Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam i ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych oraz technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego ) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. Wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | praca własna studentów - rozszerzenie tematyczne wykładów o podaną literaturę | 10 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 5 |
A-W-4 | udział u konsultacjach i przgotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny/ metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiazania z innymi dyscyplinami naukowymi | E_1A_W01 | S1A_W01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_U01 Umie organizować pracę własną i zespołu oraz wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej | E_1A_U10, E_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U06 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_K01 Uczenia się przez całe życie | E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K06 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiazania z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podstaw budownictwa, nie potrafi zdefinować podstwowych pojęć - dotycząch budownictwa ogólnego - procesu inwestycyjnego w budownictwie - zagadnień dotyczących eksploatacji obiektów budowlanych |
3,0 | Student - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie zrozumienia opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów w treści i języku - zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
3,5 | Student - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy - w zakresie zrozumienia opanował podstawowy zakres treści programowych - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
4,0 | Student - w zakresie do wiedzy opanował prawie cały materiał programowy -w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student - w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych - w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student - w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzerzeń całość treści programowych - w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_U01 Umie organizować pracę własną i zespołu oraz wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedy technicznej z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy zawodowej. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje w dylematach i problemach pojawiający się w pracy zawodowej. Dodatkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Porafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi biegle wykorzystać do roztrzygania dylematów i problemów pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_K01 Uczenia się przez całe życie | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przeż całe życie. |
3,0 | Student jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie. | |
4,0 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie oraz wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy | |
5,0 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. Wykazuje ciekawość poznawczą. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się od innych. |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006