Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Współczesne koncepcje i metody zarządzania - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne koncepcje i metody zarządzania - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość zagadnień z mikroekonomii, podstaw zarządzania, polityki gospodarczej, analizy ekonomicznej |
W-2 | znajomość zagadnień z podstaw zarządzania, polityki społecznej i gospodarczej, zarządzania strategicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie wiedzy na temat wybranych koncepcji i metod zarządzania, ich podstawowych założeń oraz możliwości ich wykorzystania w praktyce, a także efektów ich zastosowania |
C-2 | Pozyskanie wiedzy w aspekcie teoretycznego kształtowania się koncepcji strategicznego zarządzania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Istota zarządzania pracą kierowniczą. | 1 |
T-W-2 | Wizja przedsiębiorstwa a organizacja pracy. | 1 |
T-W-3 | Model biznesu. | 1 |
T-W-4 | Nawyki skutecznego działania – perspektywa indywidualna. | 3 |
T-W-5 | Zasada własnej wizji. Zasada przewodnictwa. | 3 |
T-W-6 | Istota zarządzania pracą kierowniczą. | 3 |
T-W-7 | Wizja przedsiębiorstwa a organizacja pracy. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie się do zaliczenia | 30 |
A-W-2 | Uczestnictwo na wykładach | 15 |
A-W-3 | Dodatkowa nauka własna | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Wykład informacyjny |
M-5 | Wykład konwersatoryjny |
M-6 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Egzamin - system tradycyjny – pierwszy termin w formie pisemnej (czas trwania 2 godz. lekcyjne), następne terminy – w formie ustnej. Zaliczenie ćw. – system tradycyjny – w formie pisemnej w podziale na 2 kolokwia w ciągu semestru. Współczynnik wagowy wynosi 1 |
S-2 | Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować współczesne koncepcje zarządzania | E_1A_W08, E_1A_W11 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08 | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-5 | S-2 |
E_1A_O9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji | E_1A_W06, E_1A_W15 | S1A_W06, S1A_W11 | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-4, M-5, M-6 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania | E_1A_U15, E_1A_U19 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11 | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-4, M-5, M-6 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O9_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować współczesne koncepcje zarządzania | 2,0 | Student nie umie definiować koncepcji strategicznego zarządzania ludźmi |
3,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku | |
4,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety | |
4,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować | |
5,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować a ponadto wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania | |
E_1A_O9_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji | 2,0 | Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu |
3,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu | |
3,5 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce | |
4,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
4,5 | Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
5,0 | Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O9_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania | 2,0 | Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
5,0 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody zarządzania ludźmi ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Literatura podstawowa
- Rafał Krupski, Zarządzanie strategiczne. Strategie organizacji, Wydawnictwo WWSZiP, Wałbrzych, 2010
- Pablo Cardona, Carlos Reyó, Zarządzanie poprzez misje, Wolters Kluwer, Kraków, 2009
- Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2002
- Zbygniew Martyniak, Organizacja i zarządzanie, 15 efektywnych metod, Aktywa, Kraków, 1997
Literatura dodatkowa
- Stephen R. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Dom wydawniczy REBIS, Poznań, 2007
- Daniel Goleman, Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina, Poznań, 2007