Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarowania nieruchomościami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami |
C-3 | umiejętność przygotowania projektów umów |
C-4 | umiejętność oceny prawnej konkretnych stanów faktycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia i definicje nieruchomości, Podstawy prawne gospodarki nieruchomościami i formy prawne. | 2 |
T-W-2 | Ochrona gruntów rolniczych i leśnych | 1 |
T-W-3 | Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców. | 1 |
T-W-4 | Banki hipoteczne i kredyty hipoteczne. | 1 |
T-W-5 | Zawody w gospodarce nieruchomościami | 1 |
T-W-6 | Czynniki skargowo-zażaleniowe w postępowaniu z zakresu gospodarki przestrzennej | 1 |
T-W-7 | Organy administracji publicznej i ich zadania w zakresie gospodarki nieruchomościami. | 2 |
T-W-8 | Gospodarowanie nieruchomościami samorządowymi i państwowymi (formy gospodarowania, sposoby zbywania). | 1 |
T-W-9 | Opłaty za nabycie nieruchomości komunalnych i skarbowych, sposób obliczenia i rozkładania na raty, obniżanie ceny i zaliczanie należności | 1 |
T-W-10 | Zakładowe budynki i lokale mieszkalne i Spółdzielcze prawo do lokalu Rejestry nieruchomości – ewidencje gruntów i budynków; kataster nieruchomości, księgi wieczyste. | 1 |
T-W-11 | Wywłaszczanie (odszkodowanie, zamiana, zwrot). | 1 |
T-W-12 | Rozgraniczanie nieruchomości (tryb postępowanie, uczestnicy, ugoda przed geodetą, czynności przed sądem) | 1 |
T-W-13 | Elementy prawa budowlanego (decyzje budowlane, decyzje o rozbiórce i in.) | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Przygotowywanie referatów | 20 |
A-W-2 | Opracowywanie kazusów | 20 |
A-W-3 | Przygotowywanie projektów aktów administracyjnych | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych |
S-3 | Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia |
S-4 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | E_1A_W02, E_1A_W06, E_1A_W08 | S1A_W02, S1A_W06, S1A_W07 | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-W-12, T-W-10, T-W-4, T-W-11, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
E_1A_E4_W02 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych; | E_1A_W06 | S1A_W06 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-1 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
E_1A_E4_W03 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych; | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-3, C-1, C-2, C-4 | T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-4, S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | E_1A_U08, E_1A_U18, E_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U08 | C-3, C-4, C-2, C-1 | T-W-11, T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-12, T-W-7, T-W-4, T-W-8 | M-1 | S-3, S-2, S-4, S-1 |
E_1A_E4_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | E_1A_U03, E_1A_U12 | S1A_U02, S1A_U06, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-W-2, T-W-3, T-W-10, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-8, T-W-5, T-W-12 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-3, S-2, S-4 |
E_1A_E4_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | E_1A_U05, E_1A_U12 | S1A_U05, S1A_U08 | C-4, C-2, C-3, C-1 | T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-8, T-W-12, T-W-3, T-W-11, T-W-1, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
E_1A_E4_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | E_1A_U10, E_1A_U20 | S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-9, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-12, T-W-8, T-W-11, T-W-2, T-W-5 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1, S-3, S-4 |
E_1A_E4_U05 Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia. | E_1A_U11, E_1A_U10 | S1A_U06, S1A_U07 | C-3, C-2, C-1, C-4 | T-W-11, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-12, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E4_K01 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | E_1A_K02, E_1A_K06, E_1A_K03 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K07 | C-3, C-4, C-1, C-2 | T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-11, T-W-3, T-W-10, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-13, T-W-4, T-W-12 | M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego | |
3,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym | |
5,0 | Student ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_E4_W02 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych; | 2,0 | Student nie zna podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych |
3,0 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych | |
3,5 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym | |
5,0 | Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_E4_W03 Zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych; | 2,0 | Student nie zna podstawowych zagadnień z zakresu zamówień publicznych |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych | |
3,5 | Student w stopniu dostatecznym zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych | |
4,0 | Student w stopniu dobrym zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych | |
4,5 | Student w stopniu dobrym zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_U01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,0 | Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
4,5 | Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
5,0 | Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych. | |
E_1A_E4_U02 Umie organizować pracę własną i zespołu. | 2,0 | Student nie potrafi zorganizowac pracy własnej i zespołu do którego przynalezy. |
3,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy. | |
3,5 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi zorganizowac prace własna i zespołu do którego przynalezy w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_E4_U03 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii. | 2,0 | Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
3,5 | Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
4,5 | Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii. | |
E_1A_E4_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej. |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej. | |
3,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dobry. | |
4,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób dobry. | |
5,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze do rozstrzygania dylematów pojawiajacych sie w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry. | |
E_1A_E4_U05 Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia. | 2,0 | Student nie potrafi analizowac wskazanych rozwiazan konkretnych problemów. |
3,0 | Student potrafi analizowac wskazane rozwiazania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygniecia. | |
3,5 | Student potrafi analizowac wskazane rozwiazania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygniecia, dokonuje tego w sposób dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi analizowac wskazane rozwiazania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygniecia, dokonuje tego w sposób dobry. | |
4,5 | Student potrafi analizowac wskazane rozwiazania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygniecia, dokonuje tego w sposób dobry. | |
5,0 | Student potrafi analizowac wskazane rozwiazania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygniecia, dokonuje tego w sposób bardzo dobry. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E4_K01 Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja). | 2,0 | Student nie potrafi pracowacsamodzielnie oraz w zespole. |
3,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole. | |
3,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010