Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Marketing In Nonprofit Sector:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing In Nonprofit Sector | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 8 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | principles of marketing / podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students ought to know the essence of nonprofit sector |
C-2 | students ought to compare nonprofit activity with a profit one |
C-3 | should discuss genesis of noncommercial marketing |
C-4 | should design marketing tools for nonprofit organizations |
C-5 | should understand the role of nonprofits in modern economy and society |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | nonprofit sector - hallmarks | 3 |
T-W-2 | marketing planning | 3 |
T-W-3 | genesis of nonprofit marketing | 3 |
T-W-4 | designing marketing mix | 3 |
T-W-5 | launching new offerings | 3 |
T-W-6 | managing perceived costs | 3 |
T-W-7 | formulating communication strategies | 3 |
T-W-8 | public relations at the organization level | 3 |
T-W-9 | working with the private sector | 3 |
T-W-10 | nonprofits in healthcare system, tourism, ecology and the youth sport | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | przygotowanie do zjaęć | 60 |
A-W-3 | praca nad projektem | 40 |
A-W-4 | przygotowanie do kolokwium | 20 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lecture |
M-2 | discussion |
M-3 | work in groups |
M-4 | project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: in-class activity |
S-2 | Ocena podsumowująca: project presentation |
S-3 | Ocena podsumowująca: written test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_OJ2_W01 students ought to have knowledge on nonprofit sector | E_1A_W02 | S1A_W02 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-3, T-W-10 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_OJ2_U01 students should design marketing tools for nonprofit organizations | E_1A_U10, E_1A_U15 | S1A_U06, S1A_U11 | C-2, C-4 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
E_1A_OJ2_U02 students ought to create and manage new offers | E_1A_U11, E_1A_U15 | S1A_U07, S1A_U11 | C-4 | T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_OJ2_K01 students should understand the role of nonprofits in economy and society | E_1A_K03, E_1A_K08, E_1A_K10 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-1, C-5 | T-W-1, T-W-3, T-W-10 | M-2, M-3 | S-1 |
E_1A_OJ2_K02 students should asses business approach towards NGOs | E_1A_K04, E_1A_K06 | S1A_K04, S1A_K07 | C-2, C-4 | T-W-1, T-W-9, T-W-10 | M-1, M-2, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_OJ2_W01 students ought to have knowledge on nonprofit sector | 2,0 | |
3,0 | students ought to define nonprofit marketing | |
3,5 | students ought to describe the genesis of noncommercial marketing | |
4,0 | students ought to have knowledge on nonprofit sector | |
4,5 | students ought to compare nonprofit sector with forprofit and public sector | |
5,0 | students should discss differences and similarities in nonprofit marketing |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_OJ2_U01 students should design marketing tools for nonprofit organizations | 2,0 | |
3,0 | students ought to create and manage new offers | |
3,5 | students shoul plan communication strategy | |
4,0 | students should discuss problems of distribution in nonprofit activity | |
4,5 | students should discuss problems of price strategies in nonprofit activity | |
5,0 | students should design different marketing tools for nonprofit organizations | |
E_1A_OJ2_U02 students ought to create and manage new offers | 2,0 | |
3,0 | students should define a product in nonprofit activity | |
3,5 | students ought to create and manage new offers | |
4,0 | students should develop logo and name of a new offer | |
4,5 | students should discuss problems of demand for a new product | |
5,0 | students should discuss a product life cycle from nonprofit point of view |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_OJ2_K01 students should understand the role of nonprofits in economy and society | 2,0 | |
3,0 | students should understand the role of nonprofits in economy and society | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_OJ2_K02 students should asses business approach towards NGOs | 2,0 | |
3,0 | students should asses business approach towards NGOs as well as idealistic side of this activity | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A.R. Andreasen, Ph. Kotler, Strategic marketing for nonprofit organizations, Pearson Education Inc, New Jersey, 2008
- J.G. Dees, J. Emerson, P. Economy, Strategic tools for social entrepreneurs, John Wiley & Sons, New York, 2002
- B.J. McLeish, Successful marketing for nonprofit organizations, John Wiley & Sons, New York, 1995
Literatura dodatkowa
- Nonprofit News, http://nonprofit.alltop.com/, 2011
- The Nonprofit Times, http://www.thenonprofittimes.com/, 2011