Umowa o zarządzanie nieruchomością | 6 |
T-A-2 | Etapy przygotowania planu zarządzania nieruchomością | 2 |
T-A-3 | Struktura planu zarządzania nieruchomością | 3 |
T-A-4 | Zakres informacji w planie zarządzania nieruchomością | 3 |
T-A-5 | Przykłady planów zarządzania nieruchomościami | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki zarządzania nieruchomościami | 2 |
T-W-2 | Definicja i przykłady nieruchomości mieszkalnych | 2 |
T-W-3 | Definicja i przykłady nieruchomości komercyjnych | 2 |
T-W-4 | Definicja, rodzaje i ogólna specyfika zarządzania zasobami nieruchomościowymi | 1 |
T-W-5 | Status prawny zarządcy nieruchomości | 1 |
T-W-6 | Organizacje zawodowe zarządcow nieruchomości | 1 |
T-W-7 | Standardy zawodowe i etyka zawodowa zarządcy nieruchomości | 1 |
T-W-8 | Przejmowanie nieruchomości do zarządzania | 1 |
T-W-9 | Cele właściciela wobec nieruchomości jako wytyczne działań zarządcy nieruchomości | 1 |
T-W-10 | Procedury zarządzania operacyjnego | 1 |
T-W-11 | Cel i funkcje planu zarządzania nieruchomością | 1 |
T-W-12 | Metodyka sporządzania planow zarządzania nieruchomością | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Czynny udział w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Uczestnictwo w konsultacjach | 7 |
A-A-3 | przygotowywanie do zaliczenie | 38 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | udział w konsultacjach organizowanych przez nauczyciela | 7 |
A-W-3 | przygotowywanie do egzaminu | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych |
M-2 | Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnych |
M-3 | Przegląd literatury do tematu |
M-4 | Prezentacje i prace studentów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena kończącą z egzaminu pisemnego |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/8_W01 Posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami, zna zakres czynności administrowania, | E_1A_W01, E_1A_W08, E_1A_W09 | S1A_W01, S1A_W07 | C-3, C-1, C-2 | T-A-1, T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-W-8, T-A-2, T-W-11, T-W-5, T-W-2, T-A-4, T-W-1, T-W-6, T-A-5, T-W-7, T-W-10, T-W-9, T-W-12 | M-2, M-4, M-3, M-1 | S-1 |
E_1A_D10/8_W02 Potrafi zidentyfikować czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością | E_1A_W08, E_1A_W10 | S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07, S1A_W08 | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-8, T-W-12, T-A-4, T-W-6, T-W-10, T-A-3, T-W-11, T-A-1, T-A-5, T-W-9, T-W-5, T-A-2, T-W-2, T-W-4, T-W-3 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
E_1A_D10/8_W03 Ma wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości a także realzację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości | E_1A_W02, E_1A_W09, E_1A_W15 | S1A_W02, S1A_W07, S1A_W11 | C-3, C-2, C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-10, T-A-2, T-W-2, T-W-7, T-W-9, T-A-3, T-W-11, T-A-1, T-A-4, T-W-4, T-A-5, T-W-12 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/8_U01 Umie wymienić i omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania. Zna strukturę, prawa i obowiazki zarządcy wynikajace z umowy o zarządzanie | E_1A_U01, E_1A_U10 | S1A_U01, S1A_U06 | C-3, C-1, C-2 | T-W-6, T-W-11, T-W-3, T-A-5, T-W-1, T-A-1, T-W-10, T-W-9, T-W-12, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-A-4, T-A-2, T-W-5, T-W-7, T-A-3 | M-3, M-2, M-1, M-4 | — |
E_1A_D10/8_U02 Zna metodykę i zakres infrormacji niezbędnychpisania planu zarzadzania nieruchomością | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U08 | C-3, C-2, C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-12, T-W-11, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-A-3, T-W-10, T-A-4 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/8_K01 Ma kompetencjeniezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywanai umowy o zrzaądzanie i oceny planu zarządzania | E_1A_K03, E_1A_K06, E_1A_K07 | S1A_K03, S1A_K07 | C-1, C-2, C-3 | T-W-4, T-W-12, T-W-7, T-A-1, T-A-4, T-W-9, T-A-5, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-A-3, T-W-1, T-A-2, T-W-11, T-W-10 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1 |
E_1A_D10/8_K02 Jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością | E_1A_K02, E_1A_K05, E_1A_K08, E_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-2, C-3, C-1 | T-W-3, T-W-9, T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-W-8, T-W-7, T-A-3, T-W-4, T-W-10, T-A-5, T-W-5, T-A-4, T-A-1, T-W-12, T-W-11, T-W-6 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/8_W01 Posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami, zna zakres czynności administrowania, | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania nieruchomościami oraz nie zna zakresu czynności administrowania |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomomościami oraz z zakresu czynności administrowania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomomościami oraz z zakresu czynności administrowania w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomomościami oraz z zakresu czynności administrowania w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomomościami oraz z zakresu czynności administrowania w stopniu dobrym | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomomościami oraz z zakresu czynności administrowania w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/8_W02 Potrafi zidentyfikować czynności związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością | 2,0 | Student nie potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością w stopniu dobrym | |
5,0 | Student potrafi zidentyfikować czynności związanych z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi wynikające z umowy o zarządzanie nieruchomością w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/8_W03 Ma wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości a także realzację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości | 2,0 | Student nie posiada wiedzy pozwalającej formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości |
3,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student posiada wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości w stopniu dobrym | |
5,0 | Student posiada wiedzę pozwalającą formułować zakres obowiązków zarządcy nieruchomości, a także realizację celów jakie stawia zarządcy właściciel nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/8_U01 Umie wymienić i omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania. Zna strukturę, prawa i obowiazki zarządcy wynikajace z umowy o zarządzanie | 2,0 | Student nie potrafi omówić dokumentacji niezbędnej do przejmowania nieruchomości do zarządzania |
3,0 | Student potrafi omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu dobrym | |
5,0 | Student potrafi omówić dokumentację niezbędną do przejmowania nieruchomości do zarządzania w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/8_U02 Zna metodykę i zakres infrormacji niezbędnychpisania planu zarzadzania nieruchomością | 2,0 | Student nie zna metodyki i zakresu informacji niezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami |
3,0 | Student zna metodykę i zakres informacji niezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami | |
3,5 | Student zna metodykę i zakres informacji zniezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student zna metodykę i zakres informacji zniezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna metodykę i zakres informacji zniezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student zna metodykę i zakres informacji zniezbędnych do napisania planu zarządzania nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/8_K01 Ma kompetencjeniezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywanai umowy o zrzaądzanie i oceny planu zarządzania | 2,0 | Student nie ma kompetencji niezbędnych do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania |
3,0 | Student ma kompetencje niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma kompetencje niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student ma kompetencje niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma kompetencje niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania w stopniu dobrym | |
5,0 | Student ma kompetencje niezbędne do przejmowania nieruchomości do zarządzania, podpisywania umowy o zarządzanie i oceny planu zarządzania w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D10/8_K02 Jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością | 2,0 | Student nie jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością |
3,0 | Student jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością w stopniu dobrym | |
5,0 | Student jest kompetentny w zakresie formułowania celów i wariantów uwzględnianych w planach zarządzania nieruchomością w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Chełchowski A., Trwały zarząd nieruchomości publicznych, C.H. Beck, Warszawa, 2010
- Dziczek R., Spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnota mieszkaniowa jako zarządcy nieruchomości wielolokalowych, LexisNexis, Warszawa, 2009
- Bryx M., Wprowadzenie do zarządzania nieruchomością, Poltext, Warszawa, 2008
- Bończak-Kucharczyk E., Zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi. Aspekty prawne i organizacyjne, C.H. Beck, Warszawa, 2008
- Sobczak A., Plany zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- BACHOR W. EKSTOWICZ B. GRZYMAŁA Z. JEŻOWSKI P. MAŚLOCH G., PODSTAWY EKONOMIKI I ZARZĄDZANIA W GOSPODARCE KOMUNALNEJ, wydawnictwo SGH, Warszawa, 2011
- Baran B., PRAWO CYWILNE DLA ZARZĄDCÓW NIERUCHOMOŚCI, WOLTERS KLUWER, Warszawa, 2011