Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_OJ10_U01 | Students should know how to prepare and present multimedia presentation containing economic standing of the chosen company |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
---|
E_1A_U06 | Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania |
E_1A_U09 | Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych |
E_1A_U11 | Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
E_1A_U12 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
E_1A_U14 | Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
E_1A_U15 | Włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
E_1A_U17 | Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Students ought to know the methods of economic analysis and its use to assess the economic efficiency of production factors |
---|
C-2 | Students should be able to identify and analyze sources of information used in economic analysis |
C-3 | Students should have ability to assess the economic condition of the company |
Treści programowe | T-W-1 | Introduction to the economic analysis – definition, functions and types and methods of the economic analysis |
---|
T-W-2 | Financial reporting as a source of company financial analysis, forms of presentation the results of the analysis |
T-W-3 | Preliminary analysis of financial statements |
T-W-4 | Financial ratio analysis (liquidity, profitability, activity and gearing ratios) |
T-W-5 | Du Pont analysis |
T-W-6 | Management of the working capital |
T-W-7 | Operating leverage and even point |
T-W-8 | Financial leverage and its impact on the structure of capital in the company |
T-W-9 | The concept, measurement and analysis of production |
T-W-10 | Assessment of effectiveness of human resources |
T-W-11 | Methods of assessment of investment projects |
T-W-12 | Case studies - student's multimedia presentations |
Metody nauczania | M-1 | Lecture |
---|
M-4 | Multimedia project |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: multimedia presentation |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Students is not able to prepare and present multimedia presentation containing economic standing of the chosen company |
3,0 | Students can prepare and present multimedia presentation containing economic standing of the chosen company, with some teacher's help, at a safisfactory level |
3,5 | Students can prepare and present multimedia presentation containing economic standing of the chosen company, with some teacher's help, at a basic level |
4,0 | Students can prepare and present multimedia presentation containing economic standing of the chosen company |
4,5 | Students can prepare and present great multimedia presentation containing economic standing of the chosen company |
5,0 | Students can prepare and present excellent multimedia presentation containing economic standing of the chosen company |