Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Pośrednictwo i zarządzanie nieruchomosciami

Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo administracyjne
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50egzamin
konwersatoriaK4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc podstawowych pojęć prawa i prawoznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zasady postepowania administracyjnego2
T-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym1
T-K-3Wadliwość aktu administarcyjnego1
T-K-4Środki odwoławcze2
T-K-5Postępowanie egzekucyjne1
T-K-6Sądownictwo administracyjne2
9
wykłady
T-W-1Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej1
T-W-2Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny1
T-W-3Istota samorządu1
T-W-4Najważniejsze organy w RP1
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru1
T-W-6Referendum1
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst2
T-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Opracowanie referatów15
A-K-2ROzwiązywanie kazusów10
A-K-3Opracowanie projketów skargi5
30
wykłady
A-W-1analiza akt postepowania administarcyjnego20
A-W-2Prezentacje10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
M-3Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
E_1A_W01, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W06C-2, C-1, C-3T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_D5/9_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
E_1A_W09, E_1A_W06, E_1A_W02, E_1A_W08, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W06, S1A_W07C-3, C-1, C-2T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-7M-1, M-3, M-2S-2, S-1, S-3
E_1A_D5/9_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
E_1A_W01, E_1A_W09, E_1A_W02S1A_W01, S1A_W02, S1A_W07C-3, C-2, C-1T-K-1, T-K-4, T-K-3, T-K-2M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U01S1A_U01, S1A_U02, S1A_U06C-1, C-2, C-3T-K-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-K-1M-3, M-1, M-2S-2, S-1, S-3
E_1A_D5/9_U02
Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
E_1A_U01, E_1A_U02S1A_U01, S1A_U02C-1, C-2, C-3T-W-8, T-K-6, T-K-3, T-W-6, T-K-2, T-W-5, T-W-2, T-K-4, T-K-1, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-K-5, T-W-3M-1, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D5/9_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K04, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06C-3, C-2, C-1T-K-5, T-K-4, T-K-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-K-2, T-K-6, T-K-3, T-W-1, T-W-3M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
E_1A_D5/9_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
E_1A_D5/9_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
4,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
4,5Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
5,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_1A_D5/9_U02
Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
2,0Student nie potrafi właściwie analizować przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D5/9_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.

Literatura podstawowa

  1. Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa, 2004
  2. M. Wierzbowski, J. Jagielski, J. Lang, M. Szubiakowski, Al Wiktorowska, Prawo admisnitracyjne, Lexsis Nexsis, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Z. Leoński, Samorząd terytorialny RP, Warszawa, 2005
  2. B. Adamiak, J. Borkowski, Polskie postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, PWN, Warszawa, 2000

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zasady postepowania administracyjnego2
T-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym1
T-K-3Wadliwość aktu administarcyjnego1
T-K-4Środki odwoławcze2
T-K-5Postępowanie egzekucyjne1
T-K-6Sądownictwo administracyjne2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej1
T-W-2Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny1
T-W-3Istota samorządu1
T-W-4Najważniejsze organy w RP1
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru1
T-W-6Referendum1
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst2
T-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Opracowanie referatów15
A-K-2ROzwiązywanie kazusów10
A-K-3Opracowanie projketów skargi5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1analiza akt postepowania administarcyjnego20
A-W-2Prezentacje10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z prawa administracyjnego materialnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
C-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej
T-W-4Najważniejsze organy w RP
T-W-3Istota samorządu
T-W-6Referendum
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru
T-W-2Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu większym niż dobry i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu pojęć z prawa administracyjnego materialnego w stopniu bardzo dobrym i potrafi się nimi swobodnie posługiwać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
C-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
Treści programoweT-W-6Referendum
T-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
S-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
3,5Student posiada większą niż dostateczna wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,0Student posiada dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
4,5Student posiada większą niż dobra wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw prawnych działania samorządu terytorialnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
Treści programoweT-K-1Zasady postepowania administracyjnego
T-K-4Środki odwoławcze
T-K-3Wadliwość aktu administarcyjnego
T-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów
S-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
4,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
4,5Student posiada podstawową wiedzę w stopniu większym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
5,0Student posiada podstawową wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorządu terytorialnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
Treści programoweT-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym
T-W-3Istota samorządu
T-W-4Najważniejsze organy w RP
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst
T-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin
T-W-6Referendum
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru
T-K-1Zasady postepowania administracyjnego
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
S-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_U02Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
Treści programoweT-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin
T-K-6Sądownictwo administracyjne
T-K-3Wadliwość aktu administarcyjnego
T-W-6Referendum
T-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru
T-W-2Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny
T-K-4Środki odwoławcze
T-K-1Zasady postepowania administracyjnego
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst
T-W-4Najważniejsze organy w RP
T-W-1Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej
T-K-5Postępowanie egzekucyjne
T-W-3Istota samorządu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi właściwie analizować przyczyn oraz przebiegu procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie administracji publicznej w Polsce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D5/9_K01Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg
C-2Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego
C-1Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego
Treści programoweT-K-5Postępowanie egzekucyjne
T-K-4Środki odwoławcze
T-K-1Zasady postepowania administracyjnego
T-W-5Pojęcie kontroli i nadzoru
T-W-6Referendum
T-W-2Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny
T-W-4Najważniejsze organy w RP
T-W-8Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin
T-W-7Oragny stanowiące i wykonawcze w jst
T-K-2Strona w postępowaniu administracyjnym
T-K-6Sądownictwo administracyjne
T-K-3Wadliwość aktu administarcyjnego
T-W-1Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej
T-W-3Istota samorządu
Metody nauczaniaM-2wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,0Student w stopniu dostatecznym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
4,5Student w stopniu większym niż dobry potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.