Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami
Sylabus przedmiotu Prawo pracy i prawo socjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo pracy i prawo socjalne | ||
Specjalność | Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien nabyć wiedzę w zakresie podstawowych instytucji prawnych oraz znajomość podstawowych zasad prawnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu prawa pracy |
C-2 | Poznanie i zrozumienie zasad stosowania prawa w praktyce |
C-3 | Opanowanie umiejętności stosowania podstawowych pism i umów dotyczących zatrudnienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kierunki rozwoju prawa pracy | 1 |
T-W-2 | Pojęcie prawa pracy | 1 |
T-W-3 | Źródła i zasady prawa pracy | 2 |
T-W-4 | Indywidualne stosunki pracy | 3 |
T-W-5 | Obowiązki pracownika i pracodawcy | 2 |
T-W-6 | Wynagrodzenie | 2 |
T-W-7 | Czas pracy | 3 |
T-W-8 | Ochrona pracy kobiet | 2 |
T-W-9 | Związki zawodowe | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | przygotowywanie referatów | 20 |
A-W-3 | Poszukiwanie i czytanie literatury | 10 |
A-W-4 | udział w konsultacjach związanych z realizacją materiałów z wykładów. | 12 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacja |
M-2 | Konwersatorium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prezentacje studentów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania w grupie |
S-3 | Ocena formująca: Ocena kompetencji podczas przygotowywania referatu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_W01 Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce. | E_1A_W04, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04 | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_U01 Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy. | E_1A_U11, E_1A_U01, E_1A_U12, E_1A_U02, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08 | C-2, C-1, C-3 | T-W-4, T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-1, T-W-9, T-W-7, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-4, S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D2/4_K01 Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność. | E_1A_K04, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K06 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-1, C-3, C-2 | T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-9 | M-2, M-1 | S-1, S-3, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_W01 Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie zarządzania i prawa, w zakresie odnoszącym się do zarządzania zasobami ludzkimi. Znajomość źródeł prawa powinna pozwolić na ich poprawny dobór i zastosowanie w praktyce. | 2,0 | Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie zarządzania i prawa potrzebnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. | |
3,5 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi dobierać źródła prawa i stosować je w praktyce. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi poprawnie dobierać źródła prawa i stosować je w praktyce. | |
4,5 | Student posiada lepiej niż dobrą wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi poprawnie dobierać źródła prawa i stosować je w praktyce. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrze ugruntowaną wiedzę w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Potrafi poprawnie dobierać źródła prawa i stosować je w praktyce. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_U01 Student powinien posiadać umiejętność analitycznego postrzegania relacji prawno-społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy. Dodatkowo potrafić prawidłowo dobierać środki prawne i formułować podstawowe pisma i umowy w prawie pracy. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, nie potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. |
3,0 | Student posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, lecz nie potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. | |
3,5 | Student w stopniu lepiej niż dostatecznym posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, lecz nie potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. | |
4,5 | Student w stopniu lepiej niż dobrym posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym posiada umiejętności analitycznego postrzegania relacji prawno - społecznych w obrębie przedsiębiorstwa jako zakładu pracy, potrafi prawidłowo dobierać środków prawnych i formułować prostych pism i umów występujących w prawie pracy. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D2/4_K01 Student powinien w sposób odpowiedzialny i zorganizowany realizować powierzone zadania. W zakresie tego rodzaju przedmiotu wymagane są kompetencje takie jak komunikatywność, wrażliwość i odpowiedzialność. | 2,0 | Student nie realizuje powierzonych mu zadań w sposób odpowiedzialny i zorganizowany. |
3,0 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób odpowiedzialny i zorganizowany w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób odpowiedzialny i zorganizowany w stopniu lepiej niż dostatecznym, lecz nie posiada w pełni kompetencji wymaganych dla tego rodzaju przedmiotu. | |
4,0 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób odpowiedzialny i zorganizowany w stopniu dobrym, posiada również kompetencje wymagane dla tego rodzaju przedmiotu. | |
4,5 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób odpowiedzialny i zorganizowany w stopniu lepiej niż dobrym, posiada również kompetencje wymagane dla tego rodzaju przedmiotu. | |
5,0 | Student realizuje powierzone mu zadania w sposób odpowiedzialny i zorganizowany w stopniu bardzo dobrym posiada również kompetencje wymagane dla tego rodzaju przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- K Rączka, Prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- A. Świątkowski, Polskie prawo pracy, Lexis Nexis, Warszawa, 2010