Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D1/2_U02 | Student potrafi zastosować odpowiednie metody i narzędzia w tym komputerowe do określenia istota ryzyka w inwestycjach giełdowych oraz wybrać metody jego dywersyfikacji:
- model Sharpe’a
- modele wieloczynnikowe
A także posługując się elementamiy teorii portfela:
- model Markowitza
- portfele oparte na dominacji stochastycznej
- portfele oparte na prymacie bezpieczeństwa
zbudować optymalny portfel inwestycji giełdowej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U14 | Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej, z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
---|
E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U09 | Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych |
E_1A_U03 | Umie organizować pracę własną i zespołu |
E_1A_U05 | Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
E_1A_U20 | Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań |
E_1A_U12 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
E_1A_U17 | Potrafi wykorzystać technologie teleinformatyczne (ICT) |
E_1A_U06 | Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania |
E_1A_U18 | Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
E_1A_U08 | Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
E_1A_U16 | Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym |
E_1A_U02 | Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U07 | Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych |
E_1A_U11 | Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
E_1A_U04 | Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Cel przedmiotu | C-1 | Projektowanie i przeprowadzanie badania ryzyka rynkowego w zakresie metodi dywersyfikacji ryzyka oraz technik tworzenia portfeli papierów wartościowych |
---|
C-2 | Umiejętność sterowania zdefiniowanym ryzykiem przy zastosowaniu metod ilościowych i komputerów dla tworzenia portfeli papierów wartościowych. |
Treści programowe | T-L-1 | 1) Metody analiz stosowane na rynku kapitałowym
- analiza techniczna,
- analiza trendów,
- analiza formacji,
- analiza wskaźników technicznych,
- analiza fundamentalna, |
---|
T-W-1 | 1) Metody analiz stosowane na rynku kapitałowym
- analiza techniczna,
- analiza trendów,
- analiza formacji,
- analiza wskaźników technicznych,
- analiza fundamentalna, |
T-L-2 | 2) Istota, definicje i miary ryzyka |
T-W-2 | 2) Istota, definicje i miary ryzyka |
T-W-3 | 3) Metody dywersyfikacji ryzyka
- model Sharpe’a
- modele wieloczynnikowe |
T-L-3 | 3) Metody dywersyfikacji ryzyka
- model Sharpe’a
- modele wieloczynnikowe |
T-L-4 | 4) Elementy teorii portfela
- model Markowitza
- portfele oparte na dominacji stochastycznej
- portfele oparte na prymacie bezpieczeństwa |
T-W-4 | 4) Elementy teorii portfela
- model Markowitza
- portfele oparte na dominacji stochastycznej
- portfele oparte na prymacie bezpieczeństwa |
Metody nauczania | M-1 | Wykład w postaci prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | Ćwiczenia prezentacja referatów na zadane tematy przygotowanych przez studentów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w postaci odpowiedzi ustnych na trzy wylosowane z wcześniej podanych pytań zakresu tematyki poruszanej na wykładach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w postaci oceny za przedstawiony referat |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie ma umiejętności na ocenę dostateczną |
3,0 | Student potrafi zastosować odpowiednie metody i narzędzia w tym komputerowe do oceny ryzyka inwestycjach giełdowych |
3,5 | Student potrafi zastosować odpowiednie metody i narzędzia w tym komputerowe do oceny ryzyka inwestycjach giełdowych, ale nie wystarczająco potrafi zastosować metody do jego dywersyfikacji |
4,0 | Student potrafi dodatkowo zastosować metody do dywersyfikacji ryzyka w inwestycjach giełdowych |
4,5 | Student potrafi zastosować metody do dywersyfikacji ryzyka w inwestycjach giełdowych, ale nie wystarczająco potrafi zbudować portfel inwestycji giełdowych |
5,0 | Student potrafi zbudować optymalny portfel inwestycji giełdowych |