Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Prawo nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo nieruchomości
Specjalność Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 30 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami4
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe4
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego4
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa2
T-K-5Najem lokali4
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe2
T-K-7Eksmisje2
T-K-8Hipoteka2
T-K-9Zabezpieczenia umowne2
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Przygotowywanie projektów umów40
A-K-2Przygotowanie i ocena referatów40
A-K-3Przygotowanie i rozwiązanie kazusów40
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/2_W01
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
E_1A_W06, E_1A_W04, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06C-4, C-3, C-1, C-2T-K-7, T-K-3, T-K-9, T-K-4, T-K-5, T-K-2, T-K-1, T-K-6, T-K-8, T-K-10M-1, M-3, M-2S-3, S-2, S-4, S-1
E_1A_D10/2_W02
Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
E_1A_W06, E_1A_W02S1A_W02, S1A_W06C-2, C-4, C-3, C-1T-K-9, T-K-6, T-K-7, T-K-10, T-K-1, T-K-2, T-K-4, T-K-8, T-K-5, T-K-3M-2, M-1, M-3S-4, S-3, S-2, S-1
E_1A_D10/2_W03
Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
E_1A_W04, E_1A_W14, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W04, S1A_W10C-4, C-2, C-3, C-1T-K-5, T-K-6, T-K-4, T-K-8, T-K-3, T-K-10, T-K-2, T-K-9, T-K-1, T-K-7M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-4, S-3
E_1A_D10/2_W04
Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania;
E_1A_W04, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W04C-1, C-3, C-4, C-2T-K-8, T-K-7, T-K-4, T-K-3, T-K-5, T-K-6, T-K-10, T-K-9, T-K-1, T-K-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
E_1A_U07, E_1A_U01, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08C-4, C-1, C-2, C-3T-K-1, T-K-4, T-K-9, T-K-3, T-K-5, T-K-2, T-K-6, T-K-7, T-K-8, T-K-10M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-4, S-2
E_1A_D10/2_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
E_1A_U01, E_1A_U03, E_1A_U15S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06, S1A_U11C-3, C-4, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-10, T-K-1, T-K-9, T-K-6, T-K-4, T-K-8, T-K-7, T-K-5M-2, M-1, M-3S-1, S-4, S-2, S-3
E_1A_D10/2_U03
Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
E_1A_U05, E_1A_U01S1A_U01, S1A_U05C-2, C-3, C-4, C-1T-K-7, T-K-10, T-K-8, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-9, T-K-5, T-K-6, T-K-1M-1, M-3, M-2S-1, S-4, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/2_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
E_1A_K04, E_1A_K06, E_1A_K01S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07C-2, C-3, C-4, C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-7, T-K-9, T-K-10, T-K-8, T-K-5, T-K-4, T-K-6M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4
E_1A_D10/2_K02
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
E_1A_K05, E_1A_K07, E_1A_K03S1A_K03, S1A_K05C-3, C-2, C-1, C-4T-K-6, T-K-1, T-K-4, T-K-5, T-K-2, T-K-7, T-K-3, T-K-9, T-K-8, T-K-10M-3, M-2S-1, S-3, S-2
E_1A_D10/2_K03
Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
E_1A_K02, E_1A_K07S1A_K02, S1A_K03C-2, C-4, C-3, C-1T-K-9, T-K-10, T-K-2, T-K-7, T-K-6, T-K-5, T-K-4, T-K-1, T-K-3, T-K-8M-3, M-2S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/2_W01
Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomościami
3,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_W02
Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
2,0Student nie ma pogłębionej wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
3,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
3,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
4,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym
4,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym
5,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_W03
Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
2,0Student nie ma rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
3,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym
3,5Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_W04
Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania;
2,0Student nie ma rozszerzonej wiedzy o koncepcjach i metodach gospodarowania;
3,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym
3,5Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
3,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym
3,5Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym
4,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym
4,5Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym
5,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
3,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym
3,5Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym
4,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym
4,5Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym
5,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_U03
Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
2,0Student nie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
3,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
4,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
5,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/2_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób bardzo dobry
E_1A_D10/2_K02
Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D10/2_K03
Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
2,0Absolwent nie jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
3,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami4
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe4
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego4
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa2
T-K-5Najem lokali4
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe2
T-K-7Eksmisje2
T-K-8Hipoteka2
T-K-9Zabezpieczenia umowne2
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne4
30

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Przygotowywanie projektów umów40
A-K-2Przygotowanie i ocena referatów40
A-K-3Przygotowanie i rozwiązanie kazusów40
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-7Eksmisje
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-5Najem lokali
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-8Hipoteka
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu gospodarki nieruchomościami
3,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym
3,5Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu gospodarki nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_W02Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-7Eksmisje
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-8Hipoteka
T-K-5Najem lokali
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma pogłębionej wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
3,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
3,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dostatecznym
4,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym
4,5Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu dobrym
5,0Student ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_W03Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-5Najem lokali
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-8Hipoteka
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-7Eksmisje
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
3,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym
3,5Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dostatecznym
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu dobrym
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_W04Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
Treści programoweT-K-8Hipoteka
T-K-7Eksmisje
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-5Najem lokali
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
M-1wykład z prezentacją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma rozszerzonej wiedzy o koncepcjach i metodach gospodarowania;
3,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym
3,5Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dostatecznym
4,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym
4,5Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu dobrym
5,0Student ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
Treści programoweT-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-5Najem lokali
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-7Eksmisje
T-K-8Hipoteka
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
3,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym
3,5Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dostatecznym
4,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym
4,5Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu dobrym
5,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_U02Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U15Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-8Hipoteka
T-K-7Eksmisje
T-K-5Najem lokali
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi organizować pracy własnej i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
3,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym
3,5Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dostatecznym
4,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym
4,5Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu dobrym
5,0Student umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_U03Sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-7Eksmisje
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-8Hipoteka
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-5Najem lokali
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
3,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
3,5Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym
4,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
4,5Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu dobrym
5,0Student sprawnie posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-7Eksmisje
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-8Hipoteka
T-K-5Najem lokali
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-4Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
3,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny
3,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dostateczny
4,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry
4,5Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób dobry
5,0Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_K02Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
Treści programoweT-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-5Najem lokali
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-7Eksmisje
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-8Hipoteka
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
3,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/2_K03Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami
C-4umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych
C-3umiejętność przygotowania projektów umów
C-1poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami
Treści programoweT-K-9Zabezpieczenia umowne
T-K-10Wybrane umowy cywilnoprawne
T-K-2Ograniczone prawa rzeczowe
T-K-7Eksmisje
T-K-6Spółdzielnie mieszkaniowe
T-K-5Najem lokali
T-K-4Wspólnota mieszkaniowa
T-K-1Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami
T-K-3Odrębna własność lokalu mieszkalnego
T-K-8Hipoteka
Metody nauczaniaM-3analiza studiów przypadków
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
3,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
3,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym
4,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
4,5Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym
5,0Absolwent jest przygotowany do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym