Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza
Sylabus przedmiotu Metodyka badań rynkowych - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka badań rynkowych - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Rynek jako przedmiot badań. Funkcje badań rynkowych. | 3 |
T-W-2 | Podmioty badań. Kryteria przyporządkowania badań. | 2 |
T-W-3 | Badania społeczne i rynkowe jako sektor usług - Organizacje Badań Rynkowych i Społecznych. . | 2 |
T-W-4 | Metody, techniki i narzędzia badań. Baedania ilościowe - wybrane metody badań marketingowych. Badania jakościowe - wybrane metody badań społecznych i rynkowych. | 3 |
T-W-5 | Etyczne i prawne aspekty badań. Badanie wartości, potrzeb i wzorców zachowań. Badanie nastrojów konsumenckich. | 2 |
T-W-6 | Analiza pojemności rynku, analiza chłonności rynku. Prognozowanie zjawisk rynkowych. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie prac zaliczeniowych. | 12 |
A-W-4 | Konsultacje z prowadzącym wykłady. | 8 |
A-W-5 | Przygotowanie kwestionariusza ankiety do przeprowadzenia badań pilotażowych. Opracowanie pytań otwartych i zamkniętych. | 8 |
A-W-6 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 8 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_W01 Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rynku, metod badań społecznych i rynkowych. | E_1A_W05, E_1A_W01 | S1A_W01, S1A_W05 | — | T-W-3, T-W-1 | — | — |
E_1A_O2_W02 Potrafi zdefiniować pojęcia dotyczące badań jakościowych i ilościowych. Posiada wiedzę na temat metod i techniki badań. | E_1A_W06, E_1A_W13 | S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W09 | — | T-W-4, T-W-3 | — | — |
E_1A_O2_W03 Student zna teorię uwarunkowań zachowań nabywców. | E_1A_W10 | S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08 | — | T-W-6, T-W-2 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_U01 Student posiada umiejętność analizowania zachowań nabywców na różnych rynkach. | E_1A_U01, E_1A_U07 | S1A_U01, S1A_U03, S1A_U07 | — | T-W-1, T-W-6 | — | — |
E_1A_O2_U02 Student posiada umiejętność doboru metody i techniki badania rynku. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | E_1A_U08, E_1A_U11 | S1A_U03, S1A_U07 | — | T-W-4, T-W-6 | — | — |
E_1A_O2_U03 Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | E_1A_U20 | S1A_U04, S1A_U05, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | — | T-W-6, T-W-4, T-W-3 | — | — |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O2_K01 Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich. | E_1A_K09, E_1A_K08 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | — | T-W-5, T-W-4, T-W-6 | — | — |
E_1A_O2_K02 Potrafi współpracować w grupie, potrafi umiejętnie dobrać odpowiednie informacje do oceny potencjału rozwoju rynku. | E_1A_K02, E_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | — | T-W-2, T-W-6 | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_W01 Student zna podstawowe pojęcia z zakresu rynku, metod badań społecznych i rynkowych. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_W02 Potrafi zdefiniować pojęcia dotyczące badań jakościowych i ilościowych. Posiada wiedzę na temat metod i techniki badań. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_W03 Student zna teorię uwarunkowań zachowań nabywców. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_U01 Student posiada umiejętność analizowania zachowań nabywców na różnych rynkach. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_U02 Student posiada umiejętność doboru metody i techniki badania rynku. Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_U03 Student potrafi przetworzyć zebrane informacje, sporządzić tabele, przedstawić graficznie wyniki badań, a także sporządzić raport z badań. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O2_K01 Student potrafi zorganizować przeprowadzenie badań zarówno audytoryjnych, jak i bezpośrednich. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_1A_O2_K02 Potrafi współpracować w grupie, potrafi umiejętnie dobrać odpowiednie informacje do oceny potencjału rozwoju rynku. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |