Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Metody analizy i planowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody analizy i planowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 6 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać podstawy mikroekonomii oraz podstawy zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka1
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT2
T-A-3Systemy kolejkowe1
T-A-4Sprawdzian pisemny1
T-A-5Gospodarka magazynowa.1
T-A-6Teoria odnowy1
T-A-7Metoda DEA1
T-A-8Metoda AHP.1
9
wykłady
T-W-1Podstawowe zasady analizy i planowania w procesie podejmowania decyzji1
T-W-2Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.1
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego1
T-W-4Podejście marginalne. Metody symulacyjne - symulacja ręczna.1
T-W-5Metoda DEA i AHP1
T-W-6Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń11
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia pisemnego14
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów w formie testu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E12_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
E_1A_W06, E_1A_W07, E_1A_W12S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
E_1A_E12_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
E_1A_W06, E_1A_W12, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W03, S1A_W06, S1A_W08C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E12_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
E_1A_U08S1A_U03C-2T-A-3, T-A-2, T-A-1M-3, M-4S-2
E_1A_E12_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
E_1A_U02S1A_U02C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1M-3, M-4S-2, S-3
E_1A_E12_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
E_1A_U11, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08C-2T-A-3, T-A-1, T-A-2M-4, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_E12_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie
E_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-2, C-1T-W-4, T-A-1, T-W-6, T-W-3, T-W-2, T-A-3, T-W-5, T-A-2M-2, M-3, M-1, M-4S-2, S-1, S-3
E_1A_E12_K02
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
E_1A_K03, E_1A_K04S1A_K03, S1A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-3M-1, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E12_W01
Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
E_1A_E12_W02
Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E12_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_E12_U02
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_E12_U03
Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_E12_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie
E_1A_E12_K02
Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
2,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Kukuła K. red., Badania operacyjne w przykłądach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2004, 5
  2. Wiśniewski B., Podejmowanie decyzji, Politechnika Koszalińska, 1998
  3. Anholcer M., Gaspars H., Owczarkowski A., Przykłady i zadania z badań operacyjnych i ekonometrii, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 2003
  4. Kukuła K. red., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2004, 5
  5. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002
  6. Anholcer M., Gaspars H., Owczarkowski A., Przykłady i zadania z badań operacyjnych i ekonometrii, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań, 2003
  7. Helpern S., Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka o niepewności, AE, Wrocław, 2001
  8. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Popławski W. red., Ocena i diagnoza, 2002
  2. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2002
  3. Stoner J.A.F., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2001
  4. Popławski W. red., Ocena i diagnoza, 2002
  5. Sadowski W., Teoria podejmowania decyzji, PWN, Warszawa, 1970
  6. Kopańska-Bródka D. (red.), Metody badań operacyjnych w zarządzaniu, AE Katowice, Katowice, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka1
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT2
T-A-3Systemy kolejkowe1
T-A-4Sprawdzian pisemny1
T-A-5Gospodarka magazynowa.1
T-A-6Teoria odnowy1
T-A-7Metoda DEA1
T-A-8Metoda AHP.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe zasady analizy i planowania w procesie podejmowania decyzji1
T-W-2Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.1
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego1
T-W-4Podejście marginalne. Metody symulacyjne - symulacja ręczna.1
T-W-5Metoda DEA i AHP1
T-W-6Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń audytoryjnych10
A-A-3Przygotowanie się do sprawdzianu z ćwiczeń11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia pisemnego14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_W01Posiada wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-4Podejście marginalne. Metody symulacyjne - symulacja ręczna.
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-1Podstawowe zasady analizy i planowania w procesie podejmowania decyzji
T-W-2Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.
T-W-5Metoda DEA i AHP
T-W-6Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowej wiedzy o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Posiada podstawową wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych i częściowo błędnie dokonuje wyboru metody w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Posiada dobrą wiedzę o metodach wspomagających proces podejmowania decyzji kierowniczych. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Posiada znakomitą wiedzę o metodach wspomagających procesy podejmowania decyzji kierowniczych oraz bezbłędnie potrafi wybrać właściwą metodę w zależności od okoliczności. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_W02Potrafi scharakteryzować założenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-4Podejście marginalne. Metody symulacyjne - symulacja ręczna.
T-W-1Podstawowe zasady analizy i planowania w procesie podejmowania decyzji
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-5Metoda DEA i AHP
T-W-6Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek
T-W-2Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi scharakteryzować założeń do metod wspomagających proces podejmowania decyzji. Z testu uzyskał poniżej 60% punktów
3,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dostatecznym. Z testu uzyskał 60-67% punktów
3,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu więcej niż dostatecznym. Z testu uzyskał 68-75% punktów
4,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu dobrym. Z testu uzyskał 76-83% punktów
4,5Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu wiecej niz dobrym. Z testu uzyskał 84-91% punktów
5,0Potrafi scharakteryzować założenia do metod wspomagających proces podejmowania decyzji w stopniu bardzo dobrym. Z testu uzyskał conajmniej 92% punktów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_U01Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-3Systemy kolejkowe
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_U02Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy teoretycznej w procesie podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
T-A-3Systemy kolejkowe
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_U03Posiada umiejętność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-A-3Systemy kolejkowe
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
Metody nauczaniaM-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy do interpretacji zjawisk gospodarczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do interpretacji zjawisk gospodarczych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_K01Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
C-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
Treści programoweT-W-4Podejście marginalne. Metody symulacyjne - symulacja ręczna.
T-A-1Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności i ryzyka
T-W-6Metody oceny opłacalności przedsięwzięć rozwojowych. Zagadnienie kolejek
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
T-W-2Analiza procesów decyzyjnych w warunkach niepewności i ryzyka. Modele ryzyka.
T-A-3Systemy kolejkowe
T-W-5Metoda DEA i AHP
T-A-2Programowanie sieciowe CPM, PERT
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów w formie testu
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studenta w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_E12_K02Student nabywa umiejetność wykorzystania metod w analizie i planowaniu w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami wspomagającymi procesy podejmowania decyzji oraz umiejętność ich zastosowania
C-2Ukształtowanie umiejętności wyboru określonej metody analizy w zależności od warunków
Treści programoweT-W-1Podstawowe zasady analizy i planowania w procesie podejmowania decyzji
T-W-3Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem programowania sieciowego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca/Metoda przypadków
M-4Matoda praktyczna/Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów w formie testu
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: zadania do rozwiązania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy
3,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym
3,5Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym
4,5Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student nie myślii nie działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym